• TigerLinn

Kvälls Tankar

hej alla glad här inne.

jag sitter här coh funderar och klurar på en kalkyl och får hjälp med den i andra trådar. ju mer hjälp jag får så inser jag att vi kanske ändå kan komma tillskott i sommar (KANSKE)

ett problem som tyvärr finns i våran närvaro är min m2b svägerska.

hon har gjort allt för att förstöra mellan oss i ca 1 år. på oliak sätt jag har inte förstått hur allvarligt det varit och i vilken utsträckning för än i november 2007 då min m2b som normalit inte säga mycket sällan höjer rösten och han undviker bråk slog näven i bordet och sa STOP han berättade allt för mig vad hon gjort (det spelar ingen roll exakt vad hon gjort mne hon har försökt separera på oss fast hon bor 20 mil bort) anledningen till att han inte sagt exakt vad hon hållt på med spelar ingen roll heller just nu.

de som är mina kvälls tankar är just nu att hon inte kan bete dig hon är snart 40 år och jag är inte ens 25 och alla som vet om detta säger att jag betyder mig mera moget än hon (inte för att skryta vill bara nämna det) hon han inte ens beta sig som folk de gånger vi "måste umgås" typ jul och större familje helger. detta är tråkigt då min m2b älskar sin bror och jag och hans bror kommer bra överrens.

min fråga är. om det blir bröllop.

vad ska vi göra? jag känner just nu spontant att jag inte skulle vilja med med henne alls. då jag skulel gå på helspänn ochvänta på henne elakheter hela min bröllops dag. samtidgt kan jag säga till min m2b att jag itne vill ha med henne (vet att han skulle förstår) men kan man göra det med tanke på dessa omständigheter?

innan ni kriterserar fråga om saker ni anser er behöva veta för att kunna ge ett bra svar..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-10 20:39
    om någon tycker att vi måste bjuda henne.
    kan vi sätta henne längre från familjen? vill inte ha henne nära mig själv vill helst slippa se henne så mycket de går.
    eller msåte hon sitta brevid min m2b bror som hon är gift med?

• Svar på tråden Kvälls Tankar
  • Thailand 08

Bjud henne inte.Det är eran stora dag och det ska inte finnas nån som du irriterar dej på utan bara go´´a glada människor som ni båda tycker om

• TigerLinn

mmm :) jag är kluven vill inte ha med henne som det är nu saker kan ju ändras även om jag inte tror det kommer göra det nu.

sedan är jag ju tradistions buden och vill ju bruda par ihop.. så man bli kluven

• Emimet

Det är ofta krångel med släkten, verkar det som. Vi har själva folk där det pendlar fram och tillbaka om de tål varandra eller inte. Hur ska man veta hur situationen är när väl bröllopsdagen kommer...?

Har svårt att råda dig om du ska bjuda eller inte, men om du bjuder kan jag iaf trösta dig med att du absolut kan placera henne längre bort ifrån dig. Traditionen är, såvitt jag vet, att man "ska" skilja på gifta par vid bordsplaceringen, men absolut inte på förlovade.

• Thailand 08

Sätt henne längst bak i kyrkan och så långt ifrån er vid middagen som möjligt! ( eller är jag elak nu?)

• TigerLinn

kyrkan kan vi väl inte bestämma vart hon ska sitta.. men på festen
    Thailand 08 skrev 2008-03-12 07:56:28 följande:

Sätt henne längst bak i kyrkan och så långt ifrån er vid middagen som möjligt! ( eller är jag elak nu?)
  • Thailand 08

Hej..har du kunnat sova nåt?

• TigerLinn

mjo... eller det är väl mer taktik vika och så.. typ vilat/sovit u 10 minuter vaknat osv är tröttare nu egentligen :(
    Thailand 08 skrev 2008-03-12 13:57:10 följande:

Hej..har du kunnat sova nåt?
  • TigerLinn

jo men vad ska jag göra. :(
    Thailand 08 skrev 2008-03-12 14:01:54 följande:

ush vad jobbigt!
  • Thailand 08

Vet ju själv hur jäkligt det e vissa nätter...

• TigerLinn

mmm jag har haft det väldigt bra i 3-4 månader nu börjar d eblir väre igen suck

sedan spelar ju säkert detta med kalkyl och bröllops planer eller inte in
    Thailand 08 skrev 2008-03-12 14:04:22 följande:

Vet ju själv hur jäkligt det e vissa nätter...
  • Tit

Om hon verkligen öppet kritiserat ert val att gifta er så har hon inget på bröllopet att göra. Använd hennes egna ord och fråga henne om hon står fast eller tar tillbaka det- så välger hon själv. Be din man stå upp för dig och göra det. Stå på dig stumpan- låt problemet vara hennes och inte ditt, du har det ju bra med din man coh hans familj- det är bara hon som har problem!! Kram

• TigerLinn

jo hon är problemet. men det är jobbigt ändå. när det gäller den vardagliga situationen.. vi ses sällan bor en bot ifrån varandra så hälsar jag men hon behandlar mig som luft

förra omgången som vi planerade bröllop ca 1 år sedan. lyckades hon sabba planera och när hon insåg att hon lykats skickad ehon bröjade sms till min sambo (har kvar det)

"låter bra att ni väntar med bröllop. men var inte rädd att stå upp för dig själv. jag kan komma upp om det behövs."

det roliga var ju att det var ju henne han skulle stå upp för men han vågade inte eller vad man ska kalla det. och jag fattade egentligen aldrig vad hon skulle hit och göra och hjälpa till med hmm

Tit skrev 2008-03-12 14:07:15 följande:
    Om hon verkligen öppet kritiserat ert val att gifta er så har hon inget på bröllopet att göra. Använd hennes egna ord och fråga henne om hon står fast eller tar tillbaka det- så välger hon själv. Be din man stå upp för dig och göra det. Stå på dig stumpan- låt problemet vara hennes och inte ditt, du har det ju bra med din man coh hans familj- det är bara hon som har problem!! Kram
  • grabbarna

känner du att du abslout måste bjuda henne så finns det kanske nån halvdöv faster agda "typ" som du kan placera henne bredvid, gärna flera st om det finns he,he och ja naturligtvis så långt bort från er som möjligt med ryggen mot *känner hur hornen i pannan växer lite*

och om du nu bjuder henne så visar det på att du är en bättre person och ingen kan komma och snacka skit om dig för det, vilket kanske är risken om hon inte blir bjuden

• TigerLinn

ja det finna många sidor av samma sak

grabbarna skrev 2008-03-12 14:31:33 följande:
    känner du att du abslout måste bjuda henne så finns det kanske nån halvdöv faster agda "typ" som du kan placera henne bredvid, gärna flera st om det finns he,he och ja naturligtvis så långt bort från er som möjligt med ryggen mot *känner hur hornen i pannan växer lite*och om du nu bjuder henne så visar det på att du är en bättre person och ingen kan komma och snacka skit om dig för det, vilket kanske är risken om hon inte blir bjuden
Svar på tråden Kvälls Tankar