• förväntansfullbrud

Ska pappa få komma?

Jag har inte så bra relation till min far. Tycker inte att han bryr sig speciellt mycket om sina barn. Visst, jag är inte värdens bästa på att höra av mig heller men han e ju pappa!
    När jag fick min lilla tjej för 5 mån sen ringde JAG två veckor efter, eftersom han inte ringt och grattat!

Nu när hon döptes var han inte bjuden hem till oss efteråt eftersom han inte ens varit och hälsat på. Jag trodde inte det skulle va så jobbigt men jag fick så fruktansvärt dåligt samvete när vi alla åkte hem till oss och han fick åka hem till sig.

Hur kommer det kännas efter kyrkan?
    Om jag ska bjuda han på middan var ska han sitta då? Skulle kännas konstigt och falskt om han sitter bredvid mig.

• Svar på tråden Ska pappa få komma?
  • misstrixie

Vad tråkigt att han inte värdesätter, eller visar att han värdesätter, dig och din familj. Jag skulle nog ha gett honom en chans, men det är ju lätt för mig att säga som inte är i samma situation.

Men angående bordsplacering... det skulle verka som en rätt tydlig (och elak) markering om han pekas ut på det sättet genom att inte få sitta vid dig, då är det nog nästan bättre att inte bjuda honom alls...

Om du kan, så prata med honom och förklara dina känslor kring det här. Kanske inser han då hur hans beteende påverkar dig/er.

Hoppas det ordnar sig till det bästa!

• kaifas

Självklart ska du bjuda honom, det kan bara bli bättre...

• tattar-Emma

Ringde du inte direkt när barnet var fött och berättade? Fick han läsa om det i tidningen?

Tycker också du ska bjuda, du riskerar att sabba det oåterkalleligt annars.

• bröllop080719

Håller med om att du ska bjuda din pappa. Genom att involvera honom i ditt bröllop kanske ni får en chans att börja bygga upp er relation igen.

• lycklig78

Självklart ska du bjuda din pappa. Förstår om du är besviken på honom, men visa att du är bättre.

• grabbarna

så länge hans närvaro inte får dig att må dåligt ska du bjuda honom.det kan ju bli vändningen, dom säger att man inte ångrar dom man bjöd utan dom man INTE bjöd. men prata med honom eller om det känns jobbigt skriv ett brev

• Vidalila

Bjud honom, annars kanske du ångrar dig och då blir det nåt som måste lagas och ältas och du gifter dig ju bara en gång.

• pannkaka

jag har ingen bra relation med min pappa heller. Har däremot en underbar styvfar. Min bio-pappa får helt enkelt finna sig i att inte sitta närmast mig. Men då har vi oxå ändrat på traditionen lite...min mamma och styvfar sitter tillsammans bredvid min m2b och hans föräldrar vid mig. så sitter bio-pappa vid mina föräldrar med hans sambo. så då kan man ändå liksom skylla på att vi inte ville separera paren av omtanke för han och hans sambo(som jag för övrigt kommer väldigt bra överens med)

Kan man inte vara en "riktig" pappa till vardags så ska man inte kräva att få stoltsera med den titeln när det passar vid större tillsställningar heller.
    Mitt tips är att bjuda honom men känn själv efter hur du vill göra under middag och fest. Det tänker jag göra lycka till

• dreams

Min bio pappa är INTE bjuden på vårt bröllop. Jag flyttade till honom när jag var 15 för jag och min mamma bara bråkade. Han kastade ut mig innan jag fyllde 17 av en idiotisk anledning.
    Sen umgicks vi till och från ett par år.
    Sen kom han inte på min systers student (för att han inte ville träffa min mamma).
    När jag sedan ringde och sa -Grattis du har blivit morfar, var hans kommentar -Jaha inte ens en grabb kunde du fixa! (som om jag har möjligheten att bestämma kön!!! Och han var helt allvarlig!
    Sen har jag inte pratat med honom igen... Det har nu gått 6 år och han har aldrig träffat något av sina barnbarn (jag har två barn)

Mammas man som alltid har varit MIN pappa gick tyvärr bort för 8 år sen och jag sörjer mer för att inte ha honom där!

Jag tycker nog som de andra att VILL du ha din pappa där så ska du absolut bjuda honom!

• Canta

Jag tycker du ska bjuda honom....lycka till med bröllopet

Svar på tråden Ska pappa få komma?