• Nalle Puh 40

Tänk om man blir sjuk...

Vad gör man om man vaknar på sin bröllopsdag och är sjuk? Jag drömmer mardrömmar om det redan fastän det är över ett år kvar.

Är man lite förkyld kan man ju ta en alvedon och se glad ut men har man magsjukan så är det ju rätt kört...

• Svar på tråden Tänk om man blir sjuk...
  • jennyfer

Försök att vara noggrann med maten minst en vecka innan. Jag slarvar lätt med maten och misstänker att det ger sämre ork och minskad motståndskraft mot sjukdomar. Ladda med brustabletter med vitamin C och B. Drick mycket bra vätska, som vatten, örtte m.m. Ät nyttiga saker, unna dig själv färskpressade juicer och goda frukter. Se till att försöka ta hand om dig. Dels borde ovanstående minska risken att bli sjuk och dels mår man bättre mentalt om m an unnar sig lite extra av bra saker.

Om olyckan verkligen när framme med magsjuka så vill man kanske inte smitta andra så då borde man ställa in bröllopet, men det borde även finnas förebyggande grejer på apoteket.

• Stardusty

Du ventilerar en av mina stora farhågor.... Fan om man blir sjuk! Så är alla pengar, planering, mat allt förgäves! Och det är ju inte som att man kan skjuta på det till helgen därpå istället

Undrar hur de man bokat ställer sig till arvode, måste man fortfarande betala fullt pris för allt tror ni?

• avil

ja,vi ska ju åka till utlandet i sep.Efter skollovet o då alla barn har börjat om skola o dagis mm.DÅ när alla baciller samlas i klassrummen o drabbar barnen...
    Blir spännande att se.....

• jennyfer

Jag har hört att det går att försäkra ett bröllop hos vissa försäkringsbolag. Vet dock inte vilka, men det kanske kan vara värt tt ringa runt och kolla. I så fall tar försäkringsbolaget de kostnader som man inte kan komma undan (lokalhyra, fotograf etc).

• avil

jennyfer-bra att veta o dags att kolla upp. ska be min man ringa runt!
    För som sagt-vi ska ju vigas på vår resa!! o risken att nån är sjuk är överhängande! med två småbarn på dagis o en äldre i skola........

• PennyJenny

Utöver att äta bra och så, se till att sova! Är man inte utvilad har man sämre imunförsvar. Och försök (även om det nu kommer vara svårt) att inte stressa, det sänker oxå imunförsvaret.

• stinakina

Jag är en sån som aldrig blir sjuk*peppar peppar*
    jag håller mig inte undan, jag äter inte hela vitpeppar, jag tar inget hälsokostmedel, jag röker, dricker kaffe som en häst (alltså mycket, hästar dricker väl inte kaffe antar jag?),sover alldeles för lite,gör alla fel man kan tänka sig!
    Jag mår toppen typ jämt...

Oroar mig inte heller speciellt...MEN

Jag kan ge mig f*n på att den 9 aug kommer jag att ha blödande magsår eller nåt, blindtarmen kanske?

• Nalle Puh 40
    stinakina skrev 2008-04-04 12:46:38 följande:
    Jag är en sån som aldrig blir sjuk*peppar peppar*jag håller mig inte undan, jag äter inte hela vitpeppar, jag tar inget hälsokostmedel, jag röker, dricker kaffe som en häst (alltså mycket, hästar dricker väl inte kaffe antar jag?),sover alldeles för lite,gör alla fel man kan tänka sig!Jag mår toppen typ jämt...Oroar mig inte heller speciellt...MENJag kan ge mig f*n på att den 9 aug kommer jag att ha blödande magsår eller nåt, blindtarmen kanske?
    Är så fuskigt för jag som jämt är ute och tränar och få frisk luft, äter hälsosamt, röker inte, dricker inte och lever allmänt sunt är sjuk jämt.
    För tillfället är jag dunderförkyld
  • Nalle Puh 40

Nu ligger jag i magsjukan så förhoppningsvis slipper jag det när vi ska gifta oss

• avil

talade m min man om detta-eller BLIVANDE man.
    Vi har ju reseförsäkring o eftersom vi far o gifter oss så går det ju in o täcker en del.......
    vi har ju ingen fest o middag o allt...

• patti87

varför ens tänka något så NEGATIVT?

• avil

patti87-nja...inte negativt direkt,men realistiskt.
    Vi med flera småbarn på skola o dagis,har alltid NÅN hemma i stort sett!
    Har vab-dagar varje månad...Så man måste ju tänka att det faktiskt KAN råka bli så att nån är sjuk då vi ska resa........

Svar på tråden Tänk om man blir sjuk...