Jag vill ha min bonusdotter(16 år) med (men mest för M2B:s skull)
Min dotter(19år) ska vara med, hon ska vara tärna och tar sin roll på största allvar.
Jag frågade bonusdottern om hon ville vara delaktig, dvs vara tärna eller ev nån annan "roll", jodå, hon vill vara tärna säger hon...
Men......förra året var vi bjudna på bröllop,det var min kusin som gifte sig, ett påkostat bröllop, herrgård, trerätters middag, samt att vi köpt kläder åt oss alla för flera tusen kronor...
Bonusdottern fick förfrågan av oss om hon ville följa, hon tackade ja..men samma dag började hon "trilskas", hon hade ångrat sig, hon ville hellre vara med kompisar (jag blev då arg på sambon "typiskt mig" och menade att har man tackat ja då går man!)
I kyrkan gick det bra, men när vi kom till herrgården började hon gråta, strax innan brudparet anlände, var det cirkus på gräsmattan, hon skrek, grinade, sparkade av sig skorna, och betedde sig fruktansvärt...
Min sambo lyckades lugna ner henne, och under förrätten satt hon och sparkade min sambo under bordet, sms:ade och ringde till sin mamma och sina kompisar, grät oavbrutet...
Tillslut såg jag rött, tog henne i armen, drog henne åt sidan och skällde ut henne efter noter...hon åt varmrätten,under tystnad, sen bad jag hennes pappa skjutsa hem henne...
Kan jag berätta att bröllopet blev helt förstört för min del??
Så nu har jag en klump i magen, kommer hon att bakca ur? ska jag verkligen göra en bukett åt henne? ska jag beställa hårtid åt henne? klänningen har jag köpt, men jag är jätteorolig att hon kommer att ställa till det!!
Kan tillägga att mamman sa: NEJ hon får inte komma,jag orkar inte med en massa telefonsamtal och sms där hon är ledsen!!