• jelikr

OT , men...Vad tycker ni-OK att tjuvlyssna eller??

Har ni hört diskussionerna på RIX MORRONZOO??

De har hittat en tjänst där man sms:ar ett nr och då får möjlighet att avlyssna samtal på nåns telefon(man slår numret när man vet att personen ifråga pratar i telefon).

Gert avlyssnade tex sin fru Tanja för att demonstrera..

Så... vad tycker ni??? OK eller inte????

• Svar på tråden OT , men...Vad tycker ni-OK att tjuvlyssna eller??
  • jelikr

Själv kan jag säga att jag tycker det är för j..ligt....

Vem som helst kan ju lyssna om jag pratar i telefon då , utan att jag vet det...

Kan omöjligt vara lagligt!!!

• Tant M

Just idag när det är 1:a april kan det väl vara okej

• Kärlek ger näring åt själen

Hmm jag tycker det låter som ett April skämt

Är det inte det så är det Grymt FEL!!!

• Akvavit

Var det idag? Inte ett aprilskämt?? Kan inte tänka mig att det ens är lagligt....eller att tjänsten faktiskt existerar.

• jelikr

Fast det här pratade de om redan igår...så då tycker jag det är ett konstigt aprilskämt...

Det var en väninna till Titti som hade hittat tjänsten och sen hade det blivit väldiga diskussioner om det , så det är nog inte ett skämt!!

• AnnaochHenrik

Ett av de bättre aprilskämten på länge faktiskt, skrattade rakt ut när jag hörde det!

• jelikr

Jag HOPPAS det är ett skämt , men tycker det är konstigt att börja redan dagen innan med det...
    Det blir ju liksom lite fusk....

• Mizty

Samma här

AnnaochHenrik skrev 2008-04-01 12:14:08 följande:
    Ett av de bättre aprilskämten på länge faktiskt, skrattade rakt ut när jag hörde det!
  • Nessan

När jag läste TS var min första tanke att det kunde vara ett aprilskämt med tanke på dagens datum, men googlar man på det får man flera träffar i artiklar redan från 2006. Så nyheten (eller tja, hur nytt det nu var...) verkar tyvärr vara sann...

www.idg.se/2.1085/1.83266

Svar på tråden OT , men...Vad tycker ni-OK att tjuvlyssna eller??