• Patricia78

Så ledsen

Jag är så ledsen!
    Det är så att jag vill stryka min kompis ifrån bröllopslistan.
    hon har sen 1 månad tillbaka bestämt sig för att åka till sweden rock i juni eller juli o behöver spara pengar till det varje månad.
    det är absolut inget fel med det,jag hoppas verkligen att hon kommer iväg!!
    det som gör mig ledsen är först o främst att hon nästan förstörde min möhippa förra fredagen genom att tjata om hur lite pengar hon har o att hon bara har råd med en öl när vi stack ut på kvällen.
    Det andra som är droppen i glaset är att hon igår berättade för mig att hon skulle få sin löneförhjning den 25:e denna månaden.
    Jag skojade med henne o sa att "då får jag en extra stor present av dig den 29:e(jag gifter mig den 29:e ,om 16 dagar)
    Jag skrattade o skojade bara,menade absolut inget allvar med det,men hon svarade då "nä för jag måste ta dom pengarna till sweden rock".
    Jag frågade då om hon sätter sweden rock före sin bästa kompis!?
    JA,svarade hon.....Hon sa ja det gör jag för poison (ett rockband) har inte varit i sverige på 18 år!!
    skojar hon med mig?????
    hon sätter alltså ett rockband före sin bästa kompis!!
    Jag fattar ingenting.
    hon visste sen nyår att jag o min darling ska gifta oss den 29/3 o har haft tid att spara både till möhippan o bröllopet o har fortfarande tid att spara till sweden rock.
    Är det jag som är knäpp?
    överdriver jag?

• Svar på tråden Så ledsen
  • Patricia78

hon är särbo sen några år tillbaks o vill själv gifta sig men hennes gubbe vill inte.
    hon fick min inbjudan på nyårsdagen o för 1 månad sen bestämde hon sig för att åka till SR.
    vad hon berättade för mig så skulle biljetten kosta 1700 nått.
    Jag tror inte iheller att hon ville göra mig ledsen men sättet hon sa det på verkar som om det är mitt fel att jag ska gifta mig o att hon får EN sak till att tänka på.

Tack så mycket Trisen,förmodar att du också heter Patricia.
    jag kallas dock för tisan!!

• Silva79

Biljetten kostar mellan 1700-1800:- är inte så insatt i år eftersom jag själv ska gifta mig då och ska skippa SRF för första gången på 8 år.
    Boendet kostar minst 200-300:-, mat minst 500:- sen kostar det ju lite med prylar och dricka också.

Som sagt, ta inte åt dig, hårdrockare är ett släkte för sig. Sweden rock är viktigare än Julafton för många!

• Spexan

Du skriver att hon har dålig ekonomi. Tänk om det är så att hon tyckte att det var väldigt jobbigt på din möhippa att hon bara hade råd med en öl? Hon kanske helst skulle vilja släppa loss helt, men kunde inte?
    Förstår att det känns konstigt att hon isf lägger mkt pengar på SR, men det kanske är den enda grej hon unnar sig under året?
    Jag menar inte att du ska få dåligt samvete alls, förstår absolut att det känsn konstigt opch att du känner dig sårad. Du ska ju få njuta sista dagarna fram till bröllopet (och ännu mer efter det!!), men grubbla inte mer på det här.
    Jag tror inte hon menar något illa. Ta inte åt dig, du är värd att njuta till fullo av ditt stundande bröllop! Grattis i förskott och hoppas det blir precis som ni önskar!

• Pippistrumpan

Har inte läst övriga inlägg, men bröllop betyder inte lika mycket för alla människor. Det är stort för dig, men för henne är rockfestivalen stort. Acceptera era olikheter om ni är goda vänner. Det kostar mycket att gå på bröllop och det är inte alltid lätt om man har lite pengar och annat man prioriterar. Jag tror inte alls hon prioriterar ett rockband framför dig, men hennes pengar ligger på prio där. Hennes närvaro måste väl vara det viktigaste. Jag tror du ångrar dig mycket om du stryker henne.

• Patricia78

jag känns som om vissa av er har helt missuppfattat vad jag skrev tidigare.
    Jag bryr mig inte om att hon inte har pengar till present eller att hon vill spara alla sina pengar till sweden rock eller att hon bara hade pengar till en öl (jag erbjöd mig att betala hennes drinkar men hon tackade nej men jag hörde att hon ville att jag skulle göra det)på möhippan utan det var SÄTTET hon sa det på,inget annat!
    Men jag har nu bestämt mig för att inte stryka henne från listan utan bry mig om mina andra gäster.
    Tack för att ni har velat ge råd o era inlägg!!

• johansdotter

Joooo....jag skulle nog känt likadant...just det är med HUR hon sa det.
    Men....har du tagit upp det med henne och berättat hur du känner?
    Hon kanske inte alls menade det som det lät?

Patricia78 skrev 2008-03-14 13:06:38 följande:
    jag känns som om vissa av er har helt missuppfattat vad jag skrev tidigare.Jag bryr mig inte om att hon inte har pengar till present eller att hon vill spara alla sina pengar till sweden rock eller att hon bara hade pengar till en öl (jag erbjöd mig att betala hennes drinkar men hon tackade nej men jag hörde att hon ville att jag skulle göra det)på möhippan utan det var SÄTTET hon sa det på,inget annat!Men jag har nu bestämt mig för att inte stryka henne från listan utan bry mig om mina andra gäster.Tack för att ni har velat ge råd o era inlägg!!
  • I hjärta J

Jag förstår precis hur du menar. Men tycker du ska prata med henne och förklara hur det hon sa fick dig att känna. Det är ju inte presenterna som räknas utan att dom man vill ska komma kommer.

• lycklig78

Man kan bli jätteledsen för folks kommentarer. Men om det nu är så att hon har jättedålig ekonomi så var det också konstigt av dig att skämta om att hennes löneförhöjning skulle gå till eran present Hon kanske stör sig på det.

• Yrvädret

Äh, självklart blir man lessen och förbannad. Man säger inte så och man gör inte som hon gjorde på möhippan heller. Men jag tror nog att du väljer helt rätt när du väljer att inte stryka henne från listan. Känns som om hon är lite ur balans faktiskt. Kanske är det så att hennes vilja att gifta sig är så pass stark att detta är jättejobbigt för henne, att du kom först liksom och själv kan hon inte ens få sin "särbo" att tänka i de banorna. Kanske snöar hon in på SRF för att hon helt enkelt måste få något annat att fokusera på. Tycker helt klart att det verkar som om hon riktigt anstränger sig för att verkligen visa att ditt bröllop inte alls är en sådan stor grej. Inte av ren elakhet alltså, absolut inte, snarare att hon är mycket sårad och just nu inte har möjlighet att ta till sig av lyckan utan måste skjuta det ifrån sig istället.
    Tror faktiskt snarare att du på något sätt ska visa för henne att hon betyder mycket, lite extra just nu. Är hon en vän du gärna fortsätter att ha som vän tycker jag att du ska sattsa lite på henne just nu så kanske hon kan komma över på rätt sida och slippa känna sig lessen... men jagt tror inte hon har det så lätt ärligt talat...

• svartamasken

Sweden Rock är för fan varje år!
    Gifter sig för första gången gör man bara en gång.
    Kass kompis.
    Skylla på hårdrock... Trams!

• Patricia78

OM det nu är så att jag gjorde fel som skämtade om pengar till stor present när hon har dålig ekonomi,så tro mig,hon hade sagt det direkt!
    men jag vill inte prata med henne om det här utan jag låter det gå,det får gå för denna gång.
    Jag bryr mig verkligen om henne annars hade jag inte brytt mig om vad hon sa till mig,jag är bara så orolig för henne!
    att hon inte äter o när hon väl äter är det bara godis o läsk,hon betalar inte vissa räkningar.
    i torsdags på jobb satt hon med sin plånbok i handen o räknade sina pengar,hon räknade dom tre gånger.
    när hon skulle räkna dom igen så frågade jag "tror du att mynten blir fler om du håller på att räkna dom?".
    hon svarade att mynten som jag har här är det sista till lönen,och lönen får vi den 25:e!!!!
    det var väl runt en tjuga kanske,o precis innan hade hon köpt en liten läsk o en bars från automaten.
    för resten av pengarna gick hon o köpte en läsk till!
    jag blev helt ställd,visste inte vad jag skulle säga!
    jag är så orolig,hon har ju ändå en son också.

• Saxiquine

SRF må vara varje år, men det är ju inte samma band varje år och kommer ett av sina ungdomsidolsband som antagligen aldrig mer kommer spela live på denna sidan stora pölen då fattar jag om man inte vill missa.

Det enda trista är ju att hon sitter och gnäller om att hon har kasst med stålar.
    Bit ihop och festa nykter för fan.. svårare är det inte.

SRF biljett ligger i år på ca 2000 spänn.
    Parkering ca 200, boende ca 300, mat är ju dyrare än om man är hemma, så bensin fram och tillbaka samt drickat då vilekt blir en del pengar om man vill festa alla dagarna.
    Så JA, det går åt en del pengar.

jag tycker dock inte att du skall ta det personligt att din kompis har ett sådant intresse för musiken.
    Man skulle ju kunna vända på det och säga att som hennes bästa kompis borde du ha förståelse för att hon vill ta antagligen enda chansen att se sitt gamla idolband live.

Ni får helt enkelt visa förståelse för varandra.

Kram.

Svar på tråden Så ledsen