OT Ensam vårdnad
Det här har inget m bröllop att göra men jag tänkte om det finns tjejer här som har gått igenom/går igenom samma som jag gör nu.För att göra en lååång historia kort:Jag har min 13åriga dotter tillsammans m en finsk man som e född här i sverige o bott här hela sitt liv,vi separerade när min dotter va 5 år o efter det har vi knappt kunnat prata m varann,men ändå har vi gemensam vårdnad o vi har försökt att bete oss som vuxna när det handlar om min dotter o jag har aldrig pratat illa om hennes pappa till henne fast jag haft bra lust för han e sååå jä*la dum i huvet!men i vilket fall som helst så nu har han börjat behandla henne som skit,lovar en massa som han sen brytit,skrattar när hon gråter,kallat henne för barnslig,blockat henne från msn,öppnar inte dörren när hon kmr o ska hälsa på han,svarar inte i tel osv osv...jag kan hålla på hur länge som helst.
Min dotter har hans efternamn,o hon vill ha mitt o min sambos när vi gift oss för hon vill radera honom från sitt liv...så nu till min fråga:Hur gör jag får att få ensam vårdnad???Har tagit kontakt m soc o dom säger att han måste vara m o skriva på avtalet,men ingen får tag på han för att han har flyttat till Finland,han svarar inte i tel elr nåt.
Sen flyttar vi om 2 mån o pappan måste skriva under pappret så han godkänner flytten av dotter så hon blir bokförd i min adress men det kmr han inte att göra för han skiter i det..Vad ska jag göra???Det här tar så mkt energi på både mig o min dotter som mår fruktansvärt dåligt av att hennes pappa beter sig så här.Hur ska jag göra för att få ensam vårdnad utan att pappan måste vara med??