• RangaTanga

Vad skriver man i vigselringen????

Som överskriften säger, vad skriver man i vigselringen???

Vore så tacksam för tips!!!

//Anna
    starwoman.blogg.se/

• Svar på tråden Vad skriver man i vigselringen????
  • FoxyLoxy

Seden är väl, din mans namn- ditt namn och vigseldatum.
    (Till skillnad från förlovningsringen där bara den enes namn står med datum)

• RangaTanga

Tack, säkert en dum fråga egentligen, men jag hade ingen aning..

FoxyLoxy skrev 2008-03-11 19:47:31 följande:
    Seden är väl, din mans namn- ditt namn och vigseldatum.(Till skillnad från förlovningsringen där bara den enes namn står med datum)
  • FoxyLoxy

Det visste inte jag i heller från början, men som tur är så finns det fackfolk som är utbildat på sådant här *s*

• RangaTanga

Ja det är tur det Tack!

FoxyLoxy skrev 2008-03-11 19:50:59 följande:
    Det visste inte jag i heller från början, men som tur är så finns det fackfolk som är utbildat på sådant här *s*
  • RangaTanga

Någon som har något annat än det traditionella sättet att skriva i sin ring som tips?

• fiapalle

Jag tycker att man kan gravera precis vad man vill. "din för alltid" eller dyl. Något som har med er att göra, något personligt.

• Julienne

I min vigselring har vi graverat in hans namn och mitt namn med evighetstecknet (liggande 8) emellan.

• starchick

jag ska ha "för evigt" och datum och namn

• Theresee

I min vigselring kommer det att stå "Amor Vincit Omnia" (som betyder "Kärleken övervinner allt") och bröllopsdatumet. Vi ville ha en personlig gravering, och det citatet passar verkligen in på oss och allt vi övervunnit! :)

• NochN

Vi ville ha med även barnen i våra ringar, så vi har skrivit N"hjärta"N"hjärta"R"hjärta"A i dem. + datum för förlovning och vigsel. På så sätt är ringarna en symbol för all vår kärlek, känns jättemysigt!

Svar på tråden Vad skriver man i vigselringen????