• maniha

    Ensam brudgum?

    é jag ensam brudgum på denna site eller?
    pinsamt i så fall....

  • Svar på tråden Ensam brudgum?
  • Brudgummarna

    Tänkte säga hej här. Vi är två brudgummar (och alltså utan brud) som har börjat titta runt lite inför ett bröllop om något år.

  • Stardusty

    Min m2b ska också pallra sig in, ska starta ett konto och visa honom lite i helgen Och han vill nog gärna ha tips från er ang. kläder och dyl. Så jag ska visa honom denna tråd direkt!!

  • maniha

    m2b08:
    minisken? ajaj.
    De kan ju fortfarande vaxa dig på överkroppen. Det é rätt kul har jag hört. för de andra alltså... hehe... jag tror nämligen att jag kommer råka ut för detta själv. ajajaj...
    det var en bra grej det där ni gjorde med morgongåvan, jag kanske kan framföra det lite fint, Vi köpte nämligen ett hus precis och det + hela bröllops festen och allt som med följer tycker jag är rätt mycket.

    vi är nog inte så få pöjkar här ändå...

  • postchaffisen

    JAg tycker bröllopsgåva egentligen är en fin grej samtidigt som det känns så ofantligt onödigt. Är ju ändå våra pengar oxå som jag ger av

  • maniha

    Ja, och det känns som att då måste man överträffa allt man nånsin gett varandra. Om man skulle ta naken bilder på sig själv. Nästan gratis(om man gör det framför spegeln) och går inte att överträffa... hehe...

  • postchaffisen

    Haha, ja det är väl ett bra alternativ. hehehehehe

  • m2b08

    Då är jag lyckligt lottad med lite hår på ovankroppen då...phu!!! Kan tänka mig att det inte skulle vara så skönt...men kul för dina vänner..hehe!!

    Nej, minisken är inte så kul!! Men jag har redan kunnat släppa kryckorna och börjat köra lite rörelseövningar med knäet...så det går frammåt!!

    Nej det med morgongåva är inte så lätt. Självklart hade det varit himmla kul och mysigt att ge och få en morgon gåva, men inte så lätt att hitta. Ska ju helst vara ngt specielt. Att köpa hus och hålla bröllop är inte det billigaste så allt man kan spara in på är rätt bra. Vi har precis köpt lägenhet, inte lika dyrt som hus men dock. Så vi försöker spara in så mycket vi kan utan att få en mindre "lyxig" dag, det blir ändå tokigt mycket pengar för bröllopsdagen och bröllopsresan!!!

    Ja nu har vi bara fem veckor kvar...det börjar bli lite pirrigt!! Allt man ska ha koll på, allt som ska fixas och ordnas...känns som i har koll på det mesta, men man vet aldrig!!
    Sen vet man ju aldrig när svensexan kommer....bara fyra helger kvar det kan hända på!!

    Var och när gifter ni er postchaffisen?

  • Stengrabben

    He he svensexan är man lite nervig för.. Får lite hintar här o där, jag sa till grabbarna idag att dom njuter alldeles för mycke av o jävlas i förskott att det kan inte bli hälsosamt. Vi ska gifta oss den 6 Juni så det lär ju bli nåt snart! Morgongåva tycker jag är lite mysigt, behöver ju inte vara nåt dyrt? Själv har jag fixat gåvan till bruden, va utomlands och hittade nåt kul! Men de e mycke annat kvar o fixa! Gå ner 10kg till exempel... Går det på 5 veckor??

  • maniha

    Stengrabbe. Du kan ju prova danska hospitalets kur. Den tar 13 dagar. Jag gjorde det för fyra år sen och gick ner åtta kilo. Det låter konstigt men den funkar, helt säkert. Fast jag vet inte om den é direkt hälsosam. har hört att folk svimmat ibland.

  • Stengrabben

    Oj, de va inte dåligt!! Tack för tipset, men ska nog ta Cambridge kuren i 10 dagar. Har haft så mycke jobb nu under våren så det där med hälsosamt och träning har man tyvärr skippat.. Lovade tjejen att hon skulle se lite muskler på bröllopsnatten, men det får bli efteråt istället

  • mattica

    Ja killar vi måste hålla ihop.
    Speciellt hålla i våra plånböcker verkar det som...
    jag försöker hålla hårt i peningarna, men det känns som en match
    jag kommer förlora. Upplever det som att många andra BG känner samma sak.

    Tur att man får 20K tillbaka på skatten... men de lär hamna på bröllopskontot... Å jag som vill ha nya fälgar till bilen =(

    Mattica

  • Cajjo83

    ja det e inte lätt att vara brudgum!
    So tur är så planerar vi allt tillsammans så jag ser vart pengar mm går. Det känns dock som att det sinar ut ganska så fort :)
    Men vad ska man göra, det är bara att vara till lags, det kommer ju ändå att lätta efter att bröllopet e över.

    Ha d gött alla brudgummar där ute!

Svar på tråden Ensam brudgum?