• SolnaBo

Ni som gift er hemligt, hur berättade ni?

Hej! Jag och min sambo funderar på att gifta oss hemligt på Arlanda innan vi åker på semester i vinter. Det enda problemet vi har är: hur ska vi berätta det för våra föräldrar och syskon?

Är det någon som gift sig hemligt, och isåfall, hur berättade ni det för släkten?

• Svar på tråden Ni som gift er hemligt, hur berättade ni?
  • Evitas

vi ska fota oss me mobilen precis efter viglsen där vi visar ringar o city hall. till dom allra närmsta.
    vet inte om vi ska ha nåt när vi kommer hem... isf bara me närmsta familjen, middag typ

• Utomlands 2008
    jeslin skrev 2008-03-19 05:55:12 följande:
    Min bror gifte sig oxå hemligt,kan ju tala om att han fick stå ut med många sura miner o komentarer från alla sina 5 syskon
    Fy vad elakt och respektlöst!
  • ankii
    pluggisen skrev 2008-03-18 20:09:58 följande:
    Har en fråga:Måste man åka utomlands för att gifta sig hemligt?!!! Ingen som ska gifta sig hemligt i sverige????En tanke jag fick bara, Någon?
    Vi kommer ha en "hemlig" vigsel, endast vittnena vet om det. Samt en tjej som ska hjälpa mig med planeringen. Kommer efter vigseln skicka ut inbjudningar till en fest för oss. Så vi hoppas att folk uppskattar vår överraskning. Vill verkligen ha en liten intim vigsel. Skrattar högt när jag tänker på hur jag skulle se ut i en vit klänning struttandes ner mot ett altare när alla tittar på mig. Verkligen inte min eller M2b's stil. (vi förlovade oss på en Iron Maiden konsert).

:)
  • frönet

Hade tänkt att ha födelsedagsfest för vänner och släkt,och lura dem till kyrkan precis innan festen.... Vet ännu inte om detta är möjligt, om jag kan hålla tyst så länge...

• Rosenpetunia

God förmiddag på er alla!
    Vi gifte oss hemligt uppe i Jukkasjärvi. Våra två barn, prästen, fotografen och en solist var närvarande.

Närmaste familjen fick veta om detta på bröllopsdagens morgon. Då skickade vi sms och bad alla att vara med vid klockslaget för vårt bröllop, med tankarnas kraft! Och glada sms till svar kom direkt. Många utav familjemedlemmarna hade samlats, tänt ljus och fikat tillsammans precis då när vår vigselakt ägde rum. Gulligt!

Alla respekterade vårt beslut och var glada för vår skull. Massvis av blommor väntade på oss när vi kom hem från resan. Och vi är jättenöjda, den dagen blev precis som vi drömt...

Lycka till, sköt om er allihopa!

• Utomlands 2008
    Rosenpetunia skrev 2008-04-12 11:27:15 följande:
    God förmiddag på er alla!Vi gifte oss hemligt uppe i Jukkasjärvi. Våra två barn, prästen, fotografen och en solist var närvarande.Närmaste familjen fick veta om detta på bröllopsdagens morgon. Då skickade vi sms och bad alla att vara med vid klockslaget för vårt bröllop, med tankarnas kraft! Och glada sms till svar kom direkt. Många utav familjemedlemmarna hade samlats, tänt ljus och fikat tillsammans precis då när vår vigselakt ägde rum. Gulligt!Alla respekterade vårt beslut och var glada för vår skull. Massvis av blommor väntade på oss när vi kom hem från resan. Och vi är jättenöjda, den dagen blev precis som vi drömt...Lycka till, sköt om er allihopa!
    Låter jättefint! Grattis!
  • Rosenpetunia

Utomlands 2008.
    Tack tack, säger jag från min sköööna lyckobubbla
    Lyllodig som har bröllopsdagen framför dig... det finns inget som slår DEN dagen!

• Juni2009

Utomlands 2008 skrev 2008-03-20 03:19:10 följande:

Fy vad elakt och respektlöst!
    ehh???

skämtar du?

såg du inte smilys?
    hon menar så klart inte på allvar att vara elaka sen känner dom varandra rätt bra så tåla man mycket från syskon...

Jag kan tänka mig mina systrar skulle göra samma sak om vi gifter oss hemmligt för man vill ju vara med sina syskons stora dagar..
  • Mocca80

Jag och min sambo ska ha dubbel bröllop med ett annat par. Vi ska gifta oss i all hemlighet under augusti månad. Efter vigseln så åker vi till ett hotell och myser och käkar på en resturang. Vi kommer då att ha lejt bort barnen så dagen efter lär alla få veta det.

• Mocca80

Vi ska gifta oss borgeligt i stadshuset enkelt och snabbt!

• Utomlands 2008
    Juni2009 skrev 2008-05-05 08:46:10 följande:
    Utomlands 2008 skrev 2008-03-20 03:19:10 följande:
    ehh???skämtar du?såg du inte smilys?hon menar så klart inte på allvar att vara elaka sen känner dom varandra rätt bra så tåla man mycket från syskon...Jag kan tänka mig mina systrar skulle göra samma sak om vi gifter oss hemmligt för man vill ju vara med sina syskons stora dagar..
    Uppfattade inte alls inlägget och smilyn såsom du gjorde. För "många sura miner och kommentarer" tolkade inte jag som att det var på skämt...
  • frida79

Vi kommer ha en liten vigsel, i samband eller på resa. Tänker dock inte hålla det hemligt. Vill inte att någon känner sig utanför så vi har meddelat våra familjer gott i tid så de får vänja sig med tanken att de inte får något bröllop. Vi vill göra vår dag som vi önskar och vara med människor vi tycker om och umgås med. De andra vi har kära kommer vi bjuda på en fest sen

Svar på tråden Ni som gift er hemligt, hur berättade ni?