• RangaTanga

Vad skriver man i vigselringen????

Som överskriften säger, vad skriver man i vigselringen???

Vore så tacksam för tips!!!

//Anna
    starwoman.blogg.se/

• Svar på tråden Vad skriver man i vigselringen????
  • RangaTanga

Åh vad fina ideér alla har till sina ringar, nu måste vi fundera ut något som känns som oss!!!

• tilda82

Min syster och hennes fästman skrev in personliga graveringar till varandra. De fick först se graveringen när de bytte ringar, detta var dock vi förlovningen. Gulligt tycker jag!

• ingenjörsbruden

I min vigselringen så ska det stå:
    Hans namn dubbelhjärta Mitt namn vigseldatum

I min förlovningsring står det
    förlovningsdatum enkelhjärta hans namn

I hans ring ska det till vigseln stå

Förlovningsdatum enkelhjärta Mitt namn dubbelhjärta vigseldatum

Men det kan vara problem att få plats med många bokstäver, med handgravyr får det plats med lite fler!!

• Paeonia

Asinus asinum fricat- Den ena åsnan kliar den andra

Det ska vi försöka få plats med. Vi föll båda för det ordspråket. Lite gulligt på något vis samtidigt med lite humor som speglar oss Två själar som hjälper varandra i det vardagliga.....

• LizaStina

Hihi, vad roligt skrivet Paeonia.

Jag tog den vanliga varianten i vigselringen
    Hans namn ett hjärta Mitt namn och vigseldatum.

Paeonia skrev 2008-03-13 10:02:11 följande:
    Asinus asinum fricat- Den ena åsnan kliar den andra Det ska vi försöka få plats med. Vi föll båda för det ordspråket. Lite gulligt på något vis samtidigt med lite humor som speglar oss Två själar som hjälper varandra i det vardagliga.....
  • Thailand 08

Vi skrev forever ( dom kunde inte skriva förevigt i thailand)
    +14/2 08 Koh Samui

• Nessan

I min vigselring fick det inte alls plats med särskilt mycket text pga stämplar och diamanter. Det lilla utrymme som var kvar kunde vi skriva
    hans första bokstav (i förnamnet alltså)
    ett ritat hjärta
    min första bokstav
    vigseldatumet

• bruden08

komer bli detsamma för mig får inte plats så mycket

Nessan skrev 2008-03-13 10:21:17 följande:
    I min vigselring fick det inte alls plats med särskilt mycket text pga stämplar och diamanter. Det lilla utrymme som var kvar kunde vi skriva hans första bokstav (i förnamnet alltså)ett ritat hjärtamin första bokstav vigseldatumet
  • Nalle Puh 40
    Protea skrev 2008-03-13 10:32:50 följande:
    Hur får ni plats med allt?!
    Det undrar jag oxå...
  • Paeonia

ja, alltså vi har inte riktigt kollat det än.

Men ordspråket blir ju inte mycket längre än det traditionella som tydligen är bådas namn och vigseldatum. Vi har båda långa namn.

Kan bli så att eftersom att vi båda får nya förlovningsringar som är helt släta så antar jag att det får plats mest i dom. Så vi får se vad som står var....

• Nessan

Hur mycket man får plats med beror ju på hur ringen ser ut. I förlovningsringen som saknade diamanter fick vi plats med hela namnen och datumet. Eftersom min man behövde spara plats till vigseldatumet i sin ring fick man klämma ihop texten något, men utan att det blev fult. I vigselringen fick däremot som jag skrev ovan mycket mindre text plats. Att vi ens fick plats med så mkt var pga att den handgraverades.

Stämplar brukar finnas i alla ringar och dessa tar upp viss plats, sedan brukar det inte heller går att gravera där man har stenar, så det minskar ju också utrymmet.

• Marge Simpson

Vi föll för en låt från Elvis. Jag tror låten heter Only you så det var självklart att det skulle stå Only min respektives namn och datumet vi vigdes. Och min man har Only mitt namn och datumet.

• sassa2008

Vi kommer att skriva "soul one "i våra ringar,finns en låt med Blind Melon som heter så och är såååååå underbar.Våran låt!

• maddemagnus

Aldrig utan dig ska det stå i min vigselring

• Silvergalen

Vi ska ha:namn hjärta namn datum för vigsel och sen en liggande åtta - evighetssymbolen

• Hullda

En liggande "åtta" vore fint tycker jag. Den betyder ju evighet. Dessutom är det logon för Konsum, som min sambo tycker är bra. DET är ju mest på skoj, förstås... ha ha ha.

Svar på tråden Vad skriver man i vigselringen????