• en drömma­nde brud
    Äldre 5 May 20:22
    12755 visningar
    11 svar
    11
    12755

    deluxe vacation!

    Hej!
    E det någon som åkt med deluxe på bröllopsresa eller gift sig med hjälp av dom. Har sett att dom har vigselpaket m.m. Vilket resmål kan vara bra. Har funderat på Aruba el Barbados.

  • Svar på tråden deluxe vacation!
  • Nikajo
    Äldre 6 May 08:46
    #1

    Vi åker på honeymoon med dom till Dominikanska Republiken , Punta Cana 19 maj. Jättebra service hittills.

  • en drömma­nde brud
    Äldre 7 May 10:13
    #2

    Hej!
    Jag har mailat lite med dom och de är väldigt snabba på att ge svar, så bra service, ja det får man säga.

    Hur verkar dominikanska? För det hade kanske varit ett alternativ, har ju hört att där ska vara väldigt fint. Vet du hur det är där mellan typ nov-mars. Tänkte mest på stormar och regn.

  • Nikajo
    Äldre 7 May 10:32
    #3

    Det är ett året om resmål. Just Punta Cana dit vi skall är det finaste dom har enligt Deluxe. Dom har även vigselpaket, och all inclusive. Det skall vi ha, (All inclusive alltså) och har även bokat VIP paket, med 24h roomservice, och en massa extra lyx. Vi skall bo på Punta Cana Princess resort. Kika på hemsidan. Verkar härligt!

  • en drömma­nde brud
    Äldre 7 May 10:47
    #4

    Åhh! vad fint det var kunde riktigt drömma mig bort, kostar det mycket extra VIP paket och 24h roomservice. Hotellet och stranden var ju hur härlig som helst. Får väl visa "mannen" detta underbara ställe.

  • Nikajo
    Äldre 7 May 14:51
    #5

    VIP paketet kostar 4500kr extra för 14 dagar för oss båda. Väl värda pengar. Sen får vi lite extra uppvaktning med ett honeymoonpaket som ingick med när vi är nygifta då vi åker. Kolla på tripadvisor.com, och sök på Punta Cana Princess. En massa fina kort och en massa resentioner från nöjda kunder. Dom ligger tvåa på poppislistan på vigselhotell på deluxes hemsida. Lääääängtar!

  • en drömma­nde brud
    Äldre 7 May 16:08
    #6

    Jag slängde mig handlöst in på sidan och kollade, guuuud vad fint och vilken strand sen. Jag bara måste visa detta för "mannen". Han kommer att bli helt lyrisk. Det verkar ju vara väldigt bra där enl recensioner från andra. Vem vet kanske bokar vi vår bröllopsresa dit. Hoppas verkligen ni får det helt fantastiskt!

  • en drömma­nde brud
    Äldre 15 May 17:13
    #7

    Nu har vi oxå beställt resa till punta cana princess, pratade med en tjej på deluxe, det lät så underbart. Funderar oxå på VIP paketet. Vad jag längtar!! Jag kollade in bilderna på tripadviser så fantastisk. Jag läste recensionerna det verkar ju vara otroligt där. Hon jag pratde med på deluxe hade varit på det hotellet och sa att stranden var flera mil lång fin vit strand med turkost vatten.

  • weinlo­ve
    Äldre 15 May 17:34
    #8

    en drömmande brud skrev 2008-05-15 17:13:14 följande:


    Nu har vi oxå beställt resa till punta cana princess, pratade med en tjej på deluxe, det lät så underbart. Funderar oxå på VIP paketet. Vad jag längtar!! Jag kollade in bilderna på tripadviser så fantastisk. Jag läste recensionerna det verkar ju vara otroligt där. Hon jag pratde med på deluxe hade varit på det hotellet och sa att stranden var flera mil lång fin vit strand med turkost vatten.
    hur många veckor åker ni och vad kostade det?
  • en drömma­nde brud
    Äldre 15 May 17:42
    #9

    Vi åker 2v och det kostar ca 48900 med smekmån. paket. Kan även beställa VIP paket kostar ca 300- 350kr extra per dag för 2 pers ca 4200kr extra då. Då ingick det jättemycket och känns superlyxigt, men har dock inte bestämt om vi ska ha det ännu.

  • Äldre 26 Dec 14:26
    #10

    Medveten om att denna tråd är gammal. Men för framtida personer som söker efter information skulle jag vilja bidra med våra synpunkter om Deluxe Vacations.

    Vi bokade en smekmånad via Deluxe vacations via mailkontakt med företaget. Vi fick hem en del papper om reservationen och fakturan enligt överenskommelse. Som vanligt brukar företag ha en del finstilt text, t.ex. att dom bibehåller rätten att öka priset efter betalning ifall något speciellt inträffar. I vårt fall fick vi hem en extrafaktura (1 månad innan avresan) på 1400 kr efter att vi hade betalat in den första fakturan. Motivationen var att dollarkursen hade gått upp. (Undra om dom skulle ge tillbaka pengar ifall dollarkursen gick ner?). Inte nog med det hade fakturan en inbetalningstid på 2 dagar. 

    Då sitter man i en klurig sits där man snällt betalar vad dom vill, eller avbokar och förlorar sin reservationsavgift och har en alldeles för kort tid för att boka en ny smekmånadssemester. 

    Jag skulle vilja rekommendera en att vara noggrann med det finstilta när man bokar med Deluxe Vacations.  Man ska också vara beredd på att det kommer gå en drös mellanhänder mellan dig och själva resorten. I vårt fall betalade vi till Deluxe vacations som anlitade Hotel Beds (Väldigt dåligt bolag) som anlitade två andra byråer för transport. Osäker på ifall det fanns fler mellanhänder mellan Hotel Beds och själva resorten. 

    Angående Hotel Beds (som Deluxe vacations anlitade) så hade vi en kontaktperson som aldrig gick att nå. Det tog 7 försök av oss och resortens gäst-service att nå vår representant på Hotel Beds. Och man kan inte gå till andra representanter på bolaget förutom den du blivit tilldelad. 

    Kort och gott så kommer vi nog inte använda oss av Deluxe Vacations i framtiden. 

  • Äldre 24 Aug 07:29
    #11

    Anpassa din Caribbean smekmånad kolla in våra smekmånad paket. Uppfylla dina romantiska önskningar, som anges på äventyr, och skapa livslånga minnen med - Deluxevacations.se

Svar på tråden deluxe vacation!