• klarromania

hypokondri...har ni?

Hej alla glada/oroliga hypokondriker!

Jag tänkte dra igång en ny tråd för alla oss hypokondriker. Där vi kan delamed oss av våra besvär och förhoppningsvis lugna varandra :)

Enligt mig själv så borde jag haft en miljon olika dödliga sjukdommar...men det har självfallet inte varit så. haha.

Jag har haft bröstcancer, hjärntumör...ja de flesta cancerformerna. haha. Just nu är jag övertygad om att min senaste knöl i nacken (påstås vara en förstorad lymfknuta) är en tumör.

så vilka sjukdommar har ni haft? :)

• Svar på tråden hypokondri...har ni?
  • sommartös

Jag veeet sån är min med. Förstår dom inte hur jobbigt vi har det det värsta är att en del säger "ja ja,om du tänker på sånt för mkt kanske det händer i verkligheten".....SÅNT gör ju verkligen saken bättre..Maligt melanom är förresten ochså en av mina nojor.tycker mina födelsemärken börjar se misstänkta ut. Gick till hudläkaren men hon tog bort en helt annan än den jag trodde var "sjuk"...hmmm. Sen visade det sig att hon tog bort den för den satt där bh-bandet knäpps..

• klarromania

haha! ja dom förstår inte! hmm..nä hudcancer har jag nog aldrig fått för mig...jag är mest nojig över sådana cancerformer som döljer sig under huden. för dom kan man ju inte inspektera
    själv! :/ hehe.

min pojkvänn har jätte stora födelsemärken...men det bryr inte han sig om...ett som buktar ut också...jag tjatar att han ska kolla upp det..men han "orkar inte"..han tycker jag är jätte töntig :P

• Lady o Lufsen

Själv har jag trott en längre tid att jag är dödligt hjärtsjuk...att det bara är en tidsfråga när det smäller till.
    Ja, jag har gjort EKG och ultraljud och inget allvarligare än ett blåsljud (hål i hjärtat) har hittats...

Jag tror mig också ligga i absoluta farozoner för all sorts cancer...speciellt bröst och tarmcancer...och kanske livmodercancer.

Usch, vad hemskt...men så är det ju "för oss" (jag tillhör den mildare gruppen) vardags-amatör-hypokondriker...Men jag vill helt allvarligt poängtera att det finns dom som verkligen lider av allvarlig hypokondri och det måste ju vara helt fasansfullt!!!

• sommartös

Är också av den mildare gruppen hyposar,vet en som är riktigt illa däran och verkligen lider svårt av sin hypokondri. Kan tillägga att vi i min släkt är oförskämt friska och lever i snitt sisådär 90 år,MEN ngn ska ju råka illa ut och det blir väl jag det... tar martyraktigt på mig den "äran".

• junikul08

Jag är "bara" rädd för magsjuka..

• klarromania

ja asså...med tanke på att jag tänker att jag kunde, möjligtvis, kanske ha Den och Den sjukdommen...var och varannan dag, så tycker jag så fasansfullt synd om dem som har den allvarligare sortens hypokondri!

Bröstcancer har jag också "haft." mina bröst är extremt knöliga så jag skulle kunna hitta 100tals tumörer i ett bröst! hehe. men detta beror förmodligen på att jag äter minipiller och har ganska så stora bröst. :P

• Lady o Lufsen

Jamen det är ju en nära-döden-upplevelse så god som någon!!! Man riskerar ju att kvävas av sina egna spyor för man får ju ingen luft!!!
    Min man får faktiskt nästan vara hemma från sitt arbete när och om jag får maginfluensa...nu har det inte hänt på dryga 15 år men det kan ju slå till när som helst, eller hur

junikul08 skrev 2008-03-26 21:35:46 följande:
    Jag är "bara" rädd för magsjuka..
  • klarromania
    sommartös skrev 2008-03-26 21:35:02 följande:
    Är också av den mildare gruppen hyposar,vet en som är riktigt illa däran och verkligen lider svårt av sin hypokondri. Kan tillägga att vi i min släkt är oförskämt friska och lever i snitt sisådär 90 år,MEN ngn ska ju råka illa ut och det blir väl jag det... tar martyraktigt på mig den "äran".
    haha ja alla i min släkt (som jag känner till) lever länge :P
    men min mamma vet inte vem hennes pappa är...så hans sida av släkten kanske är cancersidan!! :O hehe. vem vet :P
  • klarromania

haha ja magsjuka är inget och leka med. fick en konstig "gas-sjuka" i magen en gång. haha. min mage svällde upp så att jag såg ut att vara i 7de månaden...det var hemskt... kunde inte ligga eller sitta...

men det varade bara en kväll...tack och lov :)

• sommartös

Fast det "konstiga" m mig är att när jag verkligen blir "riktigt" sjuk,som när jag låg däckad i influensan för ett tag sedan.DÅ är jag hur kaxig som helst och vill bara upp ur sängen,vägrar inse att jag borde ligga till säng etc ....Hm hjärnan är minst sagt komplicerad med hur man är funtad..

• junikul08

Min största fasa är att bli illamående av nervositet vid vigseln. Tänk vilka knäppa saker man lägger ner tid på att oroa sig för.

• sommartös

Tänker också så inför vigseln men är mest nojig över att få yrsel och svimma av därframme...Kommer säkert inte att ha kunnat äta ngt innan av nervositet så jag däckar väl av blodsockerbris.Får väl gömma en dextrosol druvsocker i buketten....(hm,fast då kanske jag sätter i halsen och kvävs.. . Har man inga bekymmer så gör man sig nga.....

• klarromania

hahaha! nej det kommer ju gå jätte bra! När ska ni gifta er?

• junikul08

17 juni...
    Och det här är verkligen det enda jag är orolig för- att nervositeten ska ta över på ett eller annat sätt!

• sommartös

Vi har inte satt ngt datum än. Blir troligtvis juni -09 men man måste ju börja oroa sig i tid....

• klarromania

åh vad roligt (inte nervositeten då.. hehe) men allt kommer ju gå skit bra! ni älskar varann..vad kan gå fel? :)

men sen har jag aldrig riktigt varit den nervösa typen...

förrens det kommer till sjukdommar som jag inte kan kontrollera såklart haha :P

• klarromania
    sommartös skrev 2008-03-26 21:59:36 följande:
    Vi har inte satt ngt datum än. Blir troligtvis juni -09 men man måste ju börja oroa sig i tid....
    haha klart man måste hinna oroa sig i tid! :) annars kanske allt kommer som em big bang på bröllopsdagen ;)
  • klarromania

tänk om jag någondag ska skaffa barn! jag skulle bli super orolig för allting! haha. suck*

• klarromania

usch! jag har blivit sjuk i halsen! mandlarna är så svullna :( int skönt alls!

Svar på tråden hypokondri...har ni?