• Stardusty

    Var hittade ni era m2bs kläder?

    Ja som rubriken avslöjar så är jag/vi på jakt efter kläder till den blivande mannen. Vet att vissa bröllopsbutiker har kläder för killar också, men tyvärr inte alla. Vi har tänkt köpa kläderna men min m2b har inget emot att hyra eller köpa begagnat heller, så alla förslag är välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-17 11:10
    Jag vet att det finns trådar om mannen kläder men de handlar mest om var man kan hitta bilder, jag vill veta var ni köpte/kommer köpa kläderna nånstans!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-17 11:10
    He he glömde skriva nånstans i Stockholm. Eller på nätet

  • Svar på tråden Var hittade ni era m2bs kläder?
  • bumblebee jonis

    Kanske ska tillägga att de skickade iväg kostymen till sin skräddare så att han lade upp byxor och kavaj. Den sitter perfekt!
    bumblebee jonis skrev 2008-04-17 14:53:19 följande:


    Min m2b har köpt en "vanlig" kostym på Brothers. I priset ( 2000:- ) ingick även skjorta och slips. Kanonbra plus att han kan använda den även efter bröllopet.
  • RosaPärlan

    Jag är från skåne o har köpt min klänning på Cinderella i Malmö o där kan även brudgummen hyra eller köpa sin klädsel, även för tärnor o brudnäbbar!! Hon har allt!! Finns säkert fler butiker som är så.

  • 080628

    Idag var vi på Brudgummen. Butiken ser inte mycket ut för världen när man kommer in, men de hade jättebra utbud, vi fick helt fantastisk service och det är dessutom billigt! Rekommenderas varmt!

  • Stardusty

    Tack allesammans för tipsen! Jag var inne som hastigast på brudgummen igår och tyckte att utbudet såg bra ut, dock lite litet, vi tjejer är ju vana vid en hel stor affär med brudklänningar
    Vi ska dit i veckan igen och titta lite mer, priserna var ju som sagt väldigt bra!

  • Pumpkin

    Västar och plastronger tar lite mindre plats än slöjor och släp

  • mika 080705

    på MQ.. halva reapriset.. kostym + skjorta för 350 kr. fynd eller vad?

  • celtic

    cosmos bröllopsexperterna vid norr mälarstrand har mycket fint, kolla där.

  • Pärlhönan

    Min M2B köpte sin kostym på Jupiter (sturegallerian). Jätteduktig o trevlig personal. Hit kommer vi gå fler gånger

  • 080628

    Angående Cosmos så ska du undvika onsdagar! Vi försökte gå dit i onsdags men efter att ha väntat på hjälp i 20 min upplyste de om att det var sömmerskekväll varje onsdag och att vi knappast kunde förvänta oss hjälp. Så det blev Brudgummen istället!
    På Steens på St Eriksplan har de också väldigt mycket snyggt. Lite dyrare dock.

  • Goldensea

    Vi köpte min m2b's kläder på Grosshandlar'n i kungens kurva. Han köpte en frack och den är hur snygg som helst. Vi gav 2995:- för den. Måste erkänna att jag var lite negativ till att handla frack där, vi gick bara in där för att han skulle köpa strumpor.. men när vi då tog ett varv så såg vi att de hade flera olika sorters frackar och på den vägen är det.

  • Celeste97

    Vi var inne på Uppklädd idag och de har sååå fina kläder! Snyggast brudgumskläder jag någonsin sett faktiskt! Min M2B riskerar att överglänsa sin brud, särskilt som vi kompenserar deras inte alltför billiga priser med en budgetklänning för mig... hihi..

Svar på tråden Var hittade ni era m2bs kläder?