• pallesj

    Hur länge har ni planerat ert bröllop???

    Undrar hur länge ni här inne har planerat ert bröllop?? Från frieriet då alltså. Verkar som om de flesta börjar minst ett år innan.

  • Svar på tråden Hur länge har ni planerat ert bröllop???
  • pallesj

    Nä tycker inte det är några problem att bara ha några månader på sig, men det verkar som de flesta har minst ett år till planering, ändå är de inte klara med allt

  • stinakina

    Vi bestämde oss för att gifta oss i nov 07 (ingen friade)
    Jag började då kika in en massa bröllopssajter bla BT och fick tokpanik,läste en massa tex
    12 månader innan- boka kyrka, lokal osv
    11 månader innan - boka bla bla

    Men nu inser jag at vi har all tid i världen på oss, Ok att boka kyrka och lokal tidigt var väl en bra ide..

    Vi gifter oss 9 augusti förresten!!

  • Kireina

    Problemet är väl att har man kort tid så hinner man, man jobbar bara mer intensivt. Med lång planering drar man ju ut på processen. Och hinner ändra sig massor med gånger.

    Det går att planera bröllop på 2 veckor med, så länge man accepterar att allt inte blir som man har önskat och är beredd att kompromissa.

  • pallesj

    Jo det är klart, men även om man inte har ett år på sig hinner man ändra sig massor av gånger, men det blir mer "första känslan" på allt om man inte ältar och drar ut på det.
    Lokal är bra att boka tidigt men man kan ju ha allternativ
    Men du har rätt, e man ute bara några v innan får man ta vad man får men det är inte det viktigaste när man gifter sig att ha bästa lokalen eller vigselplats tycker jag iaf även om vi nu fick det vi ville iaf andrahands alt på lokal


    Kireina skrev 2008-02-25 21:06:48 följande:
    Problemet är väl att har man kort tid så hinner man, man jobbar bara mer intensivt. Med lång planering drar man ju ut på processen. Och hinner ändra sig massor med gånger. Det går att planera bröllop på 2 veckor med, så länge man accepterar att allt inte blir som man har önskat och är beredd att kompromissa.
  • Fröken förväntan

    Blev friad till 10 februari förra året och sedan bestämde vi en kväll i november att vi ville ha bröllopet till hösten så planerna tog väl fart med bokning av kyrka och festlokal 10 månader innan bröllopet. Nu är det 7 månader kvar och vi har väl inte gjort så jättemycket mer. Har börjat kolla klänning i veckan... och pysslat med inbjudningarna. Känner mig lugn än så länge

  • Kireina

    Jag tycker det är mysigt med planeringen.

    För oss var det viktigt att det blev rätt kyrka och präst. Så då gäller det att vara ute i tid så man får det som man vill.

  • konichiwa girl

    Han friade till mig i november -06.
    Vi bestämde datum och bokade kyrka och festlokal i somras, då skrev jag även låttexten som vår solist ska sjunga i kyrkan. Köpte brudklänning i augusti. Men i övrigt har vi legat lågt med planeringen (vi håller på att renovera hus och det tar betydligt mer av vår tid), bokade till exempel fotograf förra veckan och bröllopsresa i helgen. Vi gifter oss i maj.

    Vi har tagit det rätt lugnt, ingen hysterisk vikt vid detaljer utan lagt vikt vid sådant som vi tycker är viktigt som mat och musik.

  • Nienna

    Jag friade för över 6 år sedan! Men vi har inte haft förutsättningarna för att verkligen gifta oss förrän nu, det har kommit barn, arbetslöshet, husköp och annat emellan. Men i slutet av förra året pratade vi om det och bestämde att i sommar ska det ske och då satte planeringen igång på allvar. Så 7 månader ungefär blir det...

  • hanjoh

    6 månader ungefär, vissa saker bara måste man ju bara boka så tidigt.
    min m2b friade dock för 1 och ett halvt år sedan nu men vi har inte kunnat gifta oss pga min ålder...
    men 6 månader räcker gott, tror att jag längtar ihjäl mig snart:)

  • Silva79

    4 månader. Förlovade oss 4 feb -08 och gifter oss 5 juni -08

Svar på tråden Hur länge har ni planerat ert bröllop???