• fru Trul

Vilken tärna ska jag välja?

Vi kommer förnya våra löften på vår ettårsdag och ett litet dilemma har dykt upp...
    Mitt första val av tärna bangade ur och nu måste jag välja en ny.

Valet står mellan kompisens lillasyster som då är 16 år och vår relation är väldigt nära då jag hoppat in som extramamma åt henne då hennes egen mamma är död.
    Mitt andra val är min underbara granne som ALLTID ställer upp i vått och torrt oavsett om det gäller kattvakt eller handla när man är sjuk...

Kompisens lillasyster är ett yrväder och jag funderar på om hon klarar att axla ansvaret plus att hon bor i Danmark så hon kan inte komma rusande om det krisar... Hade hon varit två år äldre och bott i närheten hade det inte varit snack om saken då hade jag valt henne...

Min granne å andra sidan är nåra år äldre än mig, har ett hjärta av guld och jag vet att hon tar det på största allvar om jag frågar henne... Isånnafall måste jag dessutom hitta en annan modell på tärnklänningen än den jag först tänkt mig, å det är inte det lättaste... Jag tycker det är skitsvårt att hitta snygga tärnklänningar å är man dessutom lite småmullig verkar det vara en omöjlighet...

Innan någon kommer med förslaget att ha två tärnor så vill jag säga att själva vigsellokalen är pytteliten å det får inte plats mer än en tärna..

Vem hade ni valt; tjejen som är som en dotter för mig eller den pålitliga grannen?

• Svar på tråden Vilken tärna ska jag välja?
  • 20talsbruden

Det går inte att välja båda?

• Champis_Sanna

Jag hade nog valt tjejen på 16 år.

• becky79

jag tycker en klänning inte är någon bra anledning att inte välja någon, en person som du vet ställer upp på dig och finns där hela tiden, är ju det bästa du kan få.
    dukan ju välja båda två, den ena bär ansvar, o den andra är bara där av din omtanke. dom behöver inte ha samma klänning, räcker ju ifall dom har samma färg.

men det är min åsikt.
    jag hade en tärna som jag hade nära kontakt med, men på den stora dagen, så.... blev jag besviken, hon hade bara koll på sig själv.

• becky79

tärnorna måste inte sitta brevid er, o ifall dom ändå kommer så finns det ju plats någonstans i lokalen eller?

• fru Trul

Som sagt själva vigsellokalen är pytteliten och det kommer till och med bli trångt med stolarna så alla får plats, tror inte det kommer funka att jag har två tärnor framme vid mig...

Nä, jag vet att klänningen är en dålig ursäkt men det är lite tråkigt när man hittat nåt som passar perfekt in och sedan måste man hitta nåt annat istället..

• 20talsbruden

Förlåt, såg nu det där du skrev om att lokalen var liten..Känner mig korkad..sorry!! Om det är helt omöjligt att ha två tycker jag du ska välja den du känner mest för, och sen anpassa klänningen efter det!

• fru Trul
    20talsbruden skrev 2008-04-02 09:53:57 följande:
    Förlåt, såg nu det där du skrev om att lokalen var liten..Känner mig korkad..sorry!! Om det är helt omöjligt att ha två tycker jag du ska välja den du känner mest för, och sen anpassa klänningen efter det!
    Ingen fara...
    Mest känner jag väl för 16 åringen vi har en väldigt nära relation, men som sagt frågan är om hon verkligen är mogen nog att axla ansvaret?
    Grannen är ju mer pålitlig om man säger så...
  • fru Trul
    Tooticki skrev 2008-04-02 10:45:45 följande:
    Vad hände med Anna?
    Jadu, det undrar jag med... Bråket mellan våra pojkvänner verkade inte gå att reparera tyvärr.. Hon har inte hört av sig på över två månader och hon flyttade utan att lämna varken nytt nummer eller ny adress... Har försökt få tag på henne men hon verkar ha försvunnit spårlöst... Hon har väl säkert sökt nytt jobb utomlands..
Svar på tråden Vilken tärna ska jag välja?