• maniha

    Ensam brudgum?

    é jag ensam brudgum på denna site eller?
    pinsamt i så fall....

  • Svar på tråden Ensam brudgum?
  • m2b08

    Det är snart dax för oss, den 24:e maj. Så det börjar närma sig nu och vi planerar det sista.
    Samma sak här, jag sitter mer vid än min tjej. Och när man har varit här ett tag så är det svårt att slita sig. Kul att se vad alla diskuterar om och få lite tips.

  • maniha

    Vi verkar vara några stycken ändå... typ tre... hehe...

    24:e? va kul. Har du nåt kvar i plånboken?

  • m2b08

    Hehe....nej det börjar sina i kassan nu!! Men det är ett rätt kul fenomen....för det har en stor tendens att springa iväg. Man vill inte snåla på ngt. Men efter ett tag så satte vi oss ner och lade en budget för vad vi tyckte att allt skulle kosta och vad vi var beredda att ge. Så nu har vi faktiskt en budget som vi har hållt än så länge!!
    Men det som är kul är att så fort man nämner ordet bröllop så blir allting så mycket dyrare!!

  • maniha

    ja speciellt maten. man får bara säga att det é till en sjutioårskalas eller nåt.
    Man blir lite skraj ibland och sätter sig och räknar men vi har inte heller sprängt budgeten än. men jag känner på mig att det kommer hända sista veckan eller dan innan eller nåt...

  • m2b08

    Ja jag har hört det oå att det kan rulla en del pengar den sista veckan. Men det gäller att försöka hålla håt i dom :)

    När man tänker efter så är det en himla massa pengar som man spenderar på en dag. Bara hoppas att det blir en bra dag och ett stort minne för livet!!

  • maniha

    Ja, jag har också tänkt så. Dyraste dagen i mitt liv i a f.
    Då måste det bli bra. Vilken kyrka? Eller borgligt kanske?

  • m2b08

    Vi kommer att gifta oss i Norrvidinge kyrka. Ligger mellan eslöv och kävlinge....en kyrka ute på landet :) Sen blir det fest på svalövs hotell. Har en väldigt fin festsal där med högt i tak, stukatur och ljuskronor.
    Ja man kan lugnt säga att det är den dyraste dagen i ens liv...men det är det värt!! Tycker ändå att vi har försökt att hålla nere kostnaderna, men det är inte så lätt med 80 gäster.
    Har ni kommit långt i er planering? Vi är inne på sluttampen nu och det är en del som ska fixas i sista stund. Har satt oss och skrivit ner allt som ska göras så vi inte glömmer ngt!!

    Tjejen åkte på en skenhippa imorse....hehe.....börjar bli lite pirrigt nu!!!

  • maniha

    Kul! Dag för svensexa snart då.
    Vi var lite egoistiska. Vi tänkte att vi vill bara ha folk där som vi gillar och inte en massa som man "måste" ha bara därför att det é så, som släkt som man aldrig umgås med ändå. Så vi skickade inte inbjudningar till alla. Dessutom valde vi att ha det barnfritt, där slapp vi 25 pers och massa oljud. Ändå blev vi nästan70 pers. jaja, alltid retar man nån... hehe...
    Hoppas de jävlas ordentligt med dig på sven sexan nu...


    m2b08 skrev 2008-04-05 11:02:15 följande:
    Vi kommer att gifta oss i Norrvidinge kyrka. Ligger mellan eslöv och kävlinge....en kyrka ute på landet :) Sen blir det fest på svalövs hotell. Har en väldigt fin festsal där med högt i tak, stukatur och ljuskronor. Ja man kan lugnt säga att det är den dyraste dagen i ens liv...men det är det värt!! Tycker ändå att vi har försökt att hålla nere kostnaderna, men det är inte så lätt med 80 gäster.Har ni kommit långt i er planering? Vi är inne på sluttampen nu och det är en del som ska fixas i sista stund. Har satt oss och skrivit ner allt som ska göras så vi inte glömmer ngt!!Tjejen åkte på en skenhippa imorse....hehe.....börjar bli lite pirrigt nu!!!
  • Stengrabben

    Så det finns killar här! Finns det några fler? Ska själv gifta mig den 6 juni. Blir borgerligt på festplatsen vid en vacker herrgård utanför Göteborg. Ganska mycke o tänka på just nu, man vill ju att det ska vara perfekt! Min blivande fru är ju det redan! Letar själv tips på morgongåva vilket enligt mitt tycke ska vara nåt speciellt! Har ni tips?

  • m2b08

    Vi sa att vi ville ha alla våra nära och kära på vår fest. Vi har stora släkter som vi träffar rätt ofta och med vännerna inräknade så kom vi upp vi 86 personer. Rätt mycket folk...men kul!! Vi har oxå valt att ha det barnfritt...känns skönare så, plus att förälldrarna kan slappna av och vara delaktiga på festen!!
    Ja tyvärr har jag klantat till det.....pajade minisken förra veckan och blev opererad :( Så nu får jag inte anstränga knäet på ett antal veckor!! Känns tråkigt att det hände...men tyvärr inte mycket att göra!! Hoppas att de kan hitta på ngt skoj på svensexan som inte är så fysyiskt....fast jag älskar fysiska utmaningar!!!

    Vi har bestämt oss för att inte ha någon morgongåva....vi anser att festen och bröllopsresan är gåvor nog åt oss. Men ett tips är ett par matchande örhänge till hennes vigselring?

Svar på tråden Ensam brudgum?