• 26juli2008

Hjälp! Hur ska vi göra nu?

Vi ska gifta oss till sommaren, närmare bestämt den 26 juli. Det är vår dag, vi blev tillsammans 26 juli och vi förlovade oss 26 juli och därför känns det rätt att gifta sig då!

Nu till vårt problem. Vi fick reda på idag att min pojkväns bror ska ha barn i augusti, när i augusti vet vi inte riktigt. Så nu är frågan, ska vi ställa in bröllopet eller köra på som vanligt? Det finns ju en viss risk att brodern och hans familj inte kan vara med. Sen är det inte säkert att dom kommer att vilja komma så nära inpå förlossningen då dom bor 40 mil bort. Vi ska ju ha ett litet bröllop med bara föräldrar och syskon närvarande så det känns ju som om man vill att dom ska komma. Men samtidigt vill vi inte gifta oss något annat datum, det är ju vår speciella dag har alltid varit och kommer alltid att vara! Väntar vi ett år och gifter oss den 26 juli 2009, så är det en söndag och det känns ju inte riktigt lika roligt. Så ska vi gifta oss en lördag får vi vänta till den 26 juli 2014!! Det känns ju väldigt långt in i framtiden för nånting som vi vill göra nu! Sen hade ju vi tänkt börja göra barn efter bröllopet, så vi kommer kanske att ha en liten nästa år och då får vi ju skjuta på bröllopet ett år till eller som sagt vänta till år 2014?

Sen en annan aspekt är ju att vi ar ju planerat för att gifta oss i år, så allt är ju redan klart! Till och med ringarna är beställda och där står det ju den 26 juli 2008!

Hjälp, hur skulle ni ha gjort?? Kört på och hoppas att brodern och hans familj kan komma eller skjuta upp bröllopet för att vara säker på att dom kan komma? Eller skulle ni till och med ha bytt datum för att kunna gifta er i sommar? Men att byta dag känns inte så roligt, 26 juli är ju faktiskt ?vår? dag! Hjälp, det är ju så svårt!!

• Svar på tråden Hjälp! Hur ska vi göra nu?
  • 26juli2008

Tack alla snälla! det lutar åt att vi kommer att köra på som planerat, ville bara kolla om jag är totalt oresonelig som inte vill ändra! Men lite medhåll har jag allt fått, så helt egoistisk är jag inte

Min pojkvän ska prata med sin bror idag, så vi får veta vad dom tycker och vilket datum det verkligen är! Nångång i augusti är ju lite vagt, det är ju en jäkla skillnad mellan första och sista augusti!

• Bluerose

Jag kan förstå er med lite grann, att ni funderar på flytta datumet. Fast ärligt så hade dte varit jag så hade jag hållt mig till "vårt" datum. Det borde alla förstå tycker jag och försöka komma,oavsett reslängd/hinder.

• 26juli2008

En stor anledning till att det verkligen tar emot att flytta bröllopet är att dom är inte så duktiga på att ge utan tar mest! Som till exempel fick vi barn i maj 2007 och dom kom inte och grattade oss förrän vid jul 2007 för dom hade inte haft tid innan eftersom dom höll på att renovera sitt hus.. Så jag känner väl, varför ska jag då flytta min speciella dag för deras barn när dom inte kan komma till mitt för att dom renoverar? Men fara till hennes släkt på Åland hade dom tid till flera gånger under höstens gång, men inte fara till oss en enda!

• bara jag

Vi är i samma sits. Men vi har INTE ställt in!

• Jenniecarlsson

Vi gifter oss samma datum=). Jag skulle aldrig flytta mitt bröllop.

• Sparkling

Givetvis hade jag kört som planerat. Det är för sjutton ett bröllop, ingen födelsedagsfest eller dylikt. Det är Er speciella dag! Har de inte heller tidigare bjudit till, varför ska ni då offra Er?

Nej, kör hårt och grattis.

• MissDoe

Jag har en kompis som lade sitt bröllopsdatum 2 veckor efter att hennes gravida lillasyster var beräknad (inte med flit dock). Bröllopet skulle hållas ca 60-70 mil från systern och hon gick dessutom över tiden. Inget flybolag ville boka in systern så hon satte sig i bilen och körde, la in sig på sjukhuset i staden hon skulle gifta sig, födde två dagar innan bröllopet och kom i alla fall!

Hmmm.. blev väääääääldigt rörigt det där, hoppas du förstår!

• Ickaflicka

Flytta inte bröllopet! Barn kommer när de själva vill, vilket kan betyda att de kanske redan fått barnet då! Och då är det ju ändå osäkert om de kan vara med när de just fått barn, eftersom man aldrig kan veta att allt går bra!

Det går inte att planera bröllop efter barnafödslar, om ni flyttar bröllopet kanske det visar sig att någon annan nära ska ha barn då, bara inte berättat om det än!
    Min bästa kompis är planerad till två månader innan mitt bröllop, så hon planerar att vara med! Men nu har hon just fått veta att hon har förhöjd risk för alldeles för tidig födsel, så hon kanske får barn mycket tidigare än så, men de kan kanske ändå inte vara med om de får komplikationer!

Det är tråkigt om viktiga personer inte kan vara med på bröllopet, men barnafödslar och sjukdomar kan man inte beräkna!

Hoppas ni löser det och blir nöjda!

• 26juli2008

Wow, vilken respons jag har fått! känner mig mer och mer övertygad om att köra på som vanligt! vill dom komma på bröllopet kommer dom att göra det, så länge det inte blir precis den dagen!

• johansdotter

Kan bara hålla med, kör på! =)
    Dom kan juh faktiskt kolla upp förlossningsavdelningar i närheten där ni bor för säkerhetsskull, då slipper dom oroa sig och om det skulle bli bråttom så finns det backup. Det brukar generellt inte vara något problem. Bara dom har alla saker och papper med sig.

Lycka till! =)

Svar på tråden Hjälp! Hur ska vi göra nu?