• millanros

    Peppning önskas :-)

    Nu har jag börjat få motivaitonen tillbaka.. och behöver gå ner ca 20kg!!! Nån som har tips på hur jag ska göra den här gången?? Viktväktarna funkade ett tag.. men kände att jag blev helt besatt och mådde inte bra av de.. har gått hos dietist på sjukhuset.. Hon sa inget mer än vad jag redan visste..

    Nån mer som vill vara med??? Peppa varann???
    Vi börjar idag!!!

  • Svar på tråden Peppning önskas :-)
  • Garonne

    Träna träna träna! Jag har inte kunnat träna på en vecka pga massor att göra, men idag ska jag på jympa! Självklart så vaknar jag med en rygg som känns som att den håller på att gå av. Som vanligt när jag är riktigt träningssugen... Men jag ska göra ett försök ändå.

    Jag vill gå ner minst tio kilo, gärna femton. Har alltid tränat mycket, men fr.o.m. med nu så är det minst sex gånger i veckan som gäller!

    Pepp pepp!

  • Blue Topaz

    Jag provade det mesta innan bröllopet (skulle ner 15kg) och kom fram till att en mix av metoder gav bäst resultat:

    *Började med långa promenader 3 ggr i veckan och att själv försöka äta rätt
    *Provade sedan viktklubb.se
    *Övergick till att träna 3ggr i veckan och använda viktklubb för kalorikoll
    *Sista biten som verkade helt omöjlig, tog jag med hjälp av Cambridgemetoden under 11 dagar (-4,5kg)

    Jag klarade det på precis 9 månader.
    Och kan jag... ja då kan alla! En mix gjorde att det kändes lite nytt emellanåt och man fick ny kraft när metoden tidigare inte funkade lika bra längre.

  • millanros
    tack.. promenerar gör jag.. inte helt lätt med en son som inte vill sitta i vagnen bara...

    Har funderat åp viktklubb... men kört med netdoktor istället som inte alls är lika bra men gratis men en mix skulle nog funka öfr mig oxå.. funderar på att börja med en kur "nutrilett/allevo/soppor" för att komma igång, men de kankse blir helt fel...
  • alexiis

    ett tips är att byta ut lunchen mot soppa! Väljer du rätt sorts soppa kommer du garanterat tjäna massor kalorier på det här sättet... och nu menar jag inte naturdiet eller sånna soper, utan vanliga soppor osm minestrone, varma koppen osv! Varma koppen + två knäckebräd hamnar runt 250 kalorier!

  • Blue Topaz

    Jag kan rekommendera att ta cambridge istället för nutrilett osv, de funkar inte alls lika bra plus att många får problem med magen med dem. Man behöver inte kör ren cambridgekur heller, det funkar ändå bättre, framförallt för att man inte är lika hungrig på cambridge.

    Min son gillade inte heller alltid vagnen.. då började jag gå runt inne i stan istället och det gick mkt bättre eftersom det är så mycket att titta på där.

  • Blue Topaz

    alexiis- precis så gör jag för att försöka hålla vikten. Soppa, sallad, cambridge eller fil/ müsli till lunch. När jag inte gör det går jag genast upp... (jag rör inte alls på mig för tillfället)

    Just nu ligger jag på målvikt plus 3kg så jag skall också ta tag i mig själv nu.

  • mysifer

    om du vill ha sällskap på promenixerna ställer jag gärna upp. behöver verkligen komma ut och röra på mig


    millanros skrev 2008-05-06 16:16:52 följande:
    tack.. promenerar gör jag.. inte helt lätt med en son som inte vill sitta i vagnen bara... Har funderat åp viktklubb... men kört med netdoktor istället som inte alls är lika bra men gratis men en mix skulle nog funka öfr mig oxå.. funderar på att börja med en kur "nutrilett/allevo/soppor" för att komma igång, men de kankse blir helt fel...
  • millanros

    Blue Topaz skrev 2008-05-06 16:21:22 följande:


    Jag kan rekommendera att ta cambridge istället för nutrilett osv, de funkar inte alls lika bra plus att många får problem med magen med dem. Man behöver inte kör ren cambridgekur heller, det funkar ändå bättre, framförallt för att man inte är lika hungrig på cambridge.Min son gillade inte heller alltid vagnen.. då började jag gå runt inne i stan istället och det gick mkt bättre eftersom det är så mycket att titta på där.
    jag bor mitt inne i stan och de funkar inte men ska försöka nu när han somnat o sambon är hemma...

    Gärna mysifer vi bor ju i samma stad åtminstone Pluggade inte du på högskolan??? skulle kanske ge oss på lunchpromender?? sonen brukar somna runt 12...
  • millanros

    Kanske ska säga de med att jag är starkt emot dessa soppor o sånt.. men börjar känna mig desperat

  • Fejs

    Mitt första mål: Må bra, dvs njuta av livet inte bar jobba och stressa utan även ha fritid och göra roliga saker!

  • Goldensea

    Jag har gått ner 19 av vad jag hoppas blir 25 kilo till i sommar. Jag började som du med att träna. Gick sedan med i viktklubb där jag skrev i vad jag åt varje dag. Flyttade från Sthlm till Skåne o började jobba i Danmark. Inte riktigt tid att träna längre. I Januari bestämde jag mig för ryck nummer 2. Jag började ta sådana här piller som sägs hjälpa kroppen att inte ta upp så mycket fett. Jag provade en utrensningskur. Sedan började jag med nupo pulver (liknande nutrliett) till frukost och middag. Till lunch åt jag vad jag ville. Sedan gick jag över till nupobars (påminner om nutriletts men godare) istället för pulver. Tröttnade på det och började småäta lite igen vilket gjorde att jag stod still i tre veckor. Nu går jag på danska rikshospitalets 13-dagars kur sedan förra söndagen. Den har hjälpt mig att gå ner en hel del. Nästa vecka planerar jag att börja laga sundare mat till vardags för att kunna lyxa till det på helgerna samt att vi ska börja promenera lite mer. Jag vet att jag inte har världens sundaste vanor (har ju fått en del kritik för valet av danska rikshospitalet) men jag lyckas iaf med mitt mål och det är det viktigaste för mig.

    Ts, du verkar vara lite som jag när det gäller att hålla sig till en metod. Jag tror bara att du ska testa dig fram med vad som fungerar och när du märker att det inte fungerar längre så hitta på nya sätt att få det att funka. Hmm inte helt glasklart men hoppas att du förstår vad jag menar. Jag är helt övertygad om att du klarar det bara du ger dig f*n på det. Lycka till,

  • millanros

    ska nu försöka med att äta "soppor" (har faxtist inte tänkt på att laga själv soppa är oxå kalorisnålt ) men ska blanda hemlagade och typ nutrilett... promenerat 2kvällar.. Jobbar dock ikväll så är hemma allt för sent för en promenad i kväll.. Så nu ska jag byta ut lunchen mot soppa och ett knäcke (ska även hålla koll på kalorierna på netdocktor så det inte blir allt för lite) och hoppa över saker till fikat.. (frukt istället men det är inte lika gott till kaffe, kanske ska ta sånt chrisp & light... hmmmm) Snart börjar ju friskis ute gympa oxå o det ska jag försöka dra mig till oxå....

    Nån mer som börjat i dagarna???

  • Goldensea

    Köp någon frukt du älskar så känns det lite lyxigare. Själv är jag jätteglad att det börjat komma jordgubbar i butikerna som inte är alltför dyra.

Svar på tråden Peppning önskas :-)