• Patricia78

Så ledsen

Jag är så ledsen!
    Det är så att jag vill stryka min kompis ifrån bröllopslistan.
    hon har sen 1 månad tillbaka bestämt sig för att åka till sweden rock i juni eller juli o behöver spara pengar till det varje månad.
    det är absolut inget fel med det,jag hoppas verkligen att hon kommer iväg!!
    det som gör mig ledsen är först o främst att hon nästan förstörde min möhippa förra fredagen genom att tjata om hur lite pengar hon har o att hon bara har råd med en öl när vi stack ut på kvällen.
    Det andra som är droppen i glaset är att hon igår berättade för mig att hon skulle få sin löneförhjning den 25:e denna månaden.
    Jag skojade med henne o sa att "då får jag en extra stor present av dig den 29:e(jag gifter mig den 29:e ,om 16 dagar)
    Jag skrattade o skojade bara,menade absolut inget allvar med det,men hon svarade då "nä för jag måste ta dom pengarna till sweden rock".
    Jag frågade då om hon sätter sweden rock före sin bästa kompis!?
    JA,svarade hon.....Hon sa ja det gör jag för poison (ett rockband) har inte varit i sverige på 18 år!!
    skojar hon med mig?????
    hon sätter alltså ett rockband före sin bästa kompis!!
    Jag fattar ingenting.
    hon visste sen nyår att jag o min darling ska gifta oss den 29/3 o har haft tid att spara både till möhippan o bröllopet o har fortfarande tid att spara till sweden rock.
    Är det jag som är knäpp?
    överdriver jag?

• Svar på tråden Så ledsen
  • Jenniecarlsson

Jag skulle oxå blivit lessen=(

• Zozo

Men.. hon KOMMER ju!? Vad spelar det för roll för dig hur högt hon älskar sitt rockband?

• starchick

Hm en kompis till gifter sig i augusti och hon prioriterade en fyllefest på en camping samma dag..hon skulle egentligen vara värd men tyckte att den festen var viktigare...så vad säger man? kanske är det då man märker vilka som är en riktiga vänner...

• Maciebrud

Ja skit i vilken present du får bara hon kommer,hon kan ju lägga ner mer tanke än pengar i presenten och då blir det ju bra ändå - fast visst det låter som lite taskig inställning...

• starchick

det där ble vlite fel, en kompis till mig gifter sig i augusti, och hennes kompis, prioriterar en fyllefest ist för bröllopet

• Nibla

Ja, jag tycker att du överdriver!

Man ska komma ihåg att när man planerar bröllop att omgivningen inte är lika uppe i det som du är.
    Det må vara viktigt för dig, men du kan inte begära att alla dina nära och kära ska ge upp sina liv för att du ska gifta dig.

Hon kommer ju, och sen om hon har med sig en flådig present bör ju inte spela någon roll. Det är ju för fasen inte presenterna som är viktigast eller?

• Patricia78

zozo...det var sättet hon sa det på och att hon tänker ENBART på sitt rockband,hon tänker inte på sin son eller på sig själv för den delen.
    hon äter inget för hon vill spara pengar till sweden rock,hon betalar inte vissa räkningar för hon vill ta dom pengaran till SR men sen visar det sig ändå att hon har tagit dom pengarna till godis o läsk istället.
    Jag vet att jag inte ska bry mig så länge hon faktiskt kommer men jag är rädd för att hon inte har pengar iallafall att komma iväg till SR för att hon bara slösar dom på annat.
    OCH då kommer hon att skylla det på mig,att hon var tvungen att komma till mitt bröllop istället för SR.
    SR=sweden rock

• Karga81

Ser inte riktigt att det skulle behöva ta ut varandra,
    och hur mkt presenten kostar spelar väll eg ingen roll?
    Jag tror att hon inte menade nått illa med det, vi brudar har ju lite svårt ibland att förstå att alla andra inte tycker att vi ska gifta oss är det största som finns (pratar utifrån mig själv ;)

• bruden08

Jag tror inte att TS menade att hon skulle köpa en dyr present till dom hon skojade utan det var väl svaret hon fick från sin kompis som sårade, att hon kan säga så om att bandet betydde mer , hon kunde bara tänkt det om hon känner så.

Svar på tråden Så ledsen