• brud080419

Djursholms slott

Den gamla tråden var stängd och jag hittar ingen ny, så jag startar en..

Här samlas vi som ska bröllopsfesten på Djursholms slott för att utbyta erfarenheter!

• Svar på tråden Djursholms slott
  • brud080419

ok, men då tolkade jag henne rätt när jag pratade med henne. Tycker det är lustigt att det står personalkostnader på värdshusets hemsida då, utan nån notering om att det är slottets personal.. Var 260 kr inkl. moms? För då stämmer det med vad vi räknat på.

Mötet med värdshuset är den 26 februari tror jag, mötet med slottet är inbokat 3 mars tror jag, men ska boka om då sambon hade möte just då.

jag har nga bilder från slottet om du vill ha, inboxa mailadress i såna fall...

vi har inte bestämt förrätt ännu, men det lutar åt lammracks och smultronparfait. tänkte bolla ang förrätt när vi träffar värdshuset.

Tror det kan bli jättehäftig med en utomhusvigsel t lucia. vår första plan var att ha ett vinterbröllop i dalarna för att vara säkra på snö, men kostnaderna rann iväg, så det fick bli här hemma istället o då fick det bli våren istället.

Jag är Vallentunabo, så jag känner till cake & design, de gör otroligt häftiga tårtor, men deras priser är extremt höga tycker jag. tycker det finns andra ställen som också verkar göra väldigt fina tårtor som ligger lite lägre i alla fall i pris. Ica Maxi har vi också funderat på, men efter att ha tittat på gourmandise hemsida så har jag fastnat lite för dom. Men det beror på priset!

Ja, det är inte klokt vad nära det börjar bli! Håller på att beta av alla saker vi sagt att "det kan vi ta sen, det är ingen brådska".

Har ni funderat nåt på meny o sånt? Hur många gäster ska ni ha?

• tupeluve

hej! vad kostar det att hyra slottet, har försökt hitta info men gått bet....några speciella villkor?...

• C H Lucia 2008

2008 års priser är 6000:- i lokalhyra. Sedan tar dom 60:-/kuvert. Sedan får man betala för deras serveringspersonal. Man får bara ta maten ifrån 2 olika stället. Maison P.. & Djursholms värdshus. Åk dit och kolla för det är jätte fint!

• C H Lucia 2008

Nja.. har kollat lite på menyn. Tycker att mycket låter gott! Men vi har lite olika förslag. Men vi ska ha 2 rätters och bröllopstårta. Har tittat på tigerräka (förrätt) samt ren (varmrätt). Men vi ha inte bestämt oss än. Vi har skrivit en lista och det blir runt 80. Sedan får man se om alla kommer... Så du är Vallentuna bo. Tränar du på Gym & Sim? Jag har nämligen träningskort där. Himla fint gym. Vi bor i Svinninge.

Håller med om att det är luddigt att det står personal på deras hemsida. Men jag tror att det är om man ville ha en kock på plats.. men jag kan ha missuppfattat det.

Det vore självklart pampigt om det var det snö till Lucia. Men jag har ganska låga förväntningar på det, om man ser till denna vinter.

Det vore jättesnällt om du ville maila bilder på slottet. Min mail är camilla@ekonomikonsulterna.com.

Tackar!!!

• brud080419

Nu har vi träffat Åsa på slottet, snacka om att hon har koll på saker o ting! Känns jätteskönt, är övertygad om att vi kommer kunna slappna av och veta att allting kommer flyta på!

Har också varit på systemet och fått vintips, har beställt hem den meny vi har tänkt oss till på torsdag så vi kan provsmaka den tillsammans med de vinalternativ vi har. Ska bli spännande!

Är också nöjd med att man fick ha med egen vickning, och inte var tvungen att ta det genom värdshuset. Så nu blir det vickning i form av korv med bröd, när musiken stängs av vid 01.

Tårta har vi nu beställt från tårtverkstan i Täby.

• Marge Simpson

Hej alla blivande brudar...

Har inte läst den gamla tråden, men det är roligt att se att andra ska gifta sig i Djursholms slott.

Det var det bästa valet jag och min man tog gällande bröllopet. Åsa är så himla duktig och proffsig. Man kan verkligen släppa allt och låta henne ta hand om det under bröllopsdagen.

Lycka till Alla....

• Anna smallpig

Hej på er!

Kul att tråden startat upp igen

Vi har pratat med Maison P och enligt dem så står de för serveringspersonal fick även den kostnaden på offerten som vi bad om. Blir lite osäker nu, ska ta och dubbelkolla...

Vi ska boka möte med Åsa också, hon verkar kunna sin sak Antar att man får svar på alla sina frågor då.

Brud 080419; Sa Åsa något om vilka som gör bordsdekoration och sånt.

Marge Simpson; har du några bilder på hur lokalen såg ut när ni gifte er, uppdukad och fin alltså. Skulle vara jätte kul att se. Om du har det så är min mail anna@smallpigart.se

ha de!

• MissUnderstood

Jag och min sambo har funderingar på att hyra Djursholms slott för vårt bröllop sommaren -09. Jag funderar lite på vad som ingår i hyran för 6000 Finns det möjligheter för folk att sova kvar om de betalar extra? Vad jag har förstått får man iallafall ordna egen catering och möjligheten att ta med egen dricka finns, vilket är toppen!

Men mina funderingar kvarstår kring vad som ingår för själva hyran av slottet?

Jag skulle också jättegärna se bilder av slottet om någon har! Både insida och utsida :) miss_understood@comhem.se

Tack!

• brud080419

AnnaSmallpig: du får själv fixa dekorationerna, men om du lämnar dem dagen innan lägger de ut dem. Du kommer få en inköpslista också av Åsa, typ ljus, kaffe osv. Jag gissar på att de har några kandelabrar, för vi skulle ta med typ 50 st stearinljus. Du kommer garanaterat få svar på alla dina frågor, och på saker du inte visste att du undrade!
    Har ni bestämt meny o så också på Maison P? Vi provåt vår meny från värdshuset häromdagen, mycket smarrigt!

Åh, bilder på uppdukad sal vill jag också ha om någon har, lollolis@home.se är min mail!

MissUnderstood: Hyran är 6000 kr + 60 kr/kuvert. kuvertavgiften är för porslin, silver, linne osv, 6000 kr är nog bara för att få tillgång till lokalen, inget mer. Slottet har inga övernattningsmöjligheter, då det är en del av Danderyds kommuns kommunalhus.. Kan skicka bilder imorgon eller så, hinner inte just nu!

• C H Lucia 2008

Hej,

Brud 080419: Fick du någon klarhet i det där med serveringspersonal?? Är det slottet el Värdshuset som fixar det?? Jag är jätte intresserad av att veta hur det gick med er vigsel sedan i trapphuset... och vill jätte gärna se bilder.. om du kan skicka det sedan när den STORA dagen varit.

Så man får fixa vickning själv?? Fixar serveringspersonalen det el gör man det själv?? För dom är väl kvar tills det stänger??

• brud080419

Camilla: Ja, nu har jag fått klarhet, det är slottet som har personalen! Jag återkommer om vigselakten om 3 veckor.. Inte klokt att det snart är dags. De verkar ha haft en del vigslar där förut i alla fall, för både vigselförrättaren och Åsa pratade om hur de brukade göra.

Serveringspersonalen kunde fixa vickningen, åtminstone korv med bröd som vi kommer ha. Sånt som bara är att värma på gissar jag på att de fixar. Åsa och ett lämpligt antal är kvar tills gästerna har gått. Serveringspersonalen sköter baren också.. Vi hade hoppats kunna ha vänner t det, för att sänka kostnaderna, men det gick inte..

• C H Lucia 2008

Ok, men när vi pratade med Åsa såsa hon att det ev var möjligt att vi fick ta in egen personal också i baren... men då kanske det har blivit ändrat... synd. För då hade man kunnat spara in på det.

Hoppas att ni får en jätte bra dag den 19 april!! Ska bli spännande att höra om er vigsel sen.

• brud080419

Sååå...nu är det avklarat! Hade en helt underbar dag i lördags, och jag måste säga att vi är grymt nöjda med Slottet och med värdshuset som fixade maten. Allt var otroligt proffsigt skött!

Vigselakten i trapphuset fungerade utmärkt. Vi var oroliga om alla skulle få plats, men det kändes väldigt rymligt faktiskt!

Camilla: det kanske går med kompisar till baren, om man frågar specifikt, men hon uttryckte sig på ett sätt som gjorde att det inte kändes som det var ett alternativ när vi pratade med henne.

• Visa08

Grattis!
    Va kul att ni blev så nöjda!

Det börjar närma sig för oss också nu, 24 maj. Har du något tips på någonting som vi ska tänka på?

Du får gärna maila bilder om du har några:
    hanna@seveus.se

brud080419 skrev 2008-04-21 17:32:26 följande:
    Sååå...nu är det avklarat! Hade en helt underbar dag i lördags, och jag måste säga att vi är grymt nöjda med Slottet och med värdshuset som fixade maten. Allt var otroligt proffsigt skött!Vigselakten i trapphuset fungerade utmärkt. Vi var oroliga om alla skulle få plats, men det kändes väldigt rymligt faktiskt!Camilla: det kanske går med kompisar till baren, om man frågar specifikt, men hon uttryckte sig på ett sätt som gjorde att det inte kändes som det var ett alternativ när vi pratade med henne.
  • C H Lucia 2008

Hej,

Grattis!!!
    Vad kul att höra att allt var bra. Hur gick det med vigseln i trappuppgången? Fick ni plats? Stod ni i trappan? Du har inga bilder man kan få ta del utav? Min mail är camilla@ekonomikonsulterna.com

Ett STORT grattis igen!!
    //Camilla

• C H Lucia 2008

Hej,

en annan sak.. fanns det kandelabrar att tillgå....??

• brud080419

Tack!
    jag får återkomma med bilder, har inte hunnit få några än!

Tips..hmm, kan inte komma på nåt egentligen. Slappna av med vetskapen om att de sköter allt superproffsigt! Förresten, ett som min man sa, om ni funderar på hur mkt alkohol ni ska ha tror jag ni kan rådfråga Åsa, hon har säkert koll på det också. Vi fick hur mkt öl o vin över som helst.

Det gick alldeles utmärkt att ha vigseln i entrén, kändes inte alls trångt, vilket jag varit orolig för. Det blev så att vi kom till slottet innan, så vi gjorde entré från hissen. Många stod vid entré dörren, andra mot väggen motsatt från där vi stod och några stod nedanför trappan (möjligtvis någon i själva trappan). Var gott om plats för oss att gå fram och hade inte gästerna precis bakom ryggen.

Det var inte kandelabrar, vilket jag trodde, utan två ljusstakar på varje bord (vi hade småbord med 8 pers vid varje). Tycker det blev jättebra, känns som en kandelaber skulle ta upp hela bordet. Sen vet jag inte om det finns om man vill ha det..

• ungbrud

Hej, ser att detta är en gammal tråd. Men finns det någon kvar som har bilder på djursholms slott?
     Vore jättesnällt!

Mvh

Johanna 

• Love Story

ungbrud: Jag ska gifta mig där nästa år, har lagt upp ett par bilder i min profil på två av salongerna och den stora salen.

Svar på tråden Djursholms slott