• SolnaBo

Ni som gift er hemligt, hur berättade ni?

Hej! Jag och min sambo funderar på att gifta oss hemligt på Arlanda innan vi åker på semester i vinter. Det enda problemet vi har är: hur ska vi berätta det för våra föräldrar och syskon?

Är det någon som gift sig hemligt, och isåfall, hur berättade ni det för släkten?

• Svar på tråden Ni som gift er hemligt, hur berättade ni?
  • 23augusti2008

Vi gifter väl inte oss hemligt direkt, men det blir vara närmaste familjen som närvarar.
    Sâ vi tänkte efterât ta ett av bröllopsfotona och skicka till alla som ett "Vi har gift oss-kort"!

• Sunshine76

Gifte oss i hemlighet den 18 februari i Thailand. Skickade ett mms till alla nära och kära, ett foto på oss där vi stod på stranden iförda bröllopskläder.

• vegasbaby

Vi gifter oss utomlands i april och kommer därifrån skicka inbjudningskort till en enkel bröllopsfest. Vi hoppas på en ordentlig överraskning!

• pluggisen

Har en fråga:

Måste man åka utomlands för att gifta sig hemligt?!!! Ingen som ska gifta sig hemligt i sverige????En tanke jag fick bara,

Någon?

• avil

pluggisen-klart man kan gifta sig hemligt i landet!!!
    varför inte??

• lillamillan

VI TÄNKTE gifta oss i hemlighet en lördag förmiddag för sen skulle vi ha middag med familjen o nära vänner för min man som 2 dagar innan fyllde 30.

Så när alla samlats vid bordet i vår lokal för att äta middag hade vi tänkt slå på musiken och låta den vanliga inmarschen spelas och sen visa lite nytagna digicam bilder på en dator....
    och säga typ "Ops, vi gifte oss nyss"

Men det var mest för att göra den enkelt o inte kräva ngt av ngn annan.
    Och för att jag alltid tyckt att det känts jobbigt att stå i centrum och nästan kräva uppmärksamhet.

Men nu råkade våra kläder bli så fina o kosta mer än vad vi tänkt så det var likabra att bjuda in alla till kyrkan endå...

• Skonie

pluggisen; vi gifter oss delvis hemligt i sverige. Våra närmsta kommer närvara men de får inte reda på det förrän någon vecka innan och får ABSOLUT inte berätta för någon. Vänner som bor långt ifrån oss får troligvis mms och vänner nära oss tänkte vi inte berätta för utan de får märka det :)

• Rebellen75

skicka något sms eller kort till era familjer.( Tycker jag )

Min bror gifte sig för ett par år sedan och sa inget till oss utan vi fick läsa det i tidningen efter att alla andra hade sett det. Man såg ut som ett fån når de sa -Va kul har han gift sig. VADÅ???

Till saken hör att min andra bror träffade dem efteråt med sina fina kläder och de sa inget ändå, när han frågade .

Är kanske lite bitter hade inte varit så dumt att höra från dem men men

• Thailand 08
    lillamillan skrev 2008-03-18 20:35:17 följande:
    VI TÄNKTE gifta oss i hemlighet en lördag förmiddag för sen skulle vi ha middag med familjen o nära vänner för min man som 2 dagar innan fyllde 30.Så när alla samlats vid bordet i vår lokal för att äta middag hade vi tänkt slå på musiken och låta den vanliga inmarschen spelas och sen visa lite nytagna digicam bilder på en dator....och säga typ "Ops, vi gifte oss nyss"Men det var mest för att göra den enkelt o inte kräva ngt av ngn annan.Och för att jag alltid tyckt att det känts jobbigt att stå i centrum och nästan kräva uppmärksamhet.Men nu råkade våra kläder bli så fina o kosta mer än vad vi tänkt så det var likabra att bjuda in alla till kyrkan endå...
    Så häftigt!
  • jeslin

Min bror gifte sig oxå hemligt,kan ju tala om att han fick stå ut med många sura miner o komentarer från alla sina 5 syskon

Svar på tråden Ni som gift er hemligt, hur berättade ni?