• maniha

Brudens far

min festmö vill att jag ska stå framme vid altaret och att hennes far ska följa henne fram och överlämna henne till mig.
    Har hört att vissa tycker att detta är löjligt. Jag tycker själv att det låter rätt mysigt men hon blev lite upprörd själv.
    Va tycker ni?

• Svar på tråden Brudens far
  • KIKKIHOLMBLAD

Bestman står tillsammans med dig och tärnan går tillsammans/efter tror jag det var bruden.

maniha skrev 2008-02-18 11:19:59 följande:
    Jag var bestman för två år sen själv och då gick brudparet fram tillsammans och jag och tärnan efter.Vad gör man nu med best man och tärna ska de stå framme med mig???
  • Zozo

Nej men om du surfar runt lite och lâser gör du nog.. Det har varit tal om hundar som ringbärare, dansande björnar och jag vet inte vad. Vad jag egentligen menar är att svenska kyrkan har en ordning som man snällt far följa (OM nu er prâst kräver det) och denna inkluderar inte att bruden gar in med sin far eller nagon annan än brudgummen, hur fel man än tycker att det är.

Nu kanske inte problemet ens finns för er; därför rader jag er att tala med er prâst och se hur han ser pa saken.

• maniha

Nej. Problemet finns inte hos oss. Detta är frökens idé, för mig kvittar det ändå, kommer svimma och inte minnas nåt hur vi än gör. Vi får höra med prästen. Men tack för svaren...

• MrsRose

Om det är ett problem eller inte vet ni inte förrän ni har pratat med prästen. Prästen kan säga blankt nej och då har man inget annat val än att rätta sig efter honom och gå in tillsammans. Restriktionerna har blivit lite hårdare när det gäller detta.

• maniha

Jag är inte religiös men det är konstigt vad de tillåter och inte tillåter i svenska kyrkan med tanke på deras grunder. Känns som om de ger sig gällande en sak så måste de införa massa annat...
    Det kanske blir svårt att fatta va jag skrev nu fast jag tror att jag fattar själv

• Zozo

Nja, just den har fragan är egentligen ganska logisk tycker jag, alltsa varför det är bestämt som det är.

Det som är lite klurigt är att kyrkan har en regel som det sedan är upp till varje prâst/kyrka att anvânda eller inte. Hade ju varit enklare om de hade bestämt sig för att det skulle vara pa ena eller andra sättet jämt.

• maniha

Det har du rätt i. Fan detta hade funkat enklare som chat

• esset50

Om ni nu gör såhär, så ska bestman stå framme o hålla rätt på dina nerver:) när du väntar på din brud. Näbbar o tärnor går in med henne och fadern o hela faderullan:)

• Balinda

en fråga .. lite OT kanske men får man verkligen ha husdjur i kyrkan? men tanke på allergiker och så. har sett folk som vill ha hundar som ringbärare, någon skrev iller, det var kanske ett skämt i ju för sig.. men någon som vet?

• Kärlek ger näring åt själen

Du får inte ha husdjur i kyrkan. Enda undantaget är Ledhundar
    Jag skrev om iller *skrattar* Och det var ett skämt som jag och en kompis sa när hon skulle vinna över sin kille mot äktenksap *skrattar* Ingen av oss skulle kunna göra det då illern är ett sådant djur så det inte gör som du vill Utan precis det som faller just DEN in *S*

• Balinda

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-02 22:19:26 följande:

Du får inte ha husdjur i kyrkan. Enda undantaget är Ledhundar Jag skrev om iller *skrattar* Och det var ett skämt som jag och en kompis sa när hon skulle vinna över sin kille mot äktenksap *skrattar* Ingen av oss skulle kunna göra det då illern är ett sådant djur så det inte gör som du vill Utan precis det som faller just DEN in *S*
    ja shit illern skulle ju rymma med ringen ;)

Tänkte nästan det att det inte skulle vara tillåtet med djur i kyrkan. Tänkte på min stackars släkt då nästan inte ink mig själv skulle kunna gå på bröllopet..
    Blir bara färvånad då jag läser att folk vill ha med sig sin hund i kyrkan. Dem har förmodligen inte kolla det ännnu då..:)
  • maniha

intressant ämne. illrar brukar dock lukta kiss. en chihuahua kanske...

• esset50

Fast en del har haft hunden med på fotot, istället för barnen, om man inte har sådana.

Fö räknas kyrkan som offentlig lokal o endast servicehundar är välkomna.

I regel är det hundförbud på kyrkogården också.

Hehe ingen risk Man lägger ut godis längst gången så går det Testade en gång med min iller hemma hos en kompis *S* Det funka hur bra som helst *S*

Maniha
    Inte om du kasterar dem

Balinda skrev 2008-04-03 07:54:51 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-02 22:19:26 följande:
    ja shit illern skulle ju rymma med ringen ;)

Det visste jga inte att det var hundförbud på kyrkogården. Man får lära sig något nytt varje dag

esset50 skrev 2008-04-06 15:56:19 följande:
    Fast en del har haft hunden med på fotot, istället för barnen, om man inte har sådana.Fö räknas kyrkan som offentlig lokal o endast servicehundar är välkomna.I regel är det hundförbud på kyrkogården också.
  • maniha

Fråga ställd till herr iller:

Vad väntar du dig av framtiden?
    1. ligga hemma och gosa i nåns täcke.
    x. äta godis på bröllop
    2. bli av med bollarna och sluta lukta kiss

stckars herr iller.

• allehanda

Angående hundförbud på kyrkogård så får man inte förbjuda hundar på offentlig plats vilket kyrkogården ju är då det inte är en privat park.(vi kollade upp detta på jobbet,som är en församling i svenska kyrkan).

Svar på tråden Brudens far