• bofinkarna

    Ångrar du din klänning? Köpte du inte heller "drömklänningen"?

    Hej.. Jag köpte en fin klänning för två månader sen till bröllopet i Augusti. Verkligen inget fel på den (finns i mitt galleri) och den sitter bra på mig. Problemet är att jag börjar ångra lite att jag inte köpte en större sorts klänning (hittade dock ingen sån som jag verkligen gillade). Provade iofs några större fina klänningar men det kändes för stort. Är inte precis jättesmal och kände mig helt enkelt stor och klumpig - det sista jag vill känna på min dag! Så det blev en lite enklare klänning utan släp m.m. Släp kände jag verkligen inte var min grej. Men en av huvudgrejerna var att jag VERKLIGEN ville ha en halterneck och det blev det inte det heller. Ska kika på tyg imorrn om jag kanske kan sy en enklare halterneck till så kanske det känns bättre sen.. När jag köpte klänningen fick jag den till bra pris (4000 för ny klänning anser jag vara ganska bra) och hade provat klänningar hela dagen och var så trött. Valde den sista när mitt smakråd och försäljaren var helt överens om att det var "den". Visst fin och så men jag kände inte att det var känningen jag alltid drömt om. Någon annan som köpt en "medelmåttig" klänning och är nöjd eller finns det fler därute som "ångrar" sig lite att pengarna fick styra?

    Hör gärna era erfarenheter och synpunkter :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-25 09:52
    Tror ni jag kommer ångra hela livet för att jag inte valde en annan klänning?? En kompis sa det och jag blev verkligen ännu mer ledsen och velig!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-25 10:20
    Det pratas lite om frisyr till klänningen.. Den frisyr jag är mest inne på är den min kompis har (hon sitter vid bordet med sin gubbe). Alltså lockigt långt, snedbena men jag kommer även ha krona och slöja. :)

  • Svar på tråden Ångrar du din klänning? Köpte du inte heller "drömklänningen"?
  • bofinkarna
    Zozo skrev 2008-04-25 14:58:25 följande:
    HAR du nu inte en speciell klänning som du skulle vilja ha istället sa âr det kanske bara den där tveksamheten som kommer nâr man tittar pa manga olika...
    Jo det kanske är så :) Finns så många fina och alla ni har ju så fina klänningar! Har ändå provat 40 olika i alla möjliga modeller och inte hittat någon som det "klickade"... :)
  • bofinkarna

    Har nu lagt in bilder på mig och klänningen i galleriet!!! Även en "större klänning" (första bilden) som fick mig känna mig obekväm men som jag ändå tyckte va så fin.. Antagligen är det något sånt jag ev ångrar lite att jag inte köpte (trots att jag inte riktigt trivdes i).. Kommentera gärna

  • Thailand 08

    Tyckte den första med halterneck var jättefin,men trivdes du inte i den?

  • bofinkarna

    Nej kände mig så klumpig och "stor". Kändes som gubben inte skulle kunna krama mig utan han skulle få stå en meter bort :P

  • matteve

    Jag hade köpt en väldigt enkel brudklänning som jag älskade, för jag kände att jag inte ville ha ngt som var "för mycket" och "inte jag". Men till slut kändes det som den var för enkel, och jag började ångra mitt val. Iaf, så hittade jag en annan enkel, men mer brudlik klänning (finns i mitt galleri) - den har ett litet släp, och känns alldeles "lagom" (för att låta svensk ) för mig! Så nu är jag helnöjd!!

    Om jag inte hade bytt hade jag verkligen ångrat mig... för det gäller ju en gång i livet. Så, känn efter vad du verkligen vill ha!

  • Joji

    Thailand 08 skrev 2008-04-25 18:18:44 följande:


    Tyckte den första med halterneck var jättefin,men trivdes du inte i den?
    Jag tyckte också att du var väldigt fin i den med halterneck!

    Men, man ska ju trivas också...
  • jelikr

    Tyckte oxå du var väldigt fin i halternecken.
    Fördelen med en "större" klänning är att en stor kjol är väldigt smickrande för figuren.
    Jag har aldrig känt mig så smal och fin som när jag provade klänningen (bild i galleriet) och när jag sen gjorde slutprovningen och fick prova med underkjol kände jag mig ännu smalare , fast jag trodde det bara skulle kännsa klumpigt....
    Bara för att man är lite större så ska man inte välja bort en stor klänning , det kan tvärtom vara till fördel.
    Det är nog bäst att prova och känna sig fram

  • Thailand 08
    FruRålin080808 skrev 2008-04-25 14:05:01 följande:
    Ena dagen är jag jätte säker på att jag vill ha den klänningen som jag har köpt...andra dagar är jag tveksam och börjar leta annat...Är totalt hopplös...
    Och var det inte du som hade så fina klänningar??
  • Anja 19 juli 2008

    Nu kommer du säkert tycka att jag är ELAK Bofinkarna men shit så jä..la vacker du var i den med halterneck!!!

    Förutom att den såg ut att sitta lite löst upptill (vilket är superlätt att fixa hos en sömmerska) så är det DEFINITIVT så att den modellen med halterneck och lite vidare kjol är HELT RÄTT på dig. Såååå grymt vackert!

    Tyvärr fick inte "din" brudklänning samma effekt. Du såg helt WOW ut i halterneckklänningen. Sorry.

    Men visst var det väl så att det var halterneck du ville ha?

    Finns det ingen möjlighet att du kan få gå tillbaka till butiken och byta till den klänningen? Jag menar med lite ändringar så att den sitter perfekt på just DIG, sy in lite upptill, så kommer du att vara ett underverk. Den sitter som gjuten lixom.

  • Anja 19 juli 2008

    Alltså jag var tvungen att titta igen och ja, halternecken är KLOCKREN på dig.

    Jag klär tex inte alls i halterneck, ser för jä..ligt ut på mig, men vissa personer bär verkligen upp en halterneckklänning på ett perfekt sätt och du är en av dem. Den modellen framhäver hela dig på ett helt annat sätt, just pga halternecken och den vida kjolen. Grymt!

  • trampetroll

    Jag tycker att du är jättefin i den klänning du har dvs inte den med halterneck. Halternecken var du också fin i men jag tyckte att du passade bättre i den andra. Däremot hade jag kanske om jag var du lämnat in klänningen till sömmerska för att göra att urringningen kommer fram mer, så att man får mer klyfta i klänningen. Det är det som jag gillar med halternecken att det ser så fint ut på dig och ramar in. Men jag tycker att den klänningen du har är mycket finare generellt sätt med inte så stor kjol men kanske kan man göra uringeningen lite mer så att den får den push up effekten som halterneckkläningen är väldigt bra på. Det gör man ju enkelt med att göra klänninge mer hjärtformad ringning vid bysten om du förstår vad jag menar.

  • bofinkarna

    Tack för era kommentarer :) Jo visst älskade jag halternecken men samtidigt så kändes det så klumpigt.. Min gubbe är ganska "enkel" av sig och när jag visade honom en liknande klänning sa han "usch va stor. Tycker inte om den. Tycker inte om att du visar bröstetn (alltså att någon annan ska se dem..)".. Så han kommer nog mer tycka om den andra.. Den andra (alltså den jag köpte) kommer inte ritkigt till sin rätt heller på bild. Men men :) Nu har jag köpt tyg för att sy halterneck av den och tror att den blir perfekt med en lite halterneck.. Har nu övervägt frisyr och kommer troligen ha en mer "Särlaliknande" frisyr (för er som sett omslaget på senaste bröllopsguiden) och då kommer halterneckena att synas mer trots att jag har utsläppt :) Blir nog bra.. Känns bättre nu.. Kan tillägga att bilderna på min "köpta" klänning glömda jag ha min underkjol till så den blir lite större med underkjolen ockås :)

  • Anja 19 juli 2008

    med en liten halterneck och en underkjol på din nuvarande klänning så blir det nog helt perfekt

  • Anja 19 juli 2008

    ja gör det... jättenyfiken...

    fotografera då MED underkjolen oxå för det gör enorm skillnad i helhetsintrycket

  • bofinkarna

    Absolut ;) Lovar... Vet inte hur mycket den gör till och från i det här fallet men de blir iaf smidigare att gå :P

Svar på tråden Ångrar du din klänning? Köpte du inte heller "drömklänningen"?