• klarromania

hypokondri...har ni?

Hej alla glada/oroliga hypokondriker!

Jag tänkte dra igång en ny tråd för alla oss hypokondriker. Där vi kan delamed oss av våra besvär och förhoppningsvis lugna varandra :)

Enligt mig själv så borde jag haft en miljon olika dödliga sjukdommar...men det har självfallet inte varit så. haha.

Jag har haft bröstcancer, hjärntumör...ja de flesta cancerformerna. haha. Just nu är jag övertygad om att min senaste knöl i nacken (påstås vara en förstorad lymfknuta) är en tumör.

så vilka sjukdommar har ni haft? :)

• Svar på tråden hypokondri...har ni?
  • klarromania

haha då är det kanske bara jag då... :P

• Pumpkin

Du är inte ensam Jag har nog också haft alla cancerformer som finns, bland annat hjärntumör, bröstcancer och cancer i örsnibben

• klarromania

hehe cancer i örsnibben...den va rolig! Det har inte jag haft...än :/ haha

• Pumpkin

Jag bodde ute i Forsmark (vid kärnkraftverken) och en kväll efter att jag hade druckit vatten så började det värka i örsnibben = cancer i örsnibben

• klarromania

haha ;) kan inte förstå det...min pojkvänn är tvärt emot...han tycker att ja lite knölar hit och dit, är väll inte så farligt... HUR kan han!? :O

• Hammerman

Fast just det här med lymfknutor kan vara vanskligt. Hade en "lymfknuta" på halsen just under örat i drygt ett år innan jag kollade upp vad det var för något. Visade sig vara ett sk pleiomorft adenom, dvs en tumör på spottkörteln. Såg ut såhär efter operation:

www.pickle.com/dlink/darkelf/1006/Photo_Video_637477117_medium.JPG

Har fortfarande nedsatt känsel i den halvan av ansiktet och det har gått 1,5 år nu sen jag opererades.

Förlåt, jag spär väl inte på någon eventuell hypokondri nu? :P

• klarromania

Ahhh...du är inte snäll! :O

• sommartös

Ah,ny här och det första jag ser är en tråd för mig... Här har ni en som tror hon får hjärtinfarkt varje gång det hugger till i bröstet.. cancer i lungan etc etc. Min m2b blir sååå trött på mig. Men det är faktiskt ganska jobbigt (och uttröttande...) att ha ont överallt..... Vet att det finns folk som drabbas på riktigt men kan inte hjälpa det. Är man en hypo så är man..

• klarromania

haha jag är också ny här...och kände att jag ville få stöd från andra nojiga människor ;) hehe

kände faktiskt precis att knölen i nacken börjat gå ner nu. puh!haha..men det känns svullet nu på ett annat ställe!! :O

min pojkvänn är jätte trött på mig! -ah du har ont överallt! säger han. så sen när man har ont på riktigt så tycker han inte ett dugg synd om mig! :( haha

:)

Svar på tråden hypokondri...har ni?