Brudtärnan...
Vem betalar hennes klänning...Kan man be henne göra det?Eller vad kan kostnaden ligga på för henne tror ni?Jag menar det är ju SÅÅÅÅ mkt annat som kostar till bröllopet
Hur gör ni?
Vem betalar hennes klänning...Kan man be henne göra det?Eller vad kan kostnaden ligga på för henne tror ni?Jag menar det är ju SÅÅÅÅ mkt annat som kostar till bröllopet
Hur gör ni?
jag tycker att det beror helt på vad tärnan har för ekonimo och vilka krav ni har. om ni vill att hon ska ha en exkat viss speciell klänning tycker jag nog att ni ska betala alternativt erbjuda att betala häften eller liknanade.
om ni inte har några krav utan kanske bara att ni vill att klänningen ska vara blå eller grön alltså att kläänningen bara ska matcha färgtemat då kanske hon kan betala själv för då kan hon ju välja nått hon kan anvnda senare med
Jag har beställt tärnans klänning från Kina och betalar den. Vi betalar den till henne eftersom vi ville att hon skulle ha en speciell färg. Hade vi inte haft det som krav hade hon nog fått betala den själv.
Vår brudtärna kan ha min balklänning som jag använt en enda gång. Den passar perfekt på både henne och som färgtema. Efter bröllopet kommer vi att ge henne klänningen som tack, ett minne och ett bidrag till hennes bal :)
Vi har gjort så att vi har betalt halva på tärnas klänning.
Mina tärnor betalade sina själva (tyg, jag sydde) dom fick välja helt själva vad dom ville ha för färg och modell.
Jag ska va tärna på min väns bröllop i sommar & jag hade tagit för givet att JAG skulle betala klänningen, men så berättade bruden att de ville betala min klänning eftersom de vill att jag har klänning som passar till deras färgtema.
Jag som tärna skulle aldrig förvänta mig att brudparet skulle betala min klänning. Jag ser det som en ära att vara tärna & tycker därför att man ska stå för sina egna kostnader. Nu har jag visserligen haft tur som har världens sötaste brudpar som står för min klänning.
Vi kommer att ge ett litet bidrag till betman och träna ca 400kr till deras kläder.
Vår tärna är studerande med ansträngd ekonomi som det är, så vi kommer att betala allt till henne, klänning, skor, frisör m.m som kan tänkas att behövas. Jag ser inte varför det ska kosta henne något? Visst är det en ära osv men då finns risken också att hon tackar nej för att hon helt enkelt inte har råd att vara min tärna... Om vi har bestämt att vi ska ha tärna så ligger det på oss att betala- anser jag i alla fall.
Mina tärnor erbjöd sig direkt att betala sina klänningar själva så det lät jag dem göra. Men vi står för deras blommor, hår och smycken.
Mina tärnor betalar sina klänningar själva. Den ena ska köpa sin, medan den andra valt att hyra.