• CarinaJL

Här samlar vi idéer om hur man kan spara in pengar :)

Jag vill ha ett hejdundrande stort och "glamoröst" bröllop men förmodligen kommer vi inte kunna spendera hur mycket pengar som helst

Så jag tänkte starta en tråd där vi kan tipsa varandra om vad man kan göra billigare och ev dra ner kostnaderna men ändå få ett fint bröllop.

Hänger ni med?

• Svar på tråden Här samlar vi idéer om hur man kan spara in pengar :)
  • johansdotter

Här är en bra länk för alla er som gör saker själva.
    MASSOR med tips och ideer med bra beskrivningar på hur...och till mycket bättre pris än panduro...
    www.cchobby.se/

• NEoMA

handla från USA eftersom dollarn är låg...

• ogift80

Jag kan inte förstår att man väljer bort en riktig fotograf pga av kostnaden. En utbildad fotograf skulle jag aldrig "spara" in på. Sen kan man slänga ut pengar på ex tårtor för flera tusen.Det tycker jag är en onördig kostnad.Då man oftast få sååå lite tårta också.

Bilderna är ändå ett minne för livet, tårtan kanske man inte ens kommer ihåg efter några år

• lillaj

Håller helt klart med så fotograf är en av de saker vi ville prioritera och det var vi överens om från början. Vi vet att det är svårt att ta bra bilder pga ljus i kyrka osv. Det är ju bilderna man näst efter minnet har kvar resten av livet så det är mycket värt för oss!

ogift80 skrev 2008-04-09 21:20:09 följande:
    Jag kan inte förstår att man väljer bort en riktig fotograf pga av kostnaden. En utbildad fotograf skulle jag aldrig "spara" in på. Sen kan man slänga ut pengar på ex tårtor för flera tusen.Det tycker jag är en onördig kostnad.Då man oftast få sååå lite tårta också.Bilderna är ändå ett minne för livet, tårtan kanske man inte ens kommer ihåg efter några år
  • Juni2009

bollöga

det var många bra tips!!!

bra att ha den lista.. ska försöka skriva ut den så jag kan titta på den ofta...

tack ska du ha.

• Mikabella

Kankse ingen jätte vinst, men alla bäckar små...Vi ska ha bakelser istället för tårta. Tycker det ser så söt ut. Som plus fick jag veta att de tar 27kr för bakelsen kontra om man vill ha samma "smak" fast i tårtform blir priset per bit 40kr...

• HurraViSkaGiftaOss

Vad ni än gör.. spara inte in på fotografen och låt en vän ta bilder.
    Om de inte blir bra så kommer ni att ångra er för alltid!

• Mrs Van Derkamp

Har man inte råd med en dyr proffsfotograf kan man önska sej i present av gästerna,som typ bröllopsresa fast fotograf då istället.Dom flesta proffsfotografer har presentkort

• Kärlek ger näring åt själen

Vi har turen att min m2bs bror är fotograf och han ställer upp gratis hihi.. Så vi slipper slänga en massa pengar på en fotograf

• Fjosok

Om man siktar på ett stort glamourbröllop, var redo på att det kostar. Finns inga genvägar om det ska vara påkostat. Hellre ett jordnära bröllop med mindre budget än ett glamourbröllop som känns insparat är mitt tips.

Men som sagt, bara min åsikt. Behöver inte delas

• Kärlek ger näring åt själen

Instämmer. Vi har ett litet men familijärt bröllop. Men det är för att vi inte är några personer om älskar uppmärksamheten och vill ha en dag som blir jobbig för det är FÖR många omkring

Fjosok skrev 2008-05-02 12:03:09 följande:
    Om man siktar på ett stort glamourbröllop, var redo på att det kostar. Finns inga genvägar om det ska vara påkostat. Hellre ett jordnära bröllop med mindre budget än ett glamourbröllop som känns insparat är mitt tips.Men som sagt, bara min åsikt. Behöver inte delas
  • Zozo

Tja var sk proffsfotograf dök helt sonika inte upp pa bröllopet sa vi fick dra en nödlösning med makens far som är gammal reklamare och makens utrustning som är väldigt bra amatörutrustning. Vi fick underbara bilder! Sa jag ger sadär för proffsfotografer.. det kan ga at skogen det med!

HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-05-01 21:58:55 följande:
    Vad ni än gör.. spara inte in på fotografen och låt en vän ta bilder.Om de inte blir bra så kommer ni att ångra er för alltid!
    Vi hade tva ceremonier och till den första hade vi en lägre budget men jag ville inte använda den stora brudklänningen. Jag tog därför en svart bustier som jag redan hade och sydde en vit langkjol med släpveck. Inte sa svart om man är lite händig och det gick kanske pa 500 med materialet.

För bada ceremoierna tillverkade jag mina hardekorationer av enkla harnalar och pärlor. Mycket billigare än de färdiga och jag fick precis det jag ville.

Fôr buketten gav jag en exakt budget och fick den för det. Den fick sedan deorera bordet pa kvällen.

Se upp med egenhändigt gjorda inbjudningar - ibland är det dyrare än att köpa färdiga!
Svar på tråden Här samlar vi idéer om hur man kan spara in pengar :)