• Skottdagen2008

Fick en BH i morgongåva, men.....

....vill byta. Är det taskigt mot min man? Jag har så många BHn så jag behöver verkligen inge fler. jag köpte ju t.o.m. tre st nya just för vårt bröllop så nu vill jag verkligen inte ha fler och helst inte en exklusiv som jag inte ens kan använda så ofta. Jag berättade ovanståden til min man och då sa han att det bara var bytesrätt i butiken och jag som verkligen verkligen inte behöver en bh till = SUCK!!!

• Svar på tråden Fick en BH i morgongåva, men.....
  • Indil

Vill du inte byta till något annat så är det väl bara att spara den och hoppas att du kommer kunna använda den igen när du slutat amma nästa bebis...

Jag har kvar mina "gamla" bh:ar och börjar äntligen kunna använda dom igen efter 2 år.

• Skottdagen2008

Men om den inte passar?? Självklart skulle jag också använt den då och då om den passade, men som mina bröst ser ut efter amning så ändras dem och nu ska vi försöka få barn igen och jag lovar, en månad efter ett positivt resultat så är det inte amma bröst igen.

Waersta skrev 2008-03-04 14:25:25 följande:
    Absolut, och jag skulle ha använt den för hans skull. Jag har smycken jag inte gillar till 100% men jag anävnder dem för att jag vet att han gillar dem.
  • Waersta

Det vet jag också.. men de blir ju mindre igen, gravid och ammar gör du i något år, gift ska du vara resten av livet.. tänk långsiktigt.

Skottdagen2008 skrev 2008-03-04 14:28:53 följande:
    Men om den inte passar?? Självklart skulle jag också använt den då och då om den passade, men som mina bröst ser ut efter amning så ändras dem och nu ska vi försöka få barn igen och jag lovar, en månad efter ett positivt resultat så är det inte amma bröst igen.
  • becky79

Kan man ha för många underkläder???

wow, säg inte det till min make bara....hhahhaa... för jag har massor utav bh o trosor.

Personligen skulle jag aldrig byta ut en gåva som min make valt, spec. inte underkläder, för troligen har han tyckt dom var något han ville se på mig, när han köpt dom.
    Stl. är ju en helt annan sak att byta, för det kan vara svårt att få rätt.

Du behöver ju inte använda dom dagl. utan kan ha dom då o då.

• Zozo

äh klart man kan byta om det inte passar. De första gangerna hade min make nippran pa att köpa fôr sma trosor och för stor bh.. (Önsketänkande?) Jag sparade klart inte dessa svindyra underkläder i nagon lada utan gick och bytte till rätt storlek.. (Det borde vâl ga att göra per post ocksa..)
    Jag tror nog att maken uppskattar att jag anvânder de utbytta underkläderna istället för har dem i fel storlek i nagon lada...

• Waersta

Självklart ska det vara rätt storlek!

Zozo skrev 2008-03-04 14:34:27 följande:
    äh klart man kan byta om det inte passar. De första gangerna hade min make nippran pa att köpa fôr sma trosor och för stor bh.. (Önsketänkande?) Jag sparade klart inte dessa svindyra underkläder i nagon lada utan gick och bytte till rätt storlek.. (Det borde vâl ga att göra per post ocksa..) Jag tror nog att maken uppskattar att jag anvânder de utbytta underkläderna istället för har dem i fel storlek i nagon lada...
  • Skottdagen2008

Så alltså tycker du att man ska behålla något man inte kan använda?

Jag började på 70D, hade 70I när jag ammade och nu har jag 70E efter 2 år av bantning och jag tror inte att jag kommer få samma strl igen efter 2:a barnet. Jag hoppas verkligen det, men jag tror tyvärr inte det för formen är helt annorlund och hängigare

Usch, jag tycker nästan illa om mig själv för att jag är så ärlig om vad jag tycker. Har jättesvårt att vara glad för något som är en god tanke, men inte rätt.

Waersta skrev 2008-03-04 14:29:49 följande:
    Det vet jag också.. men de blir ju mindre igen, gravid och ammar gör du i något år, gift ska du vara resten av livet.. tänk långsiktigt.
  • Waersta

Jag förstår ditt dilemma.. det gör jag absolut. Men du vill inte ha några trosor från butiken och du behöver inga fler bh:ar, ingen negligé, vad ska du ha då från butiken?

Skottdagen2008 skrev 2008-03-04 14:36:13 följande:
    Så alltså tycker du att man ska behålla något man inte kan använda?Jag började på 70D, hade 70I när jag ammade och nu har jag 70E efter 2 år av bantning och jag tror inte att jag kommer få samma strl igen efter 2:a barnet. Jag hoppas verkligen det, men jag tror tyvärr inte det för formen är helt annorlund och hängigare Usch, jag tycker nästan illa om mig själv för att jag är så ärlig om vad jag tycker. Har jättesvårt att vara glad för något som är en god tanke, men inte rätt.
  • sowa65

jag tolkar det som att egentligen var det inte det att det var en onödig BH utan för att du hellre ville ha något beständigt.... Jag kan förstå din besvikelse. en gång då jag fyllde år önskade jag min en ny klocka då min hade gått sönder och så fick jag ett elektriskt fotbad, oinslaget, 2 dagar före min födelsedag för att han hittat det på rea och jag "hade ju skrovliga hälar"... SÅÅÅ oromantiskt!!!

• tofflisar

Precis, du kunde ju bara byta i butiken. Så då får du ju gilla läget liksom..

• Skottdagen2008

Jadu, det är ju just det. Jag hoppas att de har en skön pyjamas eller så får jag plocka ihop lite trosor. Jag kan tyvärr inte ha en negligé för de har inte så mycket tyg som mina tuttar kräver och inte något stöd och utan stöd kan jag inte gå. Jag sover hellre naken eller i en pyjamas eller kanske man hittar en skön morgonrock.

Hade jag fått 5 år på mig att hitta en ny strl så hade jag ju haft detta året på mig att förhoppnignsvis bli gravid (spiralen togs ut idag) ett år på mig att få barn och amma och sedan 2 år till nedbantning igen, men nu vet jag om att denna bh-strl har jag verkligen nog bara en mycket kort tid.

Waersta skrev 2008-03-04 14:38:06 följande:
    Jag förstår ditt dilemma.. det gör jag absolut. Men du vill inte ha några trosor från butiken och du behöver inga fler bh:ar, ingen negligé, vad ska du ha då från butiken?
  • Skottdagen2008

Beständigt eller så var inte det biktiga, det var det där onödigt som kändes onödigt,men hade det varit ett smycke oavsett utseende kunde jag haft det oavsett strl på kroppen.

sowa65 skrev 2008-03-04 14:40:45 följande:
    jag tolkar det som att egentligen var det inte det att det var en onödig BH utan för att du hellre ville ha något beständigt.... Jag kan förstå din besvikelse. en gång då jag fyllde år önskade jag min en ny klocka då min hade gått sönder och så fick jag ett elektriskt fotbad, oinslaget, 2 dagar före min födelsedag för att han hittat det på rea och jag "hade ju skrovliga hälar"... SÅÅÅ oromantiskt!!!
  • jennyfer

Äh, kan du inte göra något roligt av den som ett minne? Är det en snygg BH så kanske du kan rama in den med ett snyggt bakgrundspapper och så kan ni tillsammans skriva hyllningar till varandra på bakgrunden. En morgongåve-BH-installation och då har ni dessutom tillsammans gjort en bestående presenst!

Men det verkar som om du kanske helt enkelt är lite besviken för gåvan, att det inte är en gåva som du vill ha? Då är det kanske bättre att byta än att den ligger och dammar sönder. Men som någon skrev, risken finns att din man blir lite besviken.

Skottdagen2008 skrev 2008-03-04 14:36:13 följande:
    Så alltså tycker du att man ska behålla något man inte kan använda?Jag började på 70D, hade 70I när jag ammade och nu har jag 70E efter 2 år av bantning och jag tror inte att jag kommer få samma strl igen efter 2:a barnet. Jag hoppas verkligen det, men jag tror tyvärr inte det för formen är helt annorlund och hängigare Usch, jag tycker nästan illa om mig själv för att jag är så ärlig om vad jag tycker. Har jättesvårt att vara glad för något som är en god tanke, men inte rätt.
  • Skottdagen2008

Du det där inramning var inte tokigt tycker jag, men min man tror nog jag är lite puck då

Eftersom han bad mig ge bilder på smycken jag gillade så blev jag smått besviken när han köpt en BH jag verkligen inte behöver. Han poängterade nämligen att han ville ge mig något bestående och så fick jag en BH jag inte kommer att kunna använda

Ja, han blev lite ledsen då han trodde det var ett säkert kort?! hm, känner han mig. Ska förklara läget bättre när jag kommer hem så han förtsår min känsla. Jag vill inte börja äktenskapet med att vara oärlig i mina känslor.

jennyfer skrev 2008-03-04 14:50:02 följande:
    Äh, kan du inte göra något roligt av den som ett minne? Är det en snygg BH så kanske du kan rama in den med ett snyggt bakgrundspapper och så kan ni tillsammans skriva hyllningar till varandra på bakgrunden. En morgongåve-BH-installation och då har ni dessutom tillsammans gjort en bestående presenst! Men det verkar som om du kanske helt enkelt är lite besviken för gåvan, att det inte är en gåva som du vill ha? Då är det kanske bättre att byta än att den ligger och dammar sönder. Men som någon skrev, risken finns att din man blir lite besviken.
  • RufsMaja

Det är väl inte såå stor grej eller, behåll den eller byt till ngt annat.

Jag skulle personligen titta i butiken se om det finns ngt annt jag hellre vill ha, finns inte det så behåller jag - det är ändå en gåva som du fick första dagen som hans fru?!

men gör inte såå stor grej av det./

• Skottdagen2008

Näe, men det känns onödigt dyrt för att inte göra en stor grej av det då det inte kan användas.

Jag ska självklart försöka hitta något annat i butiken, men beständigt NOT och det var det vi hade sagt att vi skulle ge varandra.

RufsMaja skrev 2008-03-04 15:00:45 följande:
    Det är väl inte såå stor grej eller, behåll den eller byt till ngt annat.Jag skulle personligen titta i butiken se om det finns ngt annt jag hellre vill ha, finns inte det så behåller jag - det är ändå en gåva som du fick första dagen som hans fru?!men gör inte såå stor grej av det./
Svar på tråden Fick en BH i morgongåva, men.....