• Piggelinlover

Vad tycker ni??.....

Träffade mina tärnor nu under kvällen och givetvis så hade de invändningar på de klänningar jag sett ut som jag ville de skulle ha...(hade flera olika alternativ)
    Har tagit hänsyn till att en av dem inte passar i för ljusa nyanser och den andra kan varken ha klänning utan band lr halterneck(inte lätt kan jag säga).....

När vi väl sitter och pratar så säger de, att de inte vill ha likadana kläningar, den ena vill ha långklänning och den andra vill ha klänning som slutar straxt under knäna... de vill ha mörkare grön av vad jag vill...och olika modeller...

Vad är snyggast??

Jag vill givetvis att de ska ha likadana klänningar, samma längd och färg och modell
    Lr är det bara jag som är konstigt och tycker så?

Hoppas ni förstår vad jag menar, blir bara så ledsen....
    ibland så känns det inte ens som om de är glada för min skull...att jag hittat ngn jag älskar och vill dela mitt liv med...(har haft lite otur innan)..

• Svar på tråden Vad tycker ni??.....
  • Dolliver

Tycker som de flesta andra här i tråden - det är DIN dag så stå på dig och lycka till!
    Och visst kan tärnorna ha en liten del att säga till om, men samma färg och någotsånär samma stil är väl ganska självklar tycker jag!
    Jag kan nästan blir "irriterad" på mina tärnor för att de är så jädrans gulliga och går med på vad jag än säger! *ler* Vad jag än frågar dem så låter det "Jamen det är din dag, vad tycker du?"!
    Underbart med sådana vänner!

OBS! Nu menar jag inte att jag blir irriterad på dem, menar det alltså på ett positivt sätt!

• kalevala

jag ska inte ha tärnor , men min syster ska vara toastmaster o hon säger oxå hela tiden det är er dag vad vill ni............skönt..........sen kan hon oxå komma med förslag ..

• Piggelinlover
    Dolliver skrev 2008-03-01 15:21:51 följande:
    Tycker som de flesta andra här i tråden - det är DIN dag så stå på dig och lycka till!Och visst kan tärnorna ha en liten del att säga till om, men samma färg och någotsånär samma stil är väl ganska självklar tycker jag!Jag kan nästan blir "irriterad" på mina tärnor för att de är så jädrans gulliga och går med på vad jag än säger! *ler* Vad jag än frågar dem så låter det "Jamen det är din dag, vad tycker du?"! Underbart med sådana vänner!OBS! Nu menar jag inte att jag blir irriterad på dem, menar det alltså på ett positivt sätt!
    Gick ju inget vidare idag att prata med dem heller...
    en vill som sagt ff ha lång(hon tycker att hon set ut som en tjock tant annars, men grejjen e den att hon alltid har korta kjolar, och korta shorts på sig annars...)...och den andra vill ha knälång, och olika modeller...
  • Piggelinlover
    kalevala skrev 2008-03-01 15:27:42 följande:
    jag ska inte ha tärnor , men min syster ska vara toastmaster o hon säger oxå hela tiden det är er dag vad vill ni............skönt..........sen kan hon oxå komma med förslag ..
    har nästan funderat på det, att ha syrran istället...
  • Vårstabruden

Jag har haft liknande problem som du, och jag kan bli så irriterad över den själviska nonchalansen som vissa visar!

Jag försökte oxå trixa och fixa så att det skulle bli så bra som möjligt för alla, utan gensvar så tillslut satte jag ner foten och sa att antingen kommer vi överens med mig som veto eller så struntar jag i detta för det är INTE meningen att tärnornas klänningar ska ta överhanden! Nu är vi överens

Det är din dag och du borde känna glädje i att planera! Inte ångest...
    Stå på dig och lycka till!

• eveluscious

Jag tycker faktiskt det beror på. Betalar du klänningarna eller gör de det själva?

Om du betalar:
    De får varsegod ta på sig det DU väljer.

Om de betalara själva:
    Du kan ha önskemål men tycker inte du kan kräva något.

• misstrixie

Du kanske borde prova att vädja till deras "mjuka sida" och säga att du har föreställt dig bröllopsdagen på ett visst sätt, att det inkluderar tärnor i likadana klänningar, att det betyder otroligt mycket för dig att det blir som du drömt om och att det vore den finaste vänskapspresenten de kan ge dig om de hjälper dig se till att det blir så.

Och ärligt talat, om inte ens det hjälper... så tycker jag du ska välja din syster i stället. Du har inte kommit med några orimliga krav och det är inte riktigt snällt av dem att krångla så mycket när du redan har så mycket annat som ska tänkas på och fixas.

• gusjma

Jag personligen tycker att det kan vara jättefint om tärnor har antingen likadana klänningar, men i olika nyans av samma färg. Eller framförallt att ha olika modellar i samma färg!

• Vinterbruden 08

JAg har också 3 tärnor.. För att göra allt väldigt enkelt så har jag sagt att jag struntar helt vilken modell som har på klänningen bara det är exakt samma blåfärg och dom har likadana silver belten i midjan.. För att få samma färg så beställer vi klänningarna från kina och faktiskt så verkar det som dom kommer ha samma klänning alla 3 dock ena med axelband och 2 utan..
    Klänningarna blir halvlånga ca 15 cm nedanför knät och babyblåa

• Piggelinlover
    eveluscious skrev 2008-03-02 01:45:51 följande:
    Jag tycker faktiskt det beror på. Betalar du klänningarna eller gör de det själva? Om du betalar:De får varsegod ta på sig det DU väljer.Om de betalara själva:Du kan ha önskemål men tycker inte du kan kräva något.
    Ja du, bra fråga....
    Den ena har sagt att hon ska göra det....men den andra har inget svarat när jag frågat...
    Jag kan gärna betala dem....
    Tycker inte jag kräver så mkt, mer än att det e samma färg model och längd....
    Vi har känt varandra i över 10 år, trodde verkligen inte detta om dem, har aldrig sett denna sidan innan...
Svar på tråden Vad tycker ni??.....