• jelikr

OT , men...Vad tycker ni-OK att tjuvlyssna eller??

Har ni hört diskussionerna på RIX MORRONZOO??

De har hittat en tjänst där man sms:ar ett nr och då får möjlighet att avlyssna samtal på nåns telefon(man slår numret när man vet att personen ifråga pratar i telefon).

Gert avlyssnade tex sin fru Tanja för att demonstrera..

Så... vad tycker ni??? OK eller inte????

• Svar på tråden OT , men...Vad tycker ni-OK att tjuvlyssna eller??
  • Nienna

Tyckte fö också att det var ett suveränt aprilskämt! Och för en god sak dessutom.

Tyckte det lät lite krystat när Tanja pratade med sin kompis...

• Nessan

Det finns ju möjligheter att avlyssna mobiler men att ngn skapat en sms-tjänst för det lät ju faktiskt otroligt. Däremot kan det manuellt installeras avlyssningsprogram i telefonen (men då måste alltså ngn haft fysisk tillgång till mobilen). www.st.nu/nyheter/lokalt.php&id=608292

• Nikajo

APRIL APRIL!!! Många som gått på den hör jag! *asgarv*!!!

• Waersta

Jag trodde INTE att det var ett aprilskämt eftersom de började med det redan igår..

Nikajo skrev 2008-04-01 12:51:11 följande:
    APRIL APRIL!!! Många som gått på den hör jag! *asgarv*!!!
  • Embo81

Lite fusk att de redan började igår...men ett bra skämt, ett av de bästa på länge faktiskt! Min sambo försökte var lite kul idag och ringde o sa att de som ska fixa maten till bröllopet ska bygga om sitt kök i rest. så nu kunde inte de göra maten... men den lätta gick inte hem!

• Anettan73
    Nienna skrev 2008-04-01 12:24:16 följande:
    www.grafisktforum.org/showthread.php Inlägg nr 5.
    Så här stog det!!!

Jag hann inte läsa hela trådstaren förrens jag tänkte aprilskämt!!!

Lyssnade på rix i morse, där dom snackade om en sms-tjänst som gjorde att man kunde tjuvlyssna på andras samtal. Alltså att man själv kopplas in till ett samtal mellan 2 andra personer, utan att dom vet om det. "Skicka lyssna till 72900", då skulle man alltså få programvaran till mobilen, kostnad 10:-.

Tänkte ju såklart att detta måste vara ett aprilskämt, så jag drog iväg ett sms för att få det bekräftat. Och som väntat så var det ett skämt.
    "April April! Du är lurad! Det är olaglig att tjuvlyssna på andra. Men du har bidragid till UNICEFs kamp för VARENDA UNGE! Tackar så jättemycket, RIX MorronZoo"
  • jelikr

Superbra att skämtet faktiskt går till nåt bra!!!
    Men lite fusk tycker jag det är att börja redan dagen innan....

• JohanoCissi

Antagligen för att det nog inte skulle vara så många som smsade 1 april just bara för att de misstänkte aprilskämt. På detta sätt får den in mer pengar vilket jag tycker är super.

jelikr skrev 2008-04-01 14:20:50 följande:
    Superbra att skämtet faktiskt går till nåt bra!!!Men lite fusk tycker jag det är att börja redan dagen innan....
  • jelikr
    JohanoCissi skrev 2008-04-01 14:35:45 följande:
    Antagligen för att det nog inte skulle vara så många som smsade 1 april just bara för att de misstänkte aprilskämt. På detta sätt får den in mer pengar vilket jag tycker är super.
    Det har du helt rätt i ...hoppas det blev myyycket pengar...
  • sowa65

1 april 2008;
    i växjö kan man prenumerera på kolsyrat vatten direkt i kranen! några hundra för installation av extra kran på diskbänken och sedan 50kr/mån. tänk vad många flaskor man nu slipper panta :)

• jelikr

Kolsyrat vatten direkt i kranen...inte helt fel
    Kanske nåt att satsa på , om man vore uppfinnare...haha

• jelikr
    Waersta skrev 2008-04-01 12:55:31 följande:
    Jag trodde INTE att det var ett aprilskämt eftersom de började med det redan igår..
    Håller helt med dig... Jag funderade på om det inte var ett skämt först , men tyckte det var knepigt att de började redan igår...
    Dessutom finns det så mycket konstiga tekniska saker nu som en vanlig svensson inte begriper så jag tänkte att kanske....

Jag ringde iaf inte , men det kanske var synd för då hade de ju fått inmer pengar...
  • jelikr

Nej vade fränt...trodde jag inte...

• jelikr
    Nienna skrev 2008-04-01 12:25:46 följande:
    Tyckte fö också att det var ett suveränt aprilskämt! Och för en god sak dessutom. Tyckte det lät lite krystat när Tanja pratade med sin kompis...
    Hörde faktiskt inte när Tanja pratade med kompisen , bara att hon hade gjort det....
Svar på tråden OT , men...Vad tycker ni-OK att tjuvlyssna eller??