• fru Trul

Vilken tärna ska jag välja?

Vi kommer förnya våra löften på vår ettårsdag och ett litet dilemma har dykt upp...
    Mitt första val av tärna bangade ur och nu måste jag välja en ny.

Valet står mellan kompisens lillasyster som då är 16 år och vår relation är väldigt nära då jag hoppat in som extramamma åt henne då hennes egen mamma är död.
    Mitt andra val är min underbara granne som ALLTID ställer upp i vått och torrt oavsett om det gäller kattvakt eller handla när man är sjuk...

Kompisens lillasyster är ett yrväder och jag funderar på om hon klarar att axla ansvaret plus att hon bor i Danmark så hon kan inte komma rusande om det krisar... Hade hon varit två år äldre och bott i närheten hade det inte varit snack om saken då hade jag valt henne...

Min granne å andra sidan är nåra år äldre än mig, har ett hjärta av guld och jag vet att hon tar det på största allvar om jag frågar henne... Isånnafall måste jag dessutom hitta en annan modell på tärnklänningen än den jag först tänkt mig, å det är inte det lättaste... Jag tycker det är skitsvårt att hitta snygga tärnklänningar å är man dessutom lite småmullig verkar det vara en omöjlighet...

Innan någon kommer med förslaget att ha två tärnor så vill jag säga att själva vigsellokalen är pytteliten å det får inte plats mer än en tärna..

Vem hade ni valt; tjejen som är som en dotter för mig eller den pålitliga grannen?

• Svar på tråden Vilken tärna ska jag välja?
  • Tooticki

Åh, tråkigt! Lycka till i letandet och med val av tärna!

• fru Trul
    Tooticki skrev 2008-04-02 10:54:20 följande:
    Åh, tråkigt! Lycka till i letandet och med val av tärna!
    Tack, skönt att nån bryr sig. Kram på dig!
  • Aleta

Förlåt att jag frågar, men vad är det för stort ansvar som Tärnan ska axla?

• fru Trul
    Aleta skrev 2008-04-02 11:03:21 följande:
    Förlåt att jag frågar, men vad är det för stort ansvar som Tärnan ska axla?
    Hmmm intressant fråga, jag hoppas (hoppas) att jag får nån form av fruhippa eftersom jag inte fick nån möhippa eftersom vi gifte oss i hemlighet.
    Sedan hade jag väl ev tänk ge henne nåra småuppgifter som hanteringen av OSA, sedan hade det varit trevligt med nån som hjälpte en med lite pyssel som dekorering osv..
  • Femtejulinollåtta

Det är svårt sånt där. Själv har jag valt de 2 vänner som jag tycker står mig närmast, även om de båda bor i andra städer än mig o inte har större möjligheter att delta i planering etc innan... Jag har tänkt tanken att jag kanske borde valt någon av de som verkar mer eangerade och även förmodligen skulle vara mer eangagarede. Samtidigt har jag ju valt dessa två vänner av den anledningen att de betyder mycket för mig och vi har en nära vänskapsrelation... Jag tycker du ska gå på känslan, om du känner dig närmare den yngre tjejen ska du välja henne, om den äldre tärnan har ett hjärta av guld förstår hon säkert och hon kommer defenitift hjälpa till ändå med glädje!

• Tooticki

Måste du ha en tärna överhuvudtaget? Kan du inte fråga dem om de vill hjälpa till var för sig med olika saker? Jag har valt bort tärna men en av mina bästa vänner har hjälpt oss mycket med planeringen och kommer vara lite värdinna på festen, hon kommer också hålla min bukett vid ringväxlingen. På så sätt blir hon delaktig även vid vigseln.

• fru Trul
    Femtejulinollåtta skrev 2008-04-02 11:11:35 följande:
    Det är svårt sånt där. Själv har jag valt de 2 vänner som jag tycker står mig närmast, även om de båda bor i andra städer än mig o inte har större möjligheter att delta i planering etc innan... Jag har tänkt tanken att jag kanske borde valt någon av de som verkar mer eangerade och även förmodligen skulle vara mer eangagarede. Samtidigt har jag ju valt dessa två vänner av den anledningen att de betyder mycket för mig och vi har en nära vänskapsrelation... Jag tycker du ska gå på känslan, om du känner dig närmare den yngre tjejen ska du välja henne, om den äldre tärnan har ett hjärta av guld förstår hon säkert och hon kommer defenitift hjälpa till ändå med glädje!
    Kloka ord ,nåt å fundera på...
  • 20talsbruden

Jag har valt min tärna, min kusin, för att det kändes naturligt och för att jag gillar henne! Räknar inte med att hon ska ordna ngn möhippa då hon bor långt bort och inte känner mina andra vänner.
    Jag tror att du kan få hjälp av andra oberoende vem du väljer, människor som gillar att hjälpa till gör det ju ändå, även om de inte blivit utvalda till tärnor!

• weinlove

jag hade valt tjejen som är 16

• fru Trul

Tack för alla svar! Jag tror jag kommit på hur jag ska lösa det på ett jättebra sätt!

16 åringen blir min tärna och istället så kommer jag utse grannen till värdinna. Då får vi ändå inkluderat grannen i bröllopet, å jag behöver inte känna mig dum om jag ber om hennes hjälp inför bröllopet.

• becky79

det låter ju som en bra lösning.

lycka till med allt.

Svar på tråden Vilken tärna ska jag välja?