Djursholms slott
Den gamla tråden var stängd och jag hittar ingen ny, så jag startar en..
Här samlas vi som ska bröllopsfesten på Djursholms slott för att utbyta erfarenheter!
Den gamla tråden var stängd och jag hittar ingen ny, så jag startar en..
Här samlas vi som ska bröllopsfesten på Djursholms slott för att utbyta erfarenheter!
Hur går det för er andra? Har ni kommit nån vart i planeringen?
Vi har bestämnt oss för att skippa och avbeställa, blev ltie för dyrt när ekonomin körde ihop sig.
Så om det är någon som gifter sig 3 maj och skulle vilja hålla till på djursholms slott så kommer våran bokning att avbokas imorgon eller så :)
Vad tråkigt Cortado! Blir det inget bröllop alls, eller bara en budgetvariant?
Jorå. bröllop blir det :) men en billigare variant ja.
Va kul med en ny tråd! Vi håller för fullt på med våra inbjudningskort som ska ut den 14 feb :o)
Dessutom försöker vi välja menyn till middagen från Djursholms värdshus.
Hur går det för er andra?
Lycka till med ditt bröllop Cortado!
Våra inbjudningar är utskickade, har fått många preliminära svar "vi kommer, men ska svara ettikettsenligt också" och det verkar som i princip alla kommer!
Känns som saker o ting börjar falla på plats, bokade dj i veckan. Väntar just nu på att de ska ringa tillbaka från Djursholms värdshus ang en tid för ett möte, så man kan få svar på alla frågor..
har ni några idéer om menyn? Vi har tänkt lammracksen som varmrätt och smultronparfaiten som efterrätt, men velar än om förrätten.
Har ni tänkt beställa tårta av värdshuset också? Det är en av mina stora funderingar hur det fungerar om man vill beställa tårta nån annanstans ifrån, hjälper de ändå till att ställa fram den? Och får man låna glas till baren under kvällen (tänkte ha ett par vänner som bartenders..)
Vi har också funderat på vickning, men vill inte betala värdshusets priser för det utan skulle vilja fixa egen varmkorv, men det förutsätter att man kan koka det på plats..
Vi ska ju även ha vigselakten på slottet, i entrén/trapphuset. HÅller på att klura på hur man bäst får till det, om det går att trycka in alla gäster sittandes, eller om de ska få stå..
Många funderingar helt enkelt, som jag hoppas få svar på innan det är dags!
har ni förresten hört vad 2008 års pris ligger på för hyra av slottet?
Hej,
vi har också bokat Djursholmslott (på Lucia)..
Brud 080419: Vart ska ni ha själva vigseln?? Kostar det något extra? Hur många gäster är ni? Berätta gärna mer. Låter väldigt intressant. //Tack!!
Vad skoj, välkommen hit Camilla!
Vi kommer ha vigseln i entrén, nedanför trappan. Eftersom vi har drygt 70 gäster var det alternativet som fanns i slottet. Gästerna kommer troligtvis få stå upp, är dock fundersam till om man ser då.. vi har mätt och räknat och det kan gå med små stolar/bänkar, men det blir tajt.. Det kostar inget extra att ha vigseln där.. Har bokat en vigselförrättare från kommunen.
Har nu bokat möte med både värdshuset och slottet för att gå igenom detaljer. Har ni fattat hur det är, jag trodde värdshuset höll med serveringspersonal men hon pratatde om "servisen där uppe sköter det".. Så då tolkade jag det som att slottet står för den biten?
Har fått lite svar på mina frågor oxå, tårta beställer man inte genom värdshuset, de hänvisade t gourmandise o just nu lutar det åt att det blir dom vi anlitar.
2008 års priser är desamma som för 2007, känns skönt att slippa en extra utgift!
Ok. då hänger jag med. När vi frågade husmor så sa hon att hon har sin egen "stab" med personal. Som jag förstod så räknade hon med om man var ca 70-80 st så behövdes det 5 st i serveringen. Dom tog 260:-/h. När ska du ha mötet? Vad har ni valt för meny? Ska ni ha två el tre rätter? Jag tror att jag måste ta mig till slottet någon dag och ta lite bilder. Kommer knappt ihåg hur det ser ut.... Funderade på om vi skulle också ha en borglig vigsel. Men man vet ju aldrig vad det är för väder... Men de skulle vara häftigt att tända upp facklor och marschaller och ha det ute. Men är det 15 minus, så är det nog inte så kul
När det gäller tårta så har jag kollat på ett ställe i Vallentuna som heter Cake & Design, men såg även att Ica maxi gjorde väldigt fina tårtor (för bra priser per bit). Men har inte bestämt oss ännu.. Det är mycket att tänka på. Det är iof ett tag kvar för oss. Men det är desto närmare för dig. Spännande!!