• postchaffisen

Morgongåva

Jag har funderat nu ett tag över morgongåva till min w2b. Många ger ju smycker o klockor o allt vad det nu är.
    Andra tips på trevliga gåvor?
    Gifter oss i nov, så det är ju hyffsat långt kvar att hinna skaffa nått bra

• Svar på tråden Morgongåva
  • tinber

jag håller på att göra en bok om vårat liv så här långt på www.gordinegenbok.se och sedan ska han få ett smycke som är som en stav med mitt namn och döttrarnas namn runt om www.sju7.se

• Kärlek ger näring åt själen

Wow.. Det är jag sugen på hihi

Till ts

Det enda rådet jag kan ge dig är nog " Ge något ifrån hjärtat". Oavsett om det är ett smycke eller en resa jorden runt till en liten nyckelring så blir hon glad *tro mig* För det är du som gett henne den

Troll-P skrev 2008-03-28 12:54:46 följande:

En tavla fick min man. Det var ett stort foto på vår utsikt som vår fotograf tog från balkongen. Det blir ett minne från vårt första gemensamma hem när vi en dag flyttar.
  • jennysnartfru

Jag gav min min man en gång ett fotografi på honom som jag sedan lämnade in på rammakeri. Det ser lite extra lyxigt ut. Han blev så glad.

• Juliazzb25

Jag anlitade en firma som filmade våran bröllop.
    Han hade inte blekaste anning att de skulle vara där och filmen gav jag honom som morgongåva.

Han blev jätte jätte glad efter att jag förklarat vilka de var.

Jag fick en jätte jätte söt liten digitalkamera som jag hade önskat mig.

Vi båda blev nöjda och det bästa är att vi båda kan kolla på filmem och ha det som en underbar minne från vår stora dag. Kameran använde jag på bröllopresa. Bra användning av båda sakerna

Lycka till

• ohlala

jag tror att jag skall ge min man en 80 gb ipod fylld med massa bra musik han gillar och ev en säsong med avsnitten av hans favorit serie. eftersom vi skall åka lååååååååångt bort på bröllopsresa så kan den vara kul att ha på planet. och gravera ngt fint på baksidan.

eller kanske ett PS3

annars designar jag nog ett par riktigt fina cufflinks med gravyr bakom.

eller ett par riktigt schyssta solglasögon.

det svåraste är att välja...

jag själv skulle otroligt gärna vilja ha ett par riktigt fina örhängen eller ngt personligt som symboliserar oss

• stenbruden

Hmm är ni lite hurtiga av er så kan du ge henne en resa till Kebenekaise (vet inte hur det stavas) där bestiger ni berget och sedan kanske tar en natt på ishotellet, ett minne för livet och speciellt att ha gjort det tillsammans..
    Kanske ge henne ett brev i en ram om resan som själva presenten..
    Det måste ju inte just vara K utan kan vara vart som helst men kanske en once in a lifetime grej!?

Annars skulle jag bli superglad om jag fick en secret box av min man, det är ju mest tjejer som gör det.. Man kan ju göra den hur sexig eller osexig man vill!

Smycke kan man ju köpa också om man vill men man kan köpa ett enkelt smycke med gravyr, namn och bröllopsdatum, som inte kostar så mycket som en liten extra grej till något annat. Så han hon ett minne man kan "ta på" också om du ger en upplevelsegrej.

• ohlala

stebruden: åh vilken bra idée...det blir nog ingen ipod trots allt!

• Kärlek ger näring åt själen

Jag tänkte på en sak som jag tänkte ge min m2b som kanske din w2b uppskattar
    Tänkte ge min m2b en stjärna Med ett personligt namn på. I morgongåva.

• ingenjörsbruden

*hahaha* Vi är så knasiga så att vi redan har kommit överens om att ge varandra klockor i morgongåva (tokiga i klockor båda två ) med personlig gravyr på baksidan!!

Klocka bär vi nästan jämt, blir en daglig påminnelse om "vårt" bröllop!

• Skottdagen2008

Jag fick en BH som jag tyvärr fått lämna in igen. Det var rätt strl, men fel modell så den satt inte alls bra. Jag önskade mig ett personigt smycke för underkläder har jag så förbannat mycket av, men han hade någongång hört att jag tyckte den såg snygg ut. JA, det gjorde den, men det betydde inte at jag ville ha den. Vi har haft lite diskussioner ang. denna morgongåva, men nu har jag fått ett tillgodokvitto på samma ställe (de gav inte pengar tillbaka) så nu måste jag tyvärr köpa mig underkläder lik förbannat.

• Dockan75

Hej igen,

jag önskar mig 2 ringar(possibilities) ifrån Heiring i morgongåva.

Lycka till med att finna ut något till din blivande fru!

Kram

Svar på tråden Morgongåva