• jennieoper

Brudtärnan...

Vem betalar hennes klänning...Kan man be henne göra det?Eller vad kan kostnaden ligga på för henne tror ni?Jag menar det är ju SÅÅÅÅ mkt annat som kostar till bröllopet
    Hur gör ni?

• Svar på tråden Brudtärnan...
  • Jen82

Vi ska betala en del och de en del.
    Men dessa ska vara korta klänningar i från en vanlig butik :) vi ska köpa imorgon.

• krian87

vi ska dela på kostnaden. eftersom det inte är en klänning hon annars hade haft, men hon gillar den och vill behålla den för framtida bruk så då tyckte vi alla att vi kunde dela på priset=)

• franca

Jag vill vara med och bestämma hur tärnklänningarna kommer att se ut så vi betalar den. Det kommer kanske vara en typ av klänning som de annars inte använder, så det känns inte bra att låta tärnorna betala själva. Om de betalar själva tycker jag att de måste få bestämma helt själva hur klänningen ska se ut, och det är jag för mycket kontroll freak för

• öland2008

Vi kommer att betala tärnornas klänningar. Dom fick välja modell som dom ville ha sen valde vi färg:)

• weinlove

Vår tärna (en utav mina systerdöttrar) kunde ha min före detta balklänning som passar perfekt till både henne och färgtemat. Skor behövde vi inte heller köpa då hon kunde låna dessa. Hon är smyckessäljare i pilgrim så smycket lånar hon av kollektionen. Så det är bra. Eftersom min syster är frisör och har erbjudit sig gratis så får hon även fixa till tärnan. Så det blev väldigt billigt om man ska tänka ekonomiskt. Dock tänker vi erbjuda henne min balklänning som jag inte längre kan ha, som tack för att hon ställde upp.

• Fru Cinderella

Våra tärnor betalade sina klänningar själva.

Vi sa ingenting om dem, de fick köpa nytt om de ville eller ta något de hade hemma. De valde att låta en vän sy dem.

Det enda direktivet jag gav dem var att alla blommor går i mörkrött så att de kunde tänka på det.

• lycklig78

Vi betalar klänningarna, men de får själva stå för hår och ev. smink. Vi har inge "krav" på det, så jag tycker det är frivilligt.

• Jen82

Vi köpte klänningar på Pink and Purple ta 3 betala för 2
    De fick silver klänning och jag tog en röd som jag kan ha en annan gång :):)
    De blev jätteglada.
    Från början har klänning kostar 1500kr st men nu fick vi 3 för 1600kr :) Jag stod för den stora kostnaden :) De blir deras presenter!

• Suniz

Egentligen skulle mina tre tärnor betla för sina klänningar själva, men jag hittade jättefina på rea, så jag köpte dom. Därför fick de ju inte välja själva, och därför valde jag att betala hela kostnaden. Det blir deras presenter också då ju

• Afrodite76

Vi betalade våra tärnors klänningar, halsband och blommor
    Samma var när jag var tärna så betalade bruden för våra klänningar och blommor.

• Jen82

Låter bra.
    Jag ska låta de fixa skor och hår själva. Blommor fixar jag. Sedan fixar vi smink o så tillsammans.
    Fotograf ja de ska vi nog ha två av :) Vi får se :) Men iallafall så får jag se provkorten snart. Fotograf 1 tog foto vid klänningsprovning för tärnor och mig igår och lite fika foton.
    Vill gärna se hur bra de blir :)
    Han kommer hem snart . *längtar*

• Garonne

Har aldrig ens tänkt tanken att jag skulle betala tärnans kläder... Men så får hon ha vad hon vill också. Hon har själv väntat med att köpa klänning tills hon visste vilken färg jag skulle ha (jag vill inte ha vit), så att hon kunde matcha. Hon har dessutom erbjudit sig att betala min håruppsättning! Min snälla, välbetalda syster...

• Jenniecarlsson

Vi betalade min tärnas klänning. Den kostade 1500:- och bild finns i galleriet=) Den kommer hon få behålla efter bröllopet, men hår och smink får hon allt betala själv!

Svar på tråden Brudtärnan...