• guldtrassel

Han har dumpat mig pga depression

Hej!
    Har varit ihop med min pojkvän i snart 1 år och för lite mer än en vecka så gjorde han slut.
    Till ämnet hör att när vi träffades (på krogen) så berättade han senare att han varit deprimerad ett tag, eller känt sig nere men när han träffade mig var det en chans för honom att vända blad vilket han gjorde och sa själv att han var mer lycklig än någonsin.
    Vi har haft det så fint och bra med vissa små setbacks precis som alla andra. Men när våren nu är här så sa han att han började "må dåligt" igen, psykiskt.
    Han blev trött, hade väldigt svårt att sova en hel natt och ingen sexlust alls. Jag som älskar sex och speciellt sex med honom blev väldigt stött och frustrerad på grund av detta. I påskas var det som det började ta slut på allvar.
    Han som aldrig hade varit osäker på oss och stöttat mig när jag varit det eftersom det här är mitt första "riktiga" förhållande var nu osäker på oss och kände att ingenting förutom att han ska söka in till Polishögskolan "känns rätt".
    Jag bönade och bad och vi kom överens om att ta en liten paus, försöka få det att fungera igen.
    Jag blev så sårad och kände att den lilla glipan till mitt innersta som jag enbart öppnat för honom stängdes igen och allt kändes så meningslöst. Han märkte det och gjorde slut med mig trots att jag ville fortsätta.
    Usch, det har varit så många kast från det ena till det andra och så många tårar. Han mår så otroligt dåligt just nu och det värsta är att jag tror att allt det här beror på hans vårdepressioner. Han har aldrig fått det bekräftat att det är vad han lider av men jag är nästan helt säker.
    Om han nu kommer ur sin depression och vill ha mig tillbaka, ska jag ta honom tillbaka?
    Kommer det att fungera mellan oss igen?
    Hur kan jag visa att jag stöttar honom och finns här för honom, inte som en flickvän utan just nu främst som en vän?

Jag mår så sjukt dåligt av allt det här. Det är ju honom jag älskar och vill leva med. Jag fick jackpot direkt och vill inte förlora honom för något i hela världen.
    Snälla, hjälp mig!

• Svar på tråden Han har dumpat mig pga depression
  • guldtrassel

Fröken Larsson:
    Tack så hemskt mycket! Kommer säkert maila fler frågor o sånt efter att vi har träffats han o jag och pratat om hela vår situation. Då tänkte jag ta upp det här lite mer. Tack för att du är så modig och vågar berätta!
    Vi2alltid:
    Det är precis sånt där man behöver höra! Jag vill ju så gärna hjälpa honom, han var mitt allt i 10 månader tills våren kom och han "gick in i mörkret". Jag vill så gärna att det ska bli vi två igen men det kommer aldrig fungera på lång sikt om han inte får hjälp att ta tag i sina problem så han kan sluta lida varje vår.
    Kramar till alla som är så modiga och berättar, det hjälper och stöttar mig något enormt!

• Vi2alltid
    guldtrassel skrev 2008-04-13 14:06:21 följande:
    Jag vill så gärna att det ska bli vi två igen men det kommer aldrig fungera på lång sikt om han inte får hjälp att ta tag i sina problem så han kan sluta lida varje vår.Kramar till alla som är så modiga och berättar, det hjälper och stöttar mig något enormt!
    eller så hjälper du honom igenom det här, och ni växer tillsammans. Du kanske inte ska "vänta" på honom, men vem vet hur det känns efter att ha gått igenom det här tillsammans! ni kanske ta om allt från början när han mår bättre?
    om han får rätt behandling så KAN sånt där gå fort, inte att man blir frisk på långa vägar, men man kan känna att livet är uthärdligt fram tills dess...
  • guldtrassel

Vi2alltid:
    Det är vad jag är så rädd för, att efter vi har gått igenom det här tillsammans, att allting är förändrat. Samtidigt så tror jag att vi kommer att växa tillsammans, precis som du säger, och om vi inte blir ett par så kommer vi säkerligen bli väldigt nära vänner.
    Det enda jag vill är att han får hjälp så han kan påbörja resan mot att må bättre och åtminstone få se "ljuset i slutet av tunneln" eller liknande.

• Vi2alltid
    guldtrassel skrev 2008-04-13 15:12:46 följande:
    Vi2alltid:Det är vad jag är så rädd för, att efter vi har gått igenom det här tillsammans, att allting är förändrat. Samtidigt så tror jag att vi kommer att växa tillsammans, precis som du säger, och om vi inte blir ett par så kommer vi säkerligen bli väldigt nära vänner.Det enda jag vill är att han får hjälp så han kan påbörja resan mot att må bättre och åtminstone få se "ljuset i slutet av tunneln" eller liknande.
    men OM allt är förändrat...då är det ju säkert så för dig oxå! jag tror det mesta har en mening... låter kanske flummigt, men efter att ha träffat så många skitstövlar genom livet och sen mötte min m2b så MÅSTE det vara så att det alltid leder till nåt bra! tänk om det inte är meningen att ni träffades för att bli ett par, utan för att du kan hjälpa honom?
    om det blir han eller nån annan som sen blir din för evigt, så kommer det bli bra i vilket fall! :)
    *kramar*
  • guldtrassel

Vi2alltid:
    Det har jag faktiskt inte tänkt på tidigare, att jag träffade honom för att kunna hjälpa honom.
    Haha, du låter PRECIS som min mormor som hjälpt mig jättemycket, hon säger alltid att "Allt sker till det bästa", att det finns en mening med allt.
    Det skänker lite tröst, faktiskt, nu när jagkommit över den största chocken att han som snackade bröllop och barn i en handvändning gjorde slut.
    Jag tror också att det kommer bli bra tillslut men som du säkert också känt, så vill man så gärna ha tillbaka den man älskar mest just nu, eftersom man inte kan tänka sig att vara med någon annan. Just nu kan jag inte ens se åt någon annan kille förutom mina killkompisar såklart, men min hjärna är inställd på Honom, så sjukt!
    Tack för din hjälp, jag behöver höra sånt!
    Kramar :)

• Mikabella

Du är så modig! Det är inte lätt att våga stanna och att orka stanna. Jag är säker på att han uppskattar ditt stöd och din närhet! Kämpa på. Du är tuff! Krma!

• guldtrassel

Hej alla söta och snälla på BT.
    Nu har jag tillslut lyckats med att få honom att ringa till allmänpsykiatrin och anmäla sig för behandling.
    Jag fick ringa först och kolla läget och fråga hur det hela gick till, sedan gav jag honom numret och han ringde själv. Nu hoppas jag på att han kommer få den vård han behöver.
    Samtidigt så finns det inte så mycket mer jag kan göra nu, förutom att alltid finnas här när han ringer eller behöver mig.
    Jag känner mig så maktlös, nu har jag gjort allt jag kan, det finns inget mer jag kan hjälpa honom med längre, nu är allt upp till honom.
    Han behöver inte mig längre, vilket gör ont...
    Tack för alla fina kommentarer och för att jag fick skicka mitt knäppa mail mitt i natten till dig FrökenLarsson, uppskattar det enormt!
    Och min kära mamma som inte tyckte att jag skulle vara på BT, hon trodde att allt "bröllopssnack" bara skulle göra mig ännu mer ledsen men man behöver ju inte bara prata om bröllop... :)
    Tack än en gång för era fina kommentarer, de värmer något enormt!

• icy

Jag har insett att min förra kille (gjorde slut för fjärde gången igår) också har depressioner då och då. Jag har verkligen gjort allt jag kunnat för att få relationen att funka men nu orkar jag inte mer. Det är också den enda killen jag älskat och han känner likadant med mig så det är extra tråkigt.

På något sätt har det alltid varit på hans villkor. Jag har fått anpassa mig efter hans humör. Själv är jag en glad och sprallig tjej som väldigt sällan blir nere men visst påverkas man av andras humör.

När han varit nere har han grubblat en massa på framtiden och kommit fram till både det ena och det andra vilket sårat mig. Det har blivit många bråk och mycket tårar. Efter ett tag har han ångrat sig och tyckt att han varit störd i huvudet och då har vi hittat tillbaka till varandra igen. Så har det hållit på i flera år men nu är det slut på det.

Fastän jag är väldigt ledsen så inser jag att det här måste vara rätt. Hans depressioner kommer inte att gå över och jag vill vara med någon jag kan känna glädje och trygghet med.

• PennyJenny
    guldtrassel skrev 2008-04-15 13:08:45 följande:
    Hej alla söta och snälla på BT.Nu har jag tillslut lyckats med att få honom att ringa till allmänpsykiatrin och anmäla sig för behandling.Jag fick ringa först och kolla läget och fråga hur det hela gick till, sedan gav jag honom numret och han ringde själv. Nu hoppas jag på att han kommer få den vård han behöver.Samtidigt så finns det inte så mycket mer jag kan göra nu, förutom att alltid finnas här när han ringer eller behöver mig.Jag känner mig så maktlös, nu har jag gjort allt jag kan, det finns inget mer jag kan hjälpa honom med längre, nu är allt upp till honom.Han behöver inte mig längre, vilket gör ont...Tack för alla fina kommentarer och för att jag fick skicka mitt knäppa mail mitt i natten till dig FrökenLarsson, uppskattar det enormt!Och min kära mamma som inte tyckte att jag skulle vara på BT, hon trodde att allt "bröllopssnack" bara skulle göra mig ännu mer ledsen men man behöver ju inte bara prata om bröllop... :)Tack än en gång för era fina kommentarer, de värmer något enormt!
    Du skriver att det känns jobbigt för att han inte behöver dig längre. Men att behöva någon är inte det som är grunden till ett bra och stabilt förhållande. Att vara ihop med någon bara för att man behöver vederbörande, det är en, om inte säker väg så i alla fall en ganska trolig väg till slutet.

Jag förstår att du mår dåligt över det här och är jätteledsen. Själv är jag fatalist, alltså tror på ödet. Saker och ting händer av en anledning. Kanske blir det ni igen, kanske inte. MEn att du har hjälpt honom till att få hjälp och vård för sin sjukdom, det är inte något som under några omständigheter kan ses som bortkastat. Om du finns där för honom som en vän under hans svåra tid så kan ni mycket väl hitta tillbaka till varandra. Ni har snarare en bättre chans att göra det då, när han är frisk och förstår sig själv bättre än när han bara behöver dig.
  • kavanaugh

Jag verkar alltid vara sen in i de mest intressanta diskussionerna. Jag pladdrar på och så hoppas jag att det blir något vettigt av det hela.

jag tror inte det skall vara några problem för honom
    att skärpa sig när det gäller antagningen. Om han har den fysiska delen på plats och är verkligen inställd på att
    komma in så kommer han att klara det. Att han är depr. kan vara en vår depression. Det är vanligt och det håller i sig olika länge. Ibland kan det vara så att den förstärks när man förbereder sig inför en uppgift som man verkligen vill uppnå. ett mål som man vet kommer att vara en utmaning. Man har extremt stark drivkraft men kan vara deprimerad. Det är lite individuellt.

Jag tror att man känner innerst inne om det är mannen
    med stort M man träffat och då tycker jag att man skall vårda relationen och det är absolut värt att vänta in honom. Stötta honom, vårda relationen, träffa honom IRL ävenm om det bara är för en kort stund.
    Det finns massor av män därute men det finns bara ett fåtal man kommer att känna lycka med. Jag är imponerad att du är så klok och tar dig tid och har tålamod.

• Carolina101
    Min situation var hopplös jag och min man stod på gränsen till skilsmässa. Jag var i ett hemskt tillstånd och kände att jag inte orkade med livet längre. Jag fick reda på prästen TAKUTA som jag kom till med många recensioner om hans tempel och jag kontaktade honom. Prästen TAKUTA han gjorde en återföreningsförälskelse för mig och nu mår vi bra igen mer än någonsin tidigare. Tack så mycket präst TAKUTA för att du räddade mitt äktenskap. Du kan nå prästen TAKUTA på hans e-post (egbedietakuta@gmail.com) eller whatsappa honom på detta telefonnummer (+16592027218) wa.me/+16592027218.
    eller så kan du kontakta honom på facebook www.facebook.com/share/19fohCc7a2/
    Och du kan kontakta honom för andra problem som
    1) Kärleksbesvärjelser
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa
    4) Bindande trollformler.
    5} Penisförstoring och andra justeringar
    6) Demonteringstrollformler
    7) Graviditetsproblem
Svar på tråden Han har dumpat mig pga depression