• Skottdagen2008

    Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....

    Jahapp, så hade vi chattat bort 3 månader igen. Ja, många av oss kikar in lite då och då även fast vi numera är fruar, men det är inte helt lätt att lämna allt bara sådär. Det har ju varit en stor del av ens planerande som har skett tillsammans här på BT.

    En hänvisning till den numera avstängda tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2699207.html

    Hur har ni det?

  • Svar på tråden Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....
  • Rosenpetunia

    Just det, glömde säga att frisör med mera finns inte inne på själva Ishotellet utan i Kiruna (ca. 15 - 20 km från Ishotellet).

    Vi kollade upp priserna på taxiresor och insåg ganska snabbt att det var mycket billigare att hyra en liten bil på flygplatsen (bokade och betalade via nätet, funkade kanonbra). Det blev många resor mellan Ishotellet och Kiruna Finns ju mycket fint att titta på inne i Kiruna också.

  • Adamia

    Hej xtal! Kul med någon som inte är gift än, nu får vi överösa dig med tips och så vidare!

    Mitt hår fixades av Eva på Hairliga Hår inne i Kiruna och hon var verkligen över förväntan duktig och supertrevlig. Däremot ville jag sminka mig själv eftersom jag är så petig med vad jag trivs i och inte.

    Vår fotograf heter Hans-Olof Utsi, extremt professionell och vi är väldigt nöjda med bilderna. Allt fungerade precis som vi kommit överens om - det tog fyra veckor att få bilderna, men det hade han redan sagt att det skulle ta, så det var helt ok.

    Vi valde att gifta oss i mars eftersom det är min favoritmånad hemma i Lappland (kommer från ett ministälle lite längre söderut). Lite var det nog med tanke på våra utländska gäster också, mars brukar bjuda på mildare väder och övergår i "vårvinter" som är en fantastisk extra årstid däruppe. Dagen innan hade vi ordnat hundspann för allihopa och det var en solig dag, klarblå himmel och gnistrande snö! Sedan snöade det på själva bröllopsdagen - helt perfekt!

    Håller med Skottdagen om att det är fötterna som är viktigast att de är varma. Jag hade vantar också och frös inte alls (det gjorde däremot brudgummen, för en gångs skull!).

  • Skottdagen2008

    3 timmar kvar tills vi åker mot Skavsta och vidare till VENEDIG!!!

  • Rosenpetunia
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-23 09:37:40 följande:
    3 timmar kvar tills vi åker mot Skavsta och vidare till VENEDIG!!!
    Åååh, så mysigt! Önskar er en helt fantastisk resa! Njut, njut och njut
  • soda30
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-23 09:37:40 följande:
    3 timmar kvar tills vi åker mot Skavsta och vidare till VENEDIG!!!
    Hoppas ni får det toppen!
  • Fru Almqvist

    Åh vad kul att ni hade det så bra!
    Själv har jag idag bokat vår resa till Rhodos i september. Åker till ett all-inclusive hotell för att skämma bort oss ordentligt.

  • Skottdagen2008

    Gu så nice! Min man är inte mycjket för det där med att bortskämma sig, han vill gå på kultursaker så som teater eller se andra saker såsom konstmuseum medan jag gärna skulle vilja softa och äta gott så Venedig blev en liten kombination. Fast orten var vi båda 100% överens om att dit skulle vi!!

    Fru Almqvist skrev 2008-05-30 17:36:09 följande:


    Åh vad kul att ni hade det så bra!Själv har jag idag bokat vår resa till Rhodos i september. Åker till ett all-inclusive hotell för att skämma bort oss ordentligt.
  • Rosenpetunia
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-30 17:21:14 följande:
    Se tråden:www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2937488.htmldär beskrev jag lite kort om vad vi gjorde.
    Välkommen tillbaks till Sverige
    Det verkar som att ni har haft det alldeles fantastiskt, precis som det var meningen! Kul att du delade med dig av er resa

    Ha en skön helg i solen,
    kram på er alla i tråden!
  • Skottdagen2008

    Tack! Ja, vi hade verkligen underbart. Fast det var kul att komma hem också till vår lille älskling som hade skött sig som en ängel hos farmor, men tydligen provat gränserna ordentligt på dagis. Fast nu är han tillbaka som en ängel på dagis med


    Rosenpetunia skrev 2008-05-30 19:45:14 följande:
    Välkommen tillbaks till Sverige Det verkar som att ni har haft det alldeles fantastiskt, precis som det var meningen! Kul att du delade med dig av er resa Ha en skön helg i solen, kram på er alla i tråden!
  • Skottdagen2008

    Har bosatt mig på Familjeliv.se nu. Har samma nick där. vi ska ju skaffa syskon och håller på med trädgården så det kändes naturligt. Skulle vara kul att fortsätta chatta.

Svar på tråden Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....