Oj, man blir lite lätt rädd... Jag sitter här och räknar och räknar. Vi kommer bli runt 100 pers (bjuder in ca 120). Lokalen är billig för vi får hyra en del i en teater och all ljussättning och fix i lokalen är typ gratis. MEN allt ska hyras in: stolar, bord, dukar, porslin etc etc. Letat fram ett bra ställe att hyra allt detta på och det ser ut att det totalt för lokal och hyra av detta kommer bli ca 10.000:-
Maten (kollat runt på nätet och vi ska ha två-rätters och bröllopstårta): ca 20.000:-
Personal (bekantas bekanta servitriser): 3000:-
Kläder och ringar (tur vi känner guldsmeden och vi väljar att sätta billig sten i min ring för att byta mot diamant eller nåt på typ första böllopsdagen!): ca 6000:-
Alkohol: (Allt från tyskland och bara vin och öl + avec. INGEN sprit) ca 8000:-
Trycksaker, porto: (allt hemmagjort med hjälp av divers vänner på tryckerier, hehe. Förr tyckte jag aldrig att jag kände någon som hade jobb man kunde "utnyttja" men nu inser ajg att vi har massor av fantastiskta vänner!) ca 2500:-
Blommor: Tar i och säger 1000:- med all dekoration också. Bryr mig föga om brudbuketten.
Håruppsättning: 1000:-
Fotografer har vi massa bra i bekantskapskretsen, musiker likaså. Vi kör datorn som DJ på festen. Ja, vad är vi upp i?
52000:- Vi räknar att vi måste ha ca 60000:- iaf. Gifter oss i september i Göteborg. Just nu har vi 20000:- på sparkontot så blir en snål vår! :)
Trycksaker och annat smått kommer säkert inte gå från sparkontot ändå då man kommer köpa sånt eftersom men över 60000:- får det inte kosta! Men tror vi kommer klara det. Finns en del saker jag bryr mig mindre om som är dyra som brudbukett och tårtan. Så vi kan spara en del pengar! Men fancy vill jag ha det ändå! :)