• 26juli2008

Hjälp! Hur ska vi göra nu?

Vi ska gifta oss till sommaren, närmare bestämt den 26 juli. Det är vår dag, vi blev tillsammans 26 juli och vi förlovade oss 26 juli och därför känns det rätt att gifta sig då!

Nu till vårt problem. Vi fick reda på idag att min pojkväns bror ska ha barn i augusti, när i augusti vet vi inte riktigt. Så nu är frågan, ska vi ställa in bröllopet eller köra på som vanligt? Det finns ju en viss risk att brodern och hans familj inte kan vara med. Sen är det inte säkert att dom kommer att vilja komma så nära inpå förlossningen då dom bor 40 mil bort. Vi ska ju ha ett litet bröllop med bara föräldrar och syskon närvarande så det känns ju som om man vill att dom ska komma. Men samtidigt vill vi inte gifta oss något annat datum, det är ju vår speciella dag har alltid varit och kommer alltid att vara! Väntar vi ett år och gifter oss den 26 juli 2009, så är det en söndag och det känns ju inte riktigt lika roligt. Så ska vi gifta oss en lördag får vi vänta till den 26 juli 2014!! Det känns ju väldigt långt in i framtiden för nånting som vi vill göra nu! Sen hade ju vi tänkt börja göra barn efter bröllopet, så vi kommer kanske att ha en liten nästa år och då får vi ju skjuta på bröllopet ett år till eller som sagt vänta till år 2014?

Sen en annan aspekt är ju att vi ar ju planerat för att gifta oss i år, så allt är ju redan klart! Till och med ringarna är beställda och där står det ju den 26 juli 2008!

Hjälp, hur skulle ni ha gjort?? Kört på och hoppas att brodern och hans familj kan komma eller skjuta upp bröllopet för att vara säker på att dom kan komma? Eller skulle ni till och med ha bytt datum för att kunna gifta er i sommar? Men att byta dag känns inte så roligt, 26 juli är ju faktiskt ?vår? dag! Hjälp, det är ju så svårt!!

• Svar på tråden Hjälp! Hur ska vi göra nu?
  • Zozo

Iaf för mig hade min systers närvaro pa bröllopet varit bra mycket viktigare än ett datum...

• Zozo

Sedan kan ju brodern klart inte säga exakt vilket datum barnet kommer; barn är ju lite opalitliga!

Det är väl bara att bedöma vilket som är viktigast fôr er - datumet eller att brodern är där.. (Att mena att den höggravida tjejen ska sätta sig i bil och aka 40 mil dagarna innan beräknad födsel later mer eller mindre idiotiskt)

• 26juli2008

Zozo: lite så resonerar jag oxå med min syster, men min blivande och hans bror har egentligen ingen kontakt och brodern bryr sig föga om oss! det är ju därför problemet har uppstått, vi vill väl egentligen inte rucka på våra planer för vi vet att dom skulle inte göra samma sak för oss! min pojkvän vill att brodern ska komma, men samtidigt vill han inte vänta ett år eller mer för att gifta sig! Vi känner båda två att den 26 juli är vår dag och att vi vill gifta oss på en dag som vi känner är speciell! Det känns lite som moment 22 eller vad det nu heter!

• 26juli2008

Vi tycker oxå att hon inte ska behöva åka 40 mil höggravid!! Vi är ju i ett dilemma här! Vi blir ju inte direkt nöjda om vi flyttar bröllopet!

• Zozo

Jo det är det jag menar, da maste ju din kille bestämma vilket som är viktigast för honom - datumet eller broderns medverkan. (Jag tycker da personligen att datumet spelar mindre roll eftersom det ända komemr att bli en "speciell" dag)

• fru Bruhn

Gift er som planerat. Finns ingen anledning att ändra på vad NI vill.Som du skriver att dom inte skulle gjort sak för er. Nej nej nej...Fortsätt era planer om er spännande och härliga dag. 26e är ju ER dag. Go for it!!!

• fru Bruhn

Samma sak för er skulle det vara.

• Zozo

Jo men man bör kanske tänka pa att det kommer en dag EFTER bröllopet också, sa att man inte bara kör över de närmaste utan att tänka efter, fru Bruhn.
    TS bestämmer ni er nu för att det inte är SA viktigt att inte brodern kan komma sa är det ju bara att köra pa ert spar. Prata kanske med dem, sa att de vet innan bara.

• 26juli2008

Han anser nog att datumet är viktigt, det är jag som skulle tycka det vore synd om brodern inte är med! Men det som hindrar att flytta bröllopet är ju att datumet är viktit för mig oxå och jag kan känna att dom har ju ingen kontakt i vanliga fall så varför ska deras brödraskap vara så viktigt just då? men jag skulle aldrig gifta mig utan min syster, men då är ju vi bästa vänner oxå!! hoppas du förstr vad jag menar!

• Zozo

Jag tycker bara att det är upp till din kille och inte till dig att avgöra hur viktig brodern är. När ni är överens om den saken är det ju bara att tuta och köra. (Min make star inte lika nära sina syskon som jag gör med mina - man jag skulle INTE kunna tänka mig att sätta ett datum före deras medverkan. Men det är ju jag det.)

• grabbarna

gift er som planerat man kan som sagt inte planera barnfödsel det kan bli när som helst. och förutsatt att jag mådde bra skulle jag åka 40 mil för ett bröllop jag åkte själv 60 mil 1,5 månad innan för ett 50 års kalas men hade ju journalen med mig ifall det skulle sätta igång. det finns ju som sagt fler sjukhus här i sverige

• 26juli2008

min pojkvän ska prata med brodern idag, så får vi dessutom veta när i augusti det förväntas ske! Men det som är synd är ju att även om det är i slutet av augusti, så kommer dom nog ändå inte komma för att det är så nära inpå och då känns det ju ganska meningslöst att flytta bröllopet 1 månad tidigare och bebisen förväntas komma i början av augusti för då blir det ju samma sak, dom kommer nog ändå inte att komma för det är så nära inpå! Och börja flytta bröllopet flera månader känns ju inte aktuellt, då väntar vi hellre 2 år, men då känns det ju inge roligt med kläderna och så!

• grabbarna

ja och i slutändan får hon för tidigt och kan ändå inte komma eller om ni skjuter upp det till sept så har hon ett sjukt barn eller är rädd för rs virus eller..ja listan kan bli lång

• 26juli2008

Zozo: jag är ju anledningen till att vi inte kör på som vanligt! har du inte läst nått jag har skrivit?? anledningen till att jag velar är ju att brodern inte skulle göra detsamma för oss! och då känner jag att varför ska jag då släppa min dag?

• 26juli2008

Ja, det är ju det som är grejen! det skulle kännas rätt surt att ändra allt och så kan dom ändå inte komma!

grabbarna skrev 2008-03-10 11:06:25 följande:
    ja och i slutändan får hon för tidigt och kan ändå inte komma eller om ni skjuter upp det till sept så har hon ett sjukt barn eller är rädd för rs virus eller..ja listan kan bli lång
  • Zozo

Jo, jag läser allt du skriver, men hade bara inte gjort pa sama vis. Sa enkelt är det. Och det var ju det du ville veta, eller hur? Det är ju inget vi maste vara överens om, utan ni gör som ni bestämmer er för ända.

26juli2008 skrev 2008-03-10 11:09:22 följande:
    Zozo: jag är ju anledningen till att vi inte kör på som vanligt! har du inte läst nått jag har skrivit?? anledningen till att jag velar är ju att brodern inte skulle göra detsamma för oss! och då känner jag att varför ska jag då släppa min dag?
  • 26juli2008

Ja, jag ville veta hur andra skulle göra! kändes dock som om jag blev lite kriteserad! no hard fellings

Jag skulle inte heller sätta ett datum framför MIN syster, men nu gäller det min pojkväns broder som jag inte ens känner trots våra 3år tillsammans! Och min blivande verkar ta det med ro, medan jag själv tycker att hela världen rasar samman på grund av det här! Lite hysteriskt beskrivit, jag känner inte så!! men jag tycker nog att det är ett större problem av vad min blivande tycker!

Jag skulle aldrig göra det själv, så därför anser jag att jag inte kan kräva det av min pojkvän FAST han själv anser att det är helt ok om brodern inte kommer! Usch, jag tror jag drar något gammalt över mig och hoppas allt löser sig ändå!

• grabbarna

man har ju oilka tät kontakt med sina syskon och huvudsaken är ju att det är ok för din blivande. min sambo har fem syskon men vi ska ärligt erkänna att dom gånger vi planerat in större saker som 30 års fest och nu bröllop utgår vi så att två av hans systrar och ena bror ska kunna komma dom andra står inte han lika nära och verkar inte heller bry sig om honom lika mkt som dom andra

26juli2008 skrev 2008-03-10 11:38:57 följande:
    Ja, jag ville veta hur andra skulle göra! kändes dock som om jag blev lite kriteserad! no hard fellings Jag skulle inte heller sätta ett datum framför MIN syster, men nu gäller det min pojkväns broder som jag inte ens känner trots våra 3år tillsammans! Och min blivande verkar ta det med ro, medan jag själv tycker att hela världen rasar samman på grund av det här! Lite hysteriskt beskrivit, jag känner inte så!! men jag tycker nog att det är ett större problem av vad min blivande tycker!Jag skulle aldrig göra det själv, så därför anser jag att jag inte kan kräva det av min pojkvän FAST han själv anser att det är helt ok om brodern inte kommer! Usch, jag tror jag drar något gammalt över mig och hoppas allt löser sig ändå!
  • 26juli2008

Nu har allt löst sig iaf! pojkvännen pratade med sin bror och deras bf var den 8 aug, men han tyckte inte att vi skulle ändra vårt datum! Så det känns ju skönt!

Svar på tråden Hjälp! Hur ska vi göra nu?