Tack. Jag är förlovad men letar efter en Vigselring.
Anledningen till att jag skrev förlovningsring var att jag funderade på en slät ring till
Kivikstik Hmm jag känner ungefär likadant med det diamonds.. Men jag vet inte. jag har beslutat mig för att ta en paus ifrån ringletandet..
smile all day long skrev 2008-03-15 02:04:09 följande:
hjarta! är du vänlig och ger mig tips om exakt var jag finner 1 carat diamant för mellan 6000-10000 kronor? Jag är nämligen på jakt.. (Eller så snackar vi om kvalitet som duger för industriellt bruk och inte att ha i smycken?)Kärlek ger näring åt själen! Till frågan "Vilket är bäst? Och vad är skillnaden förutom priset?"kolla in Köp&sälj-sidan här på BT, accessoarer, där har du fina förslag till förlovningsringar ingen, jag menar då INGEN skulle tacka nej till! Behöver inte vara svårare än såhär, ibland ser man inte trädet för skogen Själv tycker jag att man inte kan misslyckas med ett diamantköp, medans en c zirkonia??? talar vi om förlovning, då måste man även tänka på symboliken, tex att diamanten är det starkaste, aldrig kan slitas ut, evig ....som kärleken (förhoppningsvis)? Den kan också ha små skönhetsfel, precis som naturen har skapat den, precis som vi är, inte är vi människor flawless heller, varför jagar vi då perfekta stenar? Nej, naturlig med sina fel och brister skall det vara, tycker jag, och absolut inte nå´t som försöker efterlikna den. Cz är helt ok, men inte i en förlovningsring, tycker jag... Medan som hjarta påpekar, en zirkonia är bara att byta ut, mm - vad skulle det symbolisera kan ni tolka fritt... Apropå skillnader förutom priset. Men det är min mening det. Det skulle aldrig falla mig in att köpa cz som förlovningsring. Har man sparat lite, så är det inte sååå dyrt med en jättefin diamantring, se bara här på Köp&sälj! Jag tycker du skall fundera noga innan, jag tror du kommer att ångra dig med cz senare. Och byta cz ideligen är inte gratis heller.Tänk på när du sitter i gungstolen på äldre da´r och berättar för barnbarnet hur förlovningen gick till, hur man våndades inför ringvalet och ringköpet- vad berättar du då?