• TigerLinn

Kvälls Tankar

hej alla glad här inne.

jag sitter här coh funderar och klurar på en kalkyl och får hjälp med den i andra trådar. ju mer hjälp jag får så inser jag att vi kanske ändå kan komma tillskott i sommar (KANSKE)

ett problem som tyvärr finns i våran närvaro är min m2b svägerska.

hon har gjort allt för att förstöra mellan oss i ca 1 år. på oliak sätt jag har inte förstått hur allvarligt det varit och i vilken utsträckning för än i november 2007 då min m2b som normalit inte säga mycket sällan höjer rösten och han undviker bråk slog näven i bordet och sa STOP han berättade allt för mig vad hon gjort (det spelar ingen roll exakt vad hon gjort mne hon har försökt separera på oss fast hon bor 20 mil bort) anledningen till att han inte sagt exakt vad hon hållt på med spelar ingen roll heller just nu.

de som är mina kvälls tankar är just nu att hon inte kan bete dig hon är snart 40 år och jag är inte ens 25 och alla som vet om detta säger att jag betyder mig mera moget än hon (inte för att skryta vill bara nämna det) hon han inte ens beta sig som folk de gånger vi "måste umgås" typ jul och större familje helger. detta är tråkigt då min m2b älskar sin bror och jag och hans bror kommer bra överrens.

min fråga är. om det blir bröllop.

vad ska vi göra? jag känner just nu spontant att jag inte skulle vilja med med henne alls. då jag skulel gå på helspänn ochvänta på henne elakheter hela min bröllops dag. samtidgt kan jag säga till min m2b att jag itne vill ha med henne (vet att han skulle förstår) men kan man göra det med tanke på dessa omständigheter?

innan ni kriterserar fråga om saker ni anser er behöva veta för att kunna ge ett bra svar..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-10 20:39
    om någon tycker att vi måste bjuda henne.
    kan vi sätta henne längre från familjen? vill inte ha henne nära mig själv vill helst slippa se henne så mycket de går.
    eller msåte hon sitta brevid min m2b bror som hon är gift med?

• Svar på tråden Kvälls Tankar
  • lycklig78

Inget ska få störa på stora dagen

*sådetså*

• TigerLinn

man har månag tankar... på ett sätt känns de som att vi måste bjuda på ett annat sätt att vi itne ska m.m.

lycklig78 skrev 2008-03-10 21:54:25 följande:
    Inget ska få störa på stora dagen *sådetså*
  • sokkerstruten

Kan det bli värre än vad det redan är om ni inte bjuder henne vs. bjuder henne?

Finns det någon förståelse från hans bror ang henne, tycker han som ni att hon är dum som håller på?

Tror ni hans bror kommer om inte hon gör det, vad för slags "makt" har hon övber honom , kan ha stå emot henne? Och komma även om hon säger att "ska inte jag gå så ska inte du gå"

• TigerLinn

ska försöka svara så gott jag kan.

vet inte om de kan bli värre eller inte om hon kommeer eller inte.. mest känslan av att inte vilja se henne och att inte vilja ha en hemsk känsla hela dagen om hon ksulle göra nåttt.

m2b bror visste inget förän nu i november det var till honom min m3b ringde och ställde ett ultimatum han visste inget man höll med oss att hon gjort fel. vi vet itne vad det sagt efteråt..

jag är rätt säker på att m2b bror kommer även om hon inte bilr bjuden sådan egen vilja har han.

sokkerstruten skrev 2008-03-10 22:14:49 följande:
    Kan det bli värre än vad det redan är om ni inte bjuder henne vs. bjuder henne?Finns det någon förståelse från hans bror ang henne, tycker han som ni att hon är dum som håller på?Tror ni hans bror kommer om inte hon gör det, vad för slags "makt" har hon övber honom , kan ha stå emot henne? Och komma även om hon säger att "ska inte jag gå så ska inte du gå"
  • sokkerstruten

Då tycker jag att eftersom situationen är och det verkar som du känner starkt för det som har hänt! Och du bryr dig inte så mycket om att vara vän eller bli vän med henne i framtiden så
    tycker jag inte att du/ni ska bjuda henne! Det är ju ett sätt att säga att ni inte accepterar hennes sätt och det hon har gjort! Kanske till och med kunde göra en egen icke inbjudan till henne och skriva:

"Vi har gjort valet att inte bjuda in dig till vårt bröllop, då vi känner att det känns fel att ha dig där på våran dag. Jag/vi hoppas att du nån dag accepterar att vi vill vara tillsammans och slutar försöka sabotera mellan oss. När den dagen kommer hoppas jag/vi också att vi kan vara något som liknas vänner."

det kanske var för dramatiskt.. men jaja en ide! :)

• TigerLinn

vilken bra idé

vill bara förtydliga.. att jag jag gärna vill få relationen att fundera vi kommer nog aldrig bli vänner men jag vill att även hon ska kunna bete sig som foolk de gånger vi måste vara ihop..

men att skrevs om du sa fast kanske mer med egna ord och skicka de det kanske får henne att tänka om redan inna bröllopet?

sokkerstruten skrev 2008-03-10 22:24:29 följande:
    Då tycker jag att eftersom situationen är och det verkar som du känner starkt för det som har hänt! Och du bryr dig inte så mycket om att vara vän eller bli vän med henne i framtiden såtycker jag inte att du/ni ska bjuda henne! Det är ju ett sätt att säga att ni inte accepterar hennes sätt och det hon har gjort! Kanske till och med kunde göra en egen icke inbjudan till henne och skriva: "Vi har gjort valet att inte bjuda in dig till vårt bröllop, då vi känner att det känns fel att ha dig där på våran dag. Jag/vi hoppas att du nån dag accepterar att vi vill vara tillsammans och slutar försöka sabotera mellan oss. När den dagen kommer hoppas jag/vi också att vi kan vara något som liknas vänner."det kanske var för dramatiskt.. men jaja en ide! :)
  • sokkerstruten

ja man kan ju bara ta en stånd punkt å säga att inte känns ok att bjuda henne men att den dagen hon slutar beté sig som hon gör och acceoterar er, så hoppas du mer än gärna på att ni kanske kan vara vänner. Ialla fall för era killars skull som är bröder!

• sokkerstruten

Da har du varit det bättre personen, och bollen ligger lite hos henne! Och du har inget att känna dig dum över!

• TigerLinn

mmm så sant.. :)

sokkerstruten skrev 2008-03-10 22:32:10 följande:
    Da har du varit det bättre personen, och bollen ligger lite hos henne! Och du har inget att känna dig dum över!
Svar på tråden Kvälls Tankar