• Skottdagen2008

Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....

Jahapp, så hade vi chattat bort 3 månader igen. Ja, många av oss kikar in lite då och då även fast vi numera är fruar, men det är inte helt lätt att lämna allt bara sådär. Det har ju varit en stor del av ens planerande som har skett tillsammans här på BT.

En hänvisning till den numera avstängda tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2699207.html

Hur har ni det?

• Svar på tråden Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....
  • Adamia

Haha, det är ju sant. Jag har bara fått för mig att alla redan har fixat sina. Tack, det var skönt att höra. Då behöver jag inte stressa över det!

• Rosenpetunia

Regn i Sthlm med, varvat med solsken

Vad mysigt, Skottdagen2008, att ni snart ska till Venedig... hoppas att resan blir lyckad på alla sätt och vis Förstår att du/ni längtar...

Vi har skickat nästan alla tackkorten men några återstår. Det har varit lite mycket här på sistone, har inte haft ork.

Kramisar till er!

• xtal

Nu hoppar jag in har... :)

Vi forlovade oss i helgen och jag haller pa planera vigsel i iskyrkan i Kiruna vinter 2009. Svarforaldrarna ville bjuda in sig pa resan men vi vill att det ska bara vara vi tva och ingen annan. Ar jag sjalvisk? Jag ser pa hela resan som en stor smekmanad.

Vi planerar den "officiella" vigseln hemma i usa eftersom vi kommer vara lagliga akta makar i staterna, sa vi kommer att ha mindre ceremoni och fest hemma i Austin, Texas for svarforaldrarna/min slakt.

Jag ar overlycklig i ovrigt och har redan hittat en klanning som kommer att passa bra i kylan!

Forresten, finns det bra fotografer och sminkartister osv pa ishotellet? Jag vill jattegarna ha tips fran erfarna isbrudar! :)

• Skottdagen2008

Hej och välkommen till tråden med fruarna

Jag vigdes inte i iskyrkan utan i den "riktiga" kyrkan som är 400 år gammal och vars släktning ligger begravd under plankorna, haha. Är född i Jukkasjärvi församling en gång för lääääänge sedan.

Näe, inte är ni själviska, men jag förstår att de vill följa med. Det skulle jag också vilja om mitt barn skulle vigas och på en så unik plats.

Ni kanske kan ha det intimt med bara föräldrar. Det är en så speciell dag att jag inte skulle vilja vara utan mina föräldrar och skulle nog ha ångrat mig om de inte var med, men ni kan ju kanske bara ha med dem vid vigseln och förklara att ni vill ha det intimt, äta middag bara nmi två och så vidare. Lägga upp lite regler som är viktiga för er och var ni önskar vara bara ni, men under vigseln kunde de ju få vara med.

Jag fixade håret hos Eva på Hairliga hår och blev väldigt nöjd. Hon sminkar också, men jag ville göra det själv för att jag har problem med att mina ögon kliar och tåras och då ville jag kunna "laga" sminkningen utifall det klias, rinner bort.

Vi fotograferade oss i en vanlig studio och blev nöjda, men jag tror de andra brudarna här i tråden kan ge mer tips om fotografering i ishotellet.

Lycka till

xtal skrev 2008-05-20 23:41:42 följande:
    Nu hoppar jag in har... :) Vi forlovade oss i helgen och jag haller pa planera vigsel i iskyrkan i Kiruna vinter 2009. Svarforaldrarna ville bjuda in sig pa resan men vi vill att det ska bara vara vi tva och ingen annan. Ar jag sjalvisk? Jag ser pa hela resan som en stor smekmanad. Vi planerar den "officiella" vigseln hemma i usa eftersom vi kommer vara lagliga akta makar i staterna, sa vi kommer att ha mindre ceremoni och fest hemma i Austin, Texas for svarforaldrarna/min slakt.Jag ar overlycklig i ovrigt och har redan hittat en klanning som kommer att passa bra i kylan! Forresten, finns det bra fotografer och sminkartister osv pa ishotellet? Jag vill jattegarna ha tips fran erfarna isbrudar! :)
  • Fru Almqvist

xtal: Vi var helt ensamma! Och det var underbart! Vi kommer att fira med släkt och vänner i augusti, så behöver de inte känna sig bortglömda
    Jag gjorde mitt hår hos Sussi på Hårmagazinet, sminket fixade jag själv. Kent Tunlind tog bilderna i ishotellet och kyrkan, bilderna fick vi högupplösta på en CD-skiva morgonen efter, fakturan däremot har jag inte sett röken av... Kent verkar inte ha så bråttom av sig, jag fick ju i alla fall mina bilder men många har fått vänta länge har jag förstått.

• Rosenpetunia

Hej xtal,
    vad roligt att ni planerar vigsel i Iskyrkan! Ni kommer inte att ångra er!!!

Jag tycker att ni ska göra precis så som ni vill, det är ER STORA DAG. För mig finns det ingenting som heter själviskt när det gäller bröllop, äktenskap är ju trots allt någonting just mellan er två. Inga andra behövs där om inte ni själva vill ha det så.

Vi var där tillsammans med våra barn. En solist + fotografen var också med. Allt var helt otroligt vackert och oförglömligt på alla sätt. Hela dagen var magisk från början till slut, ord räcker inte för att beskriva det vi upplevde där.

Har inte ångrat vårt val en endaste sekund och alla nära o kära har varit enbart glada för vår skull. Inga sura miner någonstans. Vi har vigselceremonin på video och foton finns det gott om (både egna och såna som fotografen tog), fest med alla släktingar och vänner kan man ju ha ändå.

Vi anlitade samma fotograf som Fru Almqvist. Bilderna är vi helnöjda med.

Min frisyr gjordes på Stinas Salong (hon jobbar deltid så ska man boka är det bra att vara ute i god tid) och i salongen vägg i vägg fick jag sminket fixat (Salong Vinter). Det var verkligen jättesmidigt

Lycka till med allt, det är bara att maila om du/ni undrar över någonting!

Och till er andra i tråden kommer det en stor onsdagskram här! Sköt om Er!

• Rosenpetunia

xtal, jag glömde ju det viktigaste...
    GRATTIS TILL ER NYFÖRLOVADE, förstås!!!

• xtal

Tack er alla for sana underbara tips!!! :) Tack for alla bra referenser - jag kan andas ut nu och veta att vi kommer att kunna fokusera pa varandra under stora dagen utan oro!!!

Tack Rosenpetunia for gastboksinlagget :) Vilka underbara fina bilder du har!

En fraga - jag funderar om det blir for kallt i Januari - ska vi planera Februari istallet? Jag har inget emot kylan - foddes i Minnesota och bodde i Sverige ett tag - men ar det i januari for kallt for att njuta av aktiviteterna? Vad tycker ni?

Tack och Kram!

• Rosenpetunia

Tack själv för dina rara rader

Jag tror att det där med kylan är svårt att förutspå överhuvudtaget. I år var det många rätt milda vinterdagar i januari och februari, men i mars kom en ordentlig köldknäpp. Jag var orolig i början av året för att Iskyrkan skulle börja smälta, så varmt var det periodvis.

Jag är övertygad om att det blir kanon vad ni än väljer. På med ordentliga kläder bara och ni njuter av omgivningarna där, det är jag säker på. Dessutom har de kläder som ingår i priset när man bor på Ishotellet, stövlar, skoteroverall, vantar, mössor... rubbet! Vi hade både egen "utrustning" och lånade vissa saker.

Det som var fördelen med månaden mars var att det inte är så mörkt ute och vårsolen tittar fram om man har tur. Vår vigsel var kl. 16.30 (vi var först ut den dagen) och då var det fortfarande ljust och fint.

Kramelikram på dig med

• Skottdagen2008

Jag är född i Kiruna och bodde där i 12 år och jag tycker nog att februari brukar ha kallare dagar till och från. Dessutom brukar det viktigaste vara att vara varm om fötterna så ordnar sig resten.

Svar på tråden Fler som gifter sig/har gift sig i Jukkas/Kiruna, forts.....