Gravida Brudars Hörna
Här kan alla brudar som är gravida, eller kanske försöker blir gravida innan det är dags för brölloet samlas.
Diskutera, fråga frågor, svara, eller kanske bara kika..?
Här kan alla brudar som är gravida, eller kanske försöker blir gravida innan det är dags för brölloet samlas.
Diskutera, fråga frågor, svara, eller kanske bara kika..?
Idag har jag varit på ytterliggare ett ultraljud. Vilken skillnad det var mot vecka 7!! Nu fick vi se huvud, armar och ben som rörde sig som attans därinne . Hjärtat pickade på kanonfint! Läkaren sa att om allt såg bra ut i vecka 10, (är i 9+3) så kommer det inte att bli något missfall, och allt såg jättebra ut idag
Är SÅ lycklig och SÅ lättad!
Hur många gånger gör man ul??
Malin, det är lite olika beroende på vart du bor & går.
Jag gjorde ett tidigt VUL hos Gyn i vecka 6
UL vecka 10
KUBB vecka 14
Rutin UL vecka 18
Hur har det gått BröllopJuli2008?
Visst är det mysigt med UL,
vi har gjort det sista (Rutin UL) och det känns lite tråkigt att inte se bebisen mer..
vad är kubb?
Jag fotade ul+bilden med mobilen, nu går jag och småkikar på den mest hela tiden . Vi ska på inskrivning imorgonbitti och på måndag ska jag tillbaka till MVC för läkarbesök. Någon anna som varit på det? Barnmorskan sa att alla förstföderskor får gå på sånt. Vad gör man då? Och vad händer på en inskrivning? Borde jag ha några frågor till barnmorskan? Det står helt still i huvudet
Mina bilder från vul & ul:
www.familjeliv.se/hem/allstared/galleri.php%2C+vul+%26++ul
Ni som är gravida m.m eller som en som redan var gift och var gravid. Hur mår/mådde ni, vi längtar oxå, men jag har redan köpt klänning, sjöljungfrumodell, så det är svårt att ändra på den. Plus att jag är rädd att man ska må dåligt under graviditeten, så som illamående, svullnader m.m. Plus att vi har bokat bröllopsresa till safari i afrika, kan man åka till afrika när man är gravid? Med tanke på vaccination mot malaria m.m?
AllStared: Jättefina bilder! Men varför så många ultraljud?
Jag har gjort två stycker, ett vul i vecka 7+2 och ett ul i vecka 9+3 (är i vecka 9+5 idag). Jag har fått göra dessa två eftersom vi genomgått en fertilitetsbehandlig (insimination), annars görs inte några ul förän i vecka 17 - 18 sa dem på mvc.
Sokkerstrutet: Jag har inga gravíditetssymtom what så ever. Inget illamående, inga humörsvängningar, bröstet slutade ömma för 2 veckor sedan. Det ända symtom jag har är att jag är svullen som bara den om magen, that´s it. Jag känner mig nästan lite besviken faktiskt, har hört så mycket om det berömda illamåendet, men inte här inte
Förstår det. Men när jag var på det sista ultraljudet (i vecka 9+3) så sa läkaren att om allt såg bra ut i vecka 10 så är chansen för missfall minimal. Du ä ju mycket längre gången så för dig borde det ju vara rätt lungt? Själv är jag 10 fullgångna veckor på söndag. Går jag in i vecka 11 på måndagen då eller hur räknar man?
Hur går det för alla? Själv har jag gått 11 fulla veckor idag och går äntligen in i efterlängtade vecka 12
Jag går in i vecka 17 imorgon. :)
Hittills ser allt bra ut. :D
går in i v 12 idag
Kexet80: Vilket datum är du beräknad till? Eftersom jag oxå går in i vecka 12 idag borde vi ha bf på samma dag