• Astrid­en
    Äldre 22 Feb 13:48
    169761 visningar
    2349 svar
    2349
    169761

    Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

    Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

    Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

    Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • Stjärn­is
    Äldre 19 May 10:07

    Åh vad vackra kort Barba!!!

    Igår gick OSA ut och vi fick tyvärr ännu fler avhopp, främst från min sida eftersom jag har mest kompisar runt om i landet som får resa en bit. Min M2B:s kompisar bor på samma ställe som vigseln och festen sker. Väldigt ledsamt och tråkigt!!

    Sedan har tjejen som skulle spela fiol till utgångsmarschen fått problem med handen och kan inte spela så nu får vi tänka om där..

    Lite kort rapport om vad som händer på vår bröllopsfront!
    Sju veckor kvar nu..

    Jag skall försöka kika in igen lite senare men har så grym mycket att gör apå jobbet nu när jag skall sluta.

    Imorgon skall mina arbetskamrater överraska mig med någhot.Jag har bara fått veta att jag skall vara redo, direkt efter jobbet. Spännande!

    Hoppas allt är bra med er?! KRAM

  • Långse­rud
    Äldre 19 May 10:41

    Stackare Stjärnis! Stooor kram till dig! 4 av mina bästisar kunde ej komma till min möhippa + alla mina systrar, 2 pga att deras bebbar är alldeles nykläckta å de ej fått det funka med ersättning etc, 1 som ramlade med cykeln i veckan och brutit sig och en som endast kan resa och komma till vigseln. Å mina systrar är utomlands å kommer om 2 v. Saknade dem som busen men som vi sa en annan gång, man får fokusera på de som är där. Inget mer att göra tyvärr men jag förstår om du är ledsen!

  • Majsis­2008
    Äldre 19 May 10:58

    nu har jag fått nya gästboken, nu gäller det att inte kladda för mycket i den, anstränga sig och skriva snyggt....ska bara försöka dölja att jag köpt en ny för m2b, annars blir han vansinnig på mig hehe

  • Astrid­en
    Äldre 19 May 11:33

    Kramar till Stjärnis & Långse!

  • Grund
    Äldre 19 May 12:08

    Hej hopp tjejer!

    Grund is back in town. Herregud så mkt att läsa sedan jag stack i onsdags, så roligt

    Härliga bilder barba!!! har bara hunnit hälften, laddar för resten i eftermiddag.

    I torsdags var jag med jobbet (Bilföretaget) på teambuilding.
    Vi var på High chaparall i Småland. Där var det 5 kamp och annat kul.
    I fredags var det kick-off med konsultföretaget som jag är anställd på. Islandhästar, kanotpaddling, bad i vedeldade tunnor mm mm. väldigt roligt. På lördag morgon tog jag sedan tåget till Örebro där vi var på bröllop (!) Väldigt vackert och trevligt och jag fick lite inspiration såklart

    Igår hade vi 1-årig förlovningsdag men vi var rätt sega då så det blev lugnt (tågresa hem) och sen träffade vi våra Abu Dhabi-vänner som kom hem i fredags. Det var så roligt att se min tärna igen!!!

    Nu måste jag äta lunch, får skriva mer sen till var pch en av er!
    Kram sålänge!

  • Astrid­en
    Äldre 19 May 12:32

    Härligta tt du är tillbaka Grund saknat dej här!

  • Astrid­en
    Äldre 19 May 12:33

    majsis dessa män!

  • stenbr­uden
    Äldre 19 May 12:34

    Halloj!

    Vilken härlig helg du har haft Grund!

    Kämpa på Stjärnis med jobbet... hoppas det lugnar ner sig lite snart för dig! Men det är ju inte så långt kvar där nu... Trist med dina vänner som inte kan komma!

    Långserud - det var inte lätt.. Är det tjejer ni känner eller helt obekanta? Ska de vara med på bröllopet (få mat osv)?
    Vi provar klänningen imorgon, hoppas hoppas att den funkar! Hade vart så skönt att få den ur världen.

    Astriden - Va roligt att ni är på G med hus!!!!!!!!!!!! SKönt att han kom på andra tankar LYCKA TILL!

    I helgen var vi och hälsade på min mamma och pratade igenom alla blommor.. Det blir vita rosor och vita kallor med grönt. Ganska oregelbunden bukett (inte rund eller dropp) Känns jättebra att vi har gått igenom det nu! Hon är så himla duktig så jag känner mig hur lugn som helst.

    Vi har ett jätteproblem.... Solisten vill ha ett "el-piano" när hon sjunger på vigseln men det är skiiit svårt att få tag i ett. Hon har ett eget men vill inte ta med sig det från Lund och det ställer till det rejält för oss. Man vet ju inget alls om sånt och tänk om det inte ens är "dugligt" Om vi nu hittar...
    Har ni någon aning om vart man kan hitta det??? Ingen av er som har ett? Hjälp!

  • Långse­rud
    Äldre 19 May 12:42

    Stenis: Nja känner dem inte, e av tjejejerna bor i Långserud och hennes pappa är kollega med min mamma. Och så ville hon ha med 2 kompisar. Dock hade det räckt om de var 2 men det har vi sagt så den ersättning de får är för 2. De ska inte vara med på middagen.

  • Astrid­en
    Äldre 19 May 12:55

    Stenis, vi hade samma problem. Det är skitsvårt för det finns inga som hyr ut i gbg. För stor stöldrisk & går ej att försäkra.
    Det slutade med att M´s chef lånade ut sitt till oss. tror dock inte att han är så sugen att hyra ut men kan ju alltid fråga.

  • stenbr­uden
    Äldre 19 May 13:00

    Långse - skiiitsvårt ju. Kanske mellan 300-500 per person?

    Astriden - jasså ni hade samma problem.. Förstår om inte han har lust att låna ut sitt till oss men du får gärna fråga om du vill, nu provar vi vad som helst

    Jag trodde att solister VILLE ha sitt eget så de vet hur det funkar o så... trodde inte att vi skulle behöva tänka på det naivt kanske

  • Astrid­en
    Äldre 19 May 13:36

    Jo man tycker det Stenis, varför vill hon inte ta med??

  • stenbr­uden
    Äldre 19 May 14:14

    Vet inte... Men jag har mailat henne igen och förklarat att vi troligtvis inte kan lösa det och frågat igen om hon kan ta med sitt. Inget svar än men hoppas! Hon kanske tycker att det är jobbigt att ta med sig (?)

  • Majsis­2008
    Äldre 19 May 14:15

    ja dessa män, men han lär nog märka jag har ett nytt men d kan jag ta sen med han hihi

  • Långse­rud
    Äldre 19 May 14:37

    Hm vad tror ni om 1500 kr? Blir 500/var om de är 3? + att de får varsitt stort fruktfat.

    Åh tycker känns för lite eller??!?

    Ca arbetstid 16:00-22:00.

  • stenbr­uden
    Äldre 19 May 14:49

    Hur gamla är dom? Jag tycker inte alls att det låter för lite, speciellt inte om de är i lägre tonåren...

  • stenbr­uden
    Äldre 19 May 14:49

    Varför måste dom vara så många förresten? En filmar och en tar kort men den andra då?

  • Långse­rud
    Äldre 19 May 15:39

    De går på gymnasiet och vi tyckte det räckte de var 2, lite mest för att skulle ha sällskap å stöd i varandra. 1 pers skulle räcka.

  • Astrid­en
    Äldre 19 May 15:45

    TJEJER!!
    Dags för ny tråd - Nr 4

    det har gått galet fort men nu är det dags för vår fjärd tråd när det bara är ett par dagar kvar på denna.

    Fortsättning förljer här:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2916681.html

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3