• pallesj

    Hur länge har ni planerat ert bröllop???

    Undrar hur länge ni här inne har planerat ert bröllop?? Från frieriet då alltså. Verkar som om de flesta börjar minst ett år innan.

  • Svar på tråden Hur länge har ni planerat ert bröllop???
  • tolonta

    Vi började planera typ ett år innan, och jag tyckte också det var oändligt lång tid. Ochh jag vet att vi skulle kunnat ordna det snabbare. Men det är ganska skönt att inte behöva ha bråttom, att ha tid att kunna gå och fundera över småsaker...

  • Disan

    vi bestämde oss den 6e januari att vi ska gifta oss på midsommarafton 20/6-08 ingen av oss har friat men jag ska överraska med ett frieri iaf nu på fredag.. allt är i stort sett klart och bokat från lokal till bröllopsresa och de enda som är kvar är väl att beställa min klänning och vigselringen

  • avil

    Vi har LÄNGE velat gifta oss..men inte haft råd med det vi velat ha.
    Så det har bara blivit framskjutet hela tiden....Vi har varit förlovade i 10 år!!
    Då vi nyligen fått ett arv så kände vi att vi skulle förverkliga det vi alltid vetat-o som den som lämnade arvet också hade velat vara m på så klart......
    Så det handlade väl om,ungefär vi fick veta arvet runt november-o vi gifter oss då vi far på resa i sep.
    Så vi planerar alltså i ca 10 månader...
    Men inte så "aktivt".
    Har redan bokat vigselförättare o präst i utlandet.
    Köpt klänning,o bokat själva resan.

  • idafrida

    Vi hade 3 månader på oss, och det gick jättebra! Vi gifte oss i och för sig borgerligt, så vi behövde inte boka någon kyrka. Det hade nog varit svårt med så kort varsel... Men allt annat: vigselförrättare, festlokal osv bokade vi ju. Jag tror att jag hade blivit galen om jag hade behövt vänta och planera mycket längre, jag var nervös hela tiden de där tre månaderna!

  • pallesj

    Kul vi ska gifta oss samma dag, och har haft ungeför lika länge på oss att planera


    Disan skrev 2008-02-26 08:15:45 följande:
    vi bestämde oss den 6e januari att vi ska gifta oss på midsommarafton 20/6-08 ingen av oss har friat men jag ska överraska med ett frieri iaf nu på fredag.. allt är i stort sett klart och bokat från lokal till bröllopsresa och de enda som är kvar är väl att beställa min klänning och vigselringen
  • Disan

    Hur långt har ni kommit då. Jag hade inte stått ut med ett års planerande, tror som en sa tidigare att har man lång tid så drar man ut på uppgifterna som ska göras och kort tid då blir allt lite mer intensivare men de funkar fortfarande med några månader bara, beror nog på vad för slags bröllop man vill ha kanske


    pallesj skrev 2008-02-26 09:47:06 följande:
    Kul vi ska gifta oss samma dag, och har haft ungeför lika länge på oss att planera
  • Silva79

    Har jag väl bestämt mig för något har jag inte ro att vänta, då vill jag få det gjort så fort som möjligt. 4 månader känns lagom!

  • pallesj

    Jag ble vi stort sett klar de första 2 veckorna, bara det lilla kvar som man ändå inte kan göra förrän dagen innan. Bokningar o inköp är klart
    Hur går det för er då?


    Disan skrev 2008-02-26 15:01:05 följande:
    Hur långt har ni kommit då. Jag hade inte stått ut med ett års planerande, tror som en sa tidigare att har man lång tid så drar man ut på uppgifterna som ska göras och kort tid då blir allt lite mer intensivare men de funkar fortfarande med några månader bara, beror nog på vad för slags bröllop man vill ha kanske
  • dreams

    Vi förlovade oss samma dag vår dotter döptes 2/6-07 och i augusti -07 bestämde vi oss för att gifta oss 9/8 i år.

  • Disan

    de enda som är kvar är att köpa mat och dryck, dekorera, min klänning, och vigselringarna.. alltså sånt som du precis sa.. kan inte göra sånt nu iaf. klänning beställer jag nästa vecka. inbjudningarna skickas ut på måndag.. nu på lördag har vi middag med föräldrarna och ska berätta för dom.


    pallesj skrev 2008-02-26 21:27:00 följande:
    Jag ble vi stort sett klar de första 2 veckorna, bara det lilla kvar som man ändå inte kan göra förrän dagen innan. Bokningar o inköp är klartHur går det för er då?
  • Sommargrönt

    Vi förlovade oss den 2 augusti förra året. Datumet för bröllopet och planeringen startade med 5,5 månader kvar. Vi gifter oss den 9 augusti. Förutom lite småproblem med kyrka och festlokal så har vi hur mycket tid som helst tycker jag. Och vi har fått precis den kyrkan och lokalen vi ville ha till slut!

  • Emblingen

    Frieriet är inte avklarat än men planeringen har hållt på sen i juni 2007. Alltså 15 månader innan bröllopet går av stapeln

  • junikul08

    Det blir fyra månaders planering för oss! Känns lagom

  • pallesj

    Ja det är lite lagom, vi hade ju 5 månader o jag tycker det känns länge hihi. Bara man har tur att hitta lokal o präst till sin dag så tycker jag inte det andra tar nån direkt tid att planera, Eller har jag kanske glömt nåt?? hmmm känns nästan så för det var så smidigt med all planering o d gick fort ju


    junikul08 skrev 2008-04-10 11:32:51 följande:
    Det blir fyra månaders planering för oss! Känns lagom
  • Champis_Sanna

    Eg har vi planerat sedan augusti 2006 (frieriet) Då vi gjorde en gästlista och köpte min klänning Men det är väl senaste året vi varit aktivt planerande

  • 20talsbruden

    Ca en månad, friade för en månad sen. Sen har jag spånat kring bröllop ganska länge, men inte på allvar förrän nu. Gifter oss i oktober 2008.

Svar på tråden Hur länge har ni planerat ert bröllop???