• hanjoh

    5 juli 2008

    Vart är alla 5 juli brudar??
    Skulle vara så kul att hålla kontakt och hjälpas åt fram till den stora dagen, ge tips och följas åt helt enkelt:)

  • Svar på tråden 5 juli 2008
  • Pumpkin

    Ja, fotograf får man boka i tid, annars är det typ kört Skönt att det löst sig i alla fall!

    Jag har börjat kika på ring och ska beställa en diamant typ nästa vecka.

  • Mrs lejon

    Jag har också fixat en hel del, kollar på den där kalendern som finns hör på sidan och då ligger jag bra på det men blir ändå stressad som f-n.

    Vi försöker hålla en låg budget och då blir det mycket fixa själv och jag tänker att om jag gör saker klara redan nu så behöver jag inte ha det i huvudet och bli stressad av det...

    I måndags fick jag en ångestattack... en liten sådan men ändå och då blir jag arg på mig själv. Jag hade fixat ihop frågorna till tipsrundan och skulle lägga in bilder och ramar till var fråga, vilket jag gjorde och sparade MEN eftersom jag arbetade i en fil jag öppnat från ett mail (inte sparat) så fanns det inte att hitta någonstans när jag skulle maila det till mig själv. Då vill jag givetvis rätta till saker och ting direkt men då ville m2b sitta vid datorn och spela med några kompisar (de hade bokat in tiden och han hade lovat... who cares?)... så jag fick inte göra klart det och rätta till det som inte sparats direkt... Jag låg i soffan och tittade på Cityakuten och mådde pissdåligt och fick ont i hjärtat...

    Hur f-n kan man bli så galen för att man inte kan göra något just i den stunden när det ändå egentligen inte är brottom, det är ju mer än 4 månader tills det är dax...

    Men jag känner mig stressad och jag arbetar på att lösa upp stressen genom att göra saker som jag kan göra redan nu, så idag blev tipsrundan klar, Hurra! Servetterna ligger där hemma och stanarna som vi ska göra bordsplaceringsnamnen på är plockade och dem ska jag skiva idag eller i morgon...

    En stor grej var att vi i fredags beställde våra ringar så nu behöver jag inte tänka på det heller... Nu (tror jag) att alla stora och superviktiga sakerna är bokade och klara... men pysslet gör mig nog så stressad....

    Shit vad jag alltid ska skriva mycket...

  • Mrs lejon

    ... och bara därför skiva lite till...

    Pumkin... ja tack, det hänger förstås mycket på vädret men det ska bli skoj, ser mest fram emot festen och att fira med nära och kära.

    Fotograf: vi har kommit fram till at där bor en fotograf i alla gäster (vilket vi också komemr att skiva på inbjudan), alltså - ingen betald fotograf hos oss...

    Canta... om du inte kunde utläsa det så har jag också sjukt kontrollbehov... jag blir också stressad...

  • niklasbivandefru

    På lördag ska vi titta på ring åt mig :), titta på förslag hos floristen och han som ska göra tårtan och kolla på skor åt mig. På onsdag är det dax för besöka fotografen och catering firman :), kom på idag att de skulle va lite sött om det låg ett choklad hjärta med en fiskekrok i till varje gäst så de har jag styrt upp idag me (förklarar kroken senare)

  • Pumpkin

    Vilken fotograf och florist ska ni använda er av?

    Vi var och tittade på ring i lördags och var då in på Din Guldsmed, blev SÅ besviken. Hon som servade oss var inte särskilt serviceminded om man säger så, kände mig mest ivägen...


    niklasbivandefru skrev 2008-02-20 11:56:16 följande:
    På lördag ska vi titta på ring åt mig :), titta på förslag hos floristen och han som ska göra tårtan och kolla på skor åt mig. På onsdag är det dax för besöka fotografen och catering firman :), kom på idag att de skulle va lite sött om det låg ett choklad hjärta med en fiskekrok i till varje gäst så de har jag styrt upp idag me (förklarar kroken senare)
  • niklasbivandefru

    Nej va trist!! vi ska titta på två hjärtan, vi köpte våra förlovningsringar där o jag tycker dom e mycket bra där,
    dom har ju oxå egen tillverkning. Blommor blir det nog från Trosa har fått toppen priser därifrån!! och hon är jätte duktig, vet inte om vi har fått ett special pris för min m2b känner dom lite....!

  • Pumpkin

    Ja det blir nog Två Hjärtan som får tillverka min ring, om jag inte tar guldsmeden på Täppgatan.

  • hanjoh

    frågade en kompis idag om hon ville göra min brudbukett (hon e utbildad florist till sommaren) hon eduktig och vi hann prata igenom lite snabbt idag vad jag var ute efter.
    nu hoppas jag bara att hon säger JA och VILL göra min och näbbens och tärnans buketter:)

  • Mammabrud

    Vi ska också gifta oss 5 juli.
    Är aningen panikslagen då jag inte har kommit så långt som er i planeringen.
    Har bara haft ca 2 veckor på mig hittills sedan han friade o jag svarade ja!!

  • Ms DD

    Hej!
    Här en till 5 juliare! Men jag är inte alls stressad! Men vi är långt i från klara! Men nu har vi iaf fått inbjudningskorten som ska skickas nästa vecka!

    Vi gifter oss i Seglora kyrka och har festen på rosendahls wärdshur på djurgården

    Det ska bli så kul!!!

    /Ms DD

  • Munchkin

    Gifter mig också den 5 juli, och är än så länge kolugn.
    Tycker vi har klarat av de "stora" bitarna redan trots att jag bara planerat sen januari.
    Det jag fixat är:
    *Bokat kyrka
    *bokat präst
    *bokat festlokalen i 3 dagar
    *bokat frissa/ make up/naglaar
    *beställt brudklänning
    *beställt tärnklänning
    *köpt tiara
    *beställt blommorna
    *Bokat konditor
    *Fixat diverse dekorationer till dukningen
    * köpt tyg till dukar
    *tillverkat och skickat inbjudningarna
    *tärna
    *best man
    *toastmadam
    *bokat fotograf
    * beställt dryck
    *bestämt, dock ej beställt maten
    *beställt vigselringen

    Så än så länge känns det bra...lär väl springa runt som en yr höna sista veckan för att fixa det sista dock *S*

  • Semesterbruden

    Vi ska oxå gifta oss den 5 juli =)

    Jag hade tänkt det litet och enkelt från början men ju mer jag och min sambo pratar så känner jag HJÄLP det är inte så litet längre !!!!

    Vi har:
    Bokat festlokal och kyrka
    Bokat präst
    Beställt klänning
    Köpt skor till mig

    Ja, då är det bara resten kvar då !

    Jag känner att inbjudningarna ligger på, men vi har inte ens kommit fram till vilka vi ska bjuda. Det känns så jobbigt - just den biten.

    Hur valde ni ? Hur många kommer ?

  • Semesterbruden

    Jag ska lämna in guld som dom gör min ring av, som jag förstått så ska man beställa helst 2 mån i förväg, vad har du hört?
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-20 10:46:37 följande:


    Jag har börjat kika på ring och ska beställa en diamant typ nästa vecka.
  • Semesterbruden

    Jag har lite smått ångest. Jag har sagt till alla i våra familjer att det är min sambo som fr början som velat ha allt litet och inte så pampigt och påkostat MEN nu när vi är mitt uppe i planeringarna och han tycket att det är VÅR dag och att det är klart att alla ska komma och att vi ska görea det "riktgt" så har jag insett att även jag har delat hans känslor tidigare.
    Jag känner att allt drar iväg, vi har ca 100 gäster, min underbara klänninbg till bra pris måste jag köpa underkjol och korsett till dvs. ännu mer pengar.
    Musiken känns som ett jätteprojekt !
    Min sambo är en sån som inte ältar och oroar sig i onödan, han tycker att "vi har tid" men jag börjar få panik över vissa saker - han inser inte att ibland måste man ex boka DJ i tid, annars står vi där utan !!!!
    Listan kan göras hur lång som helst över grejer som jag just nu skjuter upp, vill inte tänka på det liksom.
    Jag är jätte glad över att vi ska gifta oss, det har jag längat efter i flera år men som jag har gått och drömt tidigare- ett litet mysigt bröllop och sedan känslan över att vara man och hustru =) Det har nu liksom ersatts av att tänka och planera bröllopet, mysigt men jag känner att jag lägger för mycket energi på det, även när jag för tillfället inte gör något som har med bröllopet att göra....

    Nu blev det långt, jag vet ......
    Är det någon som försstår vad jag menar eller kanske till och med känner igen sig ?

  • Pumpkin
    Semesterbruden: 2 månader låter rimligt. Jag la beställningen i lördags
    Tänk på att alla inte använder sig av det guld du lämnar in, så är det viktigt för dig - fråga!
Svar på tråden 5 juli 2008