• CarinaJL

Här samlar vi idéer om hur man kan spara in pengar :)

Jag vill ha ett hejdundrande stort och "glamoröst" bröllop men förmodligen kommer vi inte kunna spendera hur mycket pengar som helst

Så jag tänkte starta en tråd där vi kan tipsa varandra om vad man kan göra billigare och ev dra ner kostnaderna men ändå få ett fint bröllop.

Hänger ni med?

• Svar på tråden Här samlar vi idéer om hur man kan spara in pengar :)
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag kommer att göra min egen frisyr.. Hitta dukar till dukningen på Rea det mesta till vårt bröllop är Rea saker

• FruHögstadius

ringa till en resturangskola och be de servera/laga mat...

• frallan72

Jag har köpt vita lakan från Ikea för 39 kr st och har sytt om dom till dukar. Både snyggare och billigare än engångs.

Jag har funderingar på att kolla med floristlinjen också
    Och ringa o fråga om offert ifrån resturangskolan vad de tar.

Ingen som har ngn aning om vad de tar?

FruHögstadius skrev 2008-04-06 20:17:05 följande:
  • nicenettis
    FruHögstadius skrev 2008-04-06 20:17:05 följande:
    men vill de "jobba" på sommaren
  • FruHögstadius

de kanske vill ha lite erfarenhet innen de ger sig ut i arbetslivet..vet inte, kan ju alltid fråga

Vi gifter oss på hösten så för oss är det nog inget problem

• Hvidbrud

Men kan spara pengar på fotograf, fråga någon duktig kompis/släkting med ett bra öga. Slopa pro dokumentation av festen och uppmana gästerna att fotografera och filma lite extra och ge dem tomma DVD och CD skivir de kan bränna bilderna på senare.
    Mysigt att sitta och titta på och redigera i på hösten...

• Hjalmar

Min klänning sys upp av en vän. Serveringspersonalen kommer bli bekanta och dukningen hjälps vi åt med + tårtbakande osv:)
    Blommorna på bordet tror jag att jag kommer så upp i sommar-passar ju perfekt när man gifter sig på sensommaren-hoppas man har gröna fingrar;)...

Ni som försöker spara in? Ungefär vilken budget har ni?
    Vi räknar med att bröllopet kommer kosta ca 30 000 utan bröllopsresan och då har vi ca 120 gäster...

• pallesj

Vi har ingen dj, hyr Pa-system istället och kör musik från datorn, sparar mycket på det
    Gjorde inbjudningarna själv, ska göra buketterna själv av billiga 10 pack rosor
    Göra eget godis till gästerna.
    Beställde klänningen på nätet.
    Vi har en väldigt low budget så vi försöker göra så mycket som möjligt själva.

Svar på tråden Här samlar vi idéer om hur man kan spara in pengar :)