• Thaimâe

KRIS - tips på möhippekidnappning

Ja nu är det kris bara två dagar kvar och inga som helst idéer. Hon jobbar på bensinmack och det är där vi ska kidnappa henne. Tips på idéer som inte kräver en massa poliser, brandmän eller andra

• Svar på tråden KRIS - tips på möhippekidnappning
  • Fru Almqvist

Haha... ja men om man väljer att leka "rånare" bör man nog tänka på att förvarna övrig personal. Har hört om ett gäng med killar som skulle gå in på ett stort köpcentrum med låtsasvapen och grejer, det slutade med att nationella insatsstyrkan var på väg innan de lyckades avblåsa det hela

• Thaimâe
    Waersta skrev 2008-02-06 19:04:38 följande:
    Lek rånare såklart.
    VIDRIGT förslag! Har själv jobbat som poskassör och VET vad ett RÅN innebär - minnen förlivet när man ser barn i skidmössa/rånarluva, svarta handskar osv osv
  • silvera

Jag tyckte inte heller det förslaget var bra...
    (har blivit rånad på jobbet i butik)

Har tyvärr inget tips att ge om möhippan...
    Min egen visste jag om datumet på,
    så att jag kunde planera in den!

• Thaimâe
    silvera skrev 2008-02-06 19:19:33 följande:
    Jag tyckte inte heller det förslaget var bra...(har blivit rånad på jobbet i butik)Har tyvärr inget tips att ge om möhippan... Min egen visste jag om datumet på, så att jag kunde planera in den!
    Tack för din förståelse!

Det är svårt tycker jag då det är ett offentligt jobb. Måste ju ta hänsyn till butiksägare och kunder samt övrig personal.

Funderar på ngt med bil tvätten ... bli fast där inne och hon får lov att komma ut ...

Funderar på att alla sitter i samma bil och ringa in med konstig röst och be henne komma ut och typ hjälpa till ...

Fler tips?
  • Limbolight

Har ni bestämt vad ni ska göra på möhippan?

• Thaimâe
    Limbolight skrev 2008-02-06 19:24:05 följande:
    Har ni bestämt vad ni ska göra på möhippan?
    Ja, först åka och rida sen till ett centrum och få tre uppdrag ridandes på köpphäst och efter det SPA och middag.
  • silvera

Låt någon sätta på sig en cowboyhatt, och studsa in i macken på en käpphäst och gnägga lite, och överlämna ett brev till fröken XX. Å där i står det att hon ska hämta jackan och sätta på sig en ögonbindel(som ligger i kuvertet) och följa med manneen/kvinnan ut till en väntande bil... där ni redan sitter i såklart...

• Efter 11 år är det min tur

Jag tycker det är gulligt att bara komma inklammpande allihop och gärna när hon har kunder så hon får synas lite

• Thaimâe
    silvera skrev 2008-02-06 19:32:07 följande:
    Låt någon sätta på sig en cowboyhatt, och studsa in i macken på en käpphäst och gnägga lite, och överlämna ett brev till fröken XX. Å där i står det att hon ska hämta jackan och sätta på sig en ögonbindel(som ligger i kuvertet) och följa med manneen/kvinnan ut till en väntande bil... där ni redan sitter i såklart...
    Bra förslag ang köpphästen men det skulle ju vara kul att se hennes min ... Kanske kan man lura in henne på lagret och sen smyger alla in i butiken och "lossas" handla när hon kommer ut och ska jobba och då göra något?

Eller att alla gömmer sig i butiken och att någon rider runt på käpphästen ute vid pumparna när hon kommer ut i butiken och sen in i butiken och då hoppar alla fram ...

Fast roligt skulle ju också vara att vara knäpp kund på telefonen men ja då lär hon ju känna igen rösten osv typ vilja lämna tillbaks bensin. Alla skulle kunna ringa varsit samtal iof till kollegan (som vet om) men så får blivande bruden höra alla konstiga samtal.

Vad tror ni?
  • Thaimâe

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-02-06 19:33:03 följande:

Jag tycker det är gulligt att bara komma inklammpande allihop och gärna när hon har kunder så hon får synas lite
    Ja det kanske räcker?!
  • lindahallman

man kan sätta på en socka på luren så förvrängs rösten asbra =) man låter inte alls som man brukar!

• Thaimâe
    lindahallman skrev 2008-02-06 21:04:50 följande:
    man kan sätta på en socka på luren så förvrängs rösten asbra =) man låter inte alls som man brukar!
    Åh tack för tipset
Svar på tråden KRIS - tips på möhippekidnappning