• Humlan66

Vad har ni valt för färger i temat...

Hej

Det har säkert skrivit om detta förr men lat som jag är så orkar jag inte gå igenom alla tidigare trådar (fniss)

Men vad har ni valt för fäger på dukning, kläder osv

Ni som har flera färger, vilken färg kommer igenom i brudbukett å tärnkläder ?? Har ni valt en färg var så att säga eller hur har ni gjort vid val ? En del killar har ju inget intresse alls och en del VILL vara med på allt ( vilket bara är roligt )

Tack för att ni tar er tid att svara

• Svar på tråden Vad har ni valt för färger i temat...
  • pojomo

det var inte meningen att vi skulle ha nån färgtema men det slutade med att det blir vitt å ljuslila. Ska även ha samma färger i buketten

• Äntligen är det min tur

Vi har vit, ljusrosa o lite silver. + diamanttema.

Alla dukning kommer gå i vitt med lite rosa detaljer som löpare på bordet. Små blommor i rosa
    Allas blommor kommer gå i rosa.
    Tärnan näbbens klänning i rosa.
    Mannen o bestmannens väst o plastrong i rosa
    Inbjudningar, festprogram, vigselprogram mm Vit bas m rosa detaljer.

Osv...

• franca

Vi har valt vitt, ljust salviagrönt och lavendel. Min klänning ska vara vit (fast jag har inte riktigt bestämt mig ännu, är lite sugen på ivory och då får det bli ivory istället i färgtemat), mannen ska ha slips osv i salviagrönt, tärnorna ska ha salviagröna klänningar klänningar. Inbjudninagrna ska vara gröna och vita. Och buketten ska vara en "svensk sommarbukett", men med lavendel i. Tärnornas buketter ska vara med bara lavendel. Mannens coursage ska bryta av och vara rosa, plocka upp en av blommorna i brudbuketten. Dukningen ska vara med vita linnedukar, vita linneservetter med grönt bladmönster, blomdekorationerna ska innehålla mycket lavendel.

• Augustibruden 2008

Vi ska ha vitt/brunt/rosa som färgtema.
    Tärnorna ska ha bruna klänningar.

Min bukett blir förmodligen rosa rosor ev m ngt mer i som trollhassel + ett brunt sidenband.
    Tärnorna rosa rosor m brunt sidenband i sina buketter.

Dukningen blir vita linnedukar m bruna löpare, vita blockljus m bruna band + rosa rosor/trollhassel el dyl på borden.

• Hallonmums

Hej det blir rosa, brunt och vit. (röda inslag)

Det var min syster som föreslog att ta en av mina favvisböckers framsidor som färgtema :)

det blir vita dukar med bruna löpare och färska rosor(rosa och röda) rosa ljushållare =)

Muffins i stället för tårta som ska vara rosa och vita med frostningen :)

• Joji

Vi har brunt, vitt och guld. Kommer synas i inbjudningar, festprogram, dukar, dukning, kläder/accessoarer..

• Nienna

Vi har rosa, ivory och silver. Jag kommer att ha en ivoryfärgad klänning med rosa detaljer och dottern kommer att ha en liknande fast rosa med ivorydetaljer. Jag har en rosa handväska och ivoryfärgade skor, dotterns skor är rosa. Sambon och sonen kommer att ha silverfärgade slipsar (de totalvägrade rosa).

Dukningen kommer att gå i rosa och silver. Hittade jättefint presentpapper med rosa botten och silversnirklor som vi ska ha som löpare (blir vita lakan som dukar). Vi ska ha rosa blockljus, skålar med godis i rosa, vitt och silver och ev. en ljushållare (IKEAs Galej) med rosafärgat vatten och en rosa blomma som flyter där.

Inbjudningskorten var rosa och festprogrammen kommer också vara rosa.

• Duchess

Vi hade inget färgtema alls, och blev gifta ändå!

Min brudbukett gick i orange och rött, men jag tror inte att det räknas som tema....

• Tutik och Prasart

Vi har fägerna vit,grönt och brunt.
    Och Temat liger lite på gangster. Då kommer vi har lite låsas diamanter på borden och göra låsas sedlar som vi kommer sätta bilder på oss och göra till bordsplacering.

• Bluebride

någon som behöver utstansade hjärtan i någon färg kan jag hjälpa till mot frakt och papperskostad, dock inte för många, stansen är redan utsliten, måste införskaffa fler. hjärtan går åt

• Sparvel

Åkej, är det bara jag som har orange som en galning o ivory till det en sväng?...

• sokkerstruten

Vi ska ha Creme vitt, isblatt och silver helst vill jag gora bordsdekorationen I gamla lite halvputsade silver skalar! Har en jatte fin bukett i mitt galleri med creme farjade rosor och sma ljusbla blommor i, den ser lite rustigt gammaldax ut vilket ar en kannsla jag vill fa fram pa brollopet!

• Sosofofia

Vi kommer att ha rött och blått!

Det är en av de få saker min blivande har bestämt  , det är hans "firmafärger"...

Nu är ju inte jag mer än kvinna så jag har demokratiskt beslutat att rött betyder vinröttGladOskyldig

Brudnädd + "småtärnorna" kommer att ha vinröda klänningar, buketten ska bestå av mörkt röda rosor och några få blå rosor, m2b och näbben kommer att ha blå ros som corsage och brudnädd + "småtärnorna" varsin mörkröd ros...

• MsSandra

Har nog en färgkavalkad egentligen.. jag var nämligen inte konsekvent i valen haha..

Men själva huvuddelen kommer ligga på rött, guld, svart och silver :)

• AnneiLund

Ja vi sa från början att vi skulle ha grönt, vitt, silver.....
    Men tärnklänningarna från USA var slut i grönt och fanns bara i creme färgat gult....så nu blir det så...antar att jag får ta upp ngn gul blomma i min bukett så blir det säkert bra och ngt gult i gummens/marsalkarnas corsage.
    Vi kommer att duka i turkose/grönt/silver med några enstaka svarta detaljer.....
    Vad som hände med grönt, vitt och silver...ja det vet jag inte riktigt...
    Men 77 dagar kvar till bröllopet så känns det inte så viktigt längre...huvudsaken att det blir fint!

• DollyLolly

Vinrött, vitt , silver
    Kolla våra inbjudnnigar!

Tärnorna ska ha vinröda klänningar, min m2b ska ha en frockcoat med en vinröd plastrong..
    Ja det e vad som är bestämt just nu:)

Svar på tråden Vad har ni valt för färger i temat...