Semesterbruden skrev 2008-02-21 09:08:03 följande:
Ingenjörsbruden - Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Det är din far som i slutändan kommer att förlora. Jag tror att just nu kanske han är arg och bitter och har fullt upp att tycka synd om sig själv men jag tror att dagen kommer när han inser att han stött bort dig och även förstört relationen mellan sina barn! det är inte rätt att kräva av er att ta ställning, ni älskar ju dem båda....
Tack ska du ha, semesterbruden!
Var ute o hälsade på honom i helgen då han fyllade år.....så nu har det skurit sig totalt.....
Han anser att jag o min syster skulle ha pratat förstånd med mamma innan det gick till skiljsmässa.... (är det inte han o hon som har en relation???)
Nu har han kommit på att vi måste prata förstånd med henne ang att (pappa anser att) hennes nye är solovårare. (mamma tjänar mest på relationen då hon har dålig pension, vilket i sin tur är pappas fel pga egenföretagare kan tydligen välja vem som ska ha pension eller så (?)))
Om vi inte pratar förstånd med henne så blir vi arvslösa!!!
Gissa vad vi sa....... :) Pengarna struntar vi i men om mamma har valt så har hon valt o det är inte upp till oss att lägga oss i. Dessutom så har jag aldrig sett henne må så bra o vara så psykiskt välmående!
Pappa har tappat sitt grepp om henne o kan inte komma åt henne mer....så nu hamnar jag o syrran kläm när han ska jävlas o bråkas......
Om mina föräldrar hade kunnat prata på riktigt med varandra, inte bara tilltala varandra så hade det nog aldrig gått så här långt..... Men pappa vägrar att inse att han också har en del i detta.......
Sen jag var liten fick jag höra av honom:
-Det är aldrig ens fel att två trätter!!
Men det totalvägrar han att lyssna på!!!
Till frågan om han ska få komma på bröllopet......
Jag vet faktiskt inte än.... problemet är att han nog inte kan uppföra sig...... Men jag tror nog att jag skulle skicka inbjudan till honom ändå.....han är ju eg sjuk.
Tyvärr så kan det bli för påtagligt med hans uppförande på bröllopsfesten då det är väldigt få gäster så man kommer att märka hans beteende.....
Men jag tror att jag kommer att ångra mig om jag inte bjuder honom, han kanske inte ens tackar ja.....Men om han gör det så ska vi ha ett samtal om uppförande o så..... :)
Så mitt råd är:
-Om du tror att du kommer att ångra dig så bjud honom men se till så att de närmaste är införstådda med problematiken så att de kan se till så att du/ni slipper besvär o problem med honom den dagen!
Ursäkta att inlägget blev så långt....igen.... :)