• hanjoh

5 juli 2008

Vart är alla 5 juli brudar??
    Skulle vara så kul att hålla kontakt och hjälpas åt fram till den stora dagen, ge tips och följas åt helt enkelt:)

• Svar på tråden 5 juli 2008
  • Pumpkin
    hanjoh: Svårt att säga, men det tror jag inte. Ni vet ju bäst själva hur era gäster är och om de brukar åka på semester osv.

Förstår att det är svårt att få tag i fotograf, de bästa bokas upp väldigt långt iförväg. I alla fall de flesta. Vi bokade vår i september 2007.
  • cesse

Nu har vi postat våra inbjudningar!! Spännande, undrar om nån osar samma dag!

• sofjoa

vi har fixat:

kyrka
    festplats
    mat
    serveringspersonal
    kläder till oss båda
    ring
    inbjudningskort
    transport
    hotellnatt
    hår&makeup
    musik
    toastmaster

kvar:
    blommor
    tårta

vad mer??? har säkert glömt nåt...

• Caroline&Kristian

Hej,

Vi gifter oss också den 5 juli. Vi är klara med allt. Så nu väntar vi bara på klänningarna som är beställda.

Inbjudningarna skickas om några veckor.

• Shenandoah

Vi gifter oss oxå den 5 juli och jag börjar känna mig lite stressad med tanke på vad alla ni fixat redan!!! vi har bara bokat kyrka!!!

• Pumpkin

Inte för att vara taskig eller stressa dig ännu mer, men ja, då skulle jag också känna mig stressad Fundersam Men det beror ju på var man bor och vad man är ute efter...

Shenandoah skrev 2008-02-19 14:28:09 följande:
    Vi gifter oss oxå den 5 juli och jag börjar känna mig lite stressad med tanke på vad alla ni fixat redan!!! vi har bara bokat kyrka!!!
  • Mrs lejon

Hej hej, här är ännu en 5 Juli!!

Ville mest säga att jag finns men just nu har jag inte koll på allt i huvudet. Mycket är klart, mycket är på G och mycket återstår.

Vad gäller inbjudningskort så gjorde vi som så att vi i nov/dec skickade ut ett litet kort där det stod att de skulle boka in 5 Juli i sin kalender och att inbjudan kommer senare... den har jag tänkt skicka i mitten av april - början av maj. Eftersom det var en kass sommar förra året så kommer ju många att boka resor och då e det rätt bra om de inte bokar till vår dag.. (och precis därför kommer det att bli en jättefin sommar och 5 Juli kommer det att vara perfekt väder med sol, vindstilla...)

Vi ska gifta oss på en liten ö i min pappas koloniträdgård, sen ska vi in i en större lokal på ön och äta grillad gris och annat gott...

För tillfället funderar jag på inbjudningskort och andra pysselsaker...

• Pumpkin

Vad mysigt det låter Mrs Lejon!

• Canta

Hej hej!

En till med samma datum!

Skickade inbjudan i söndags. Har fixat en hel del men känner mig stressad ändå

Har fixat

Någon att gifta mig me ;)
    Kyrka
    festlokal
    band
    blommor+ till kyrka + bordsdek
    Sömerksa till min klänning + hittat tyg
    Bokat kläder till min M2b + bestman
    Fotogram
    Band till festen
    Önskat präst( få se iom sem tider)
    Frissa bokad
    Nagelbyggare bokad
    Tärnklänning under kontroll
    Vicevärdpar "fixat"
    Toastmaster "fixat"
    Transport bokad
    hotell bokad
    resan bokad

Ring hittat, mannens jobb

Känner mig ändå jagad!!! Någon mer än jag som gör det+ jag har sjukt kontroll behov*suck*

Jo ska kolla vilken tårta vi ska ha imorgon, har bokad tid.

Jag önskar er alla lycka till....

Sanart dax att beställa hindersprövning...inte glömma det :)

• hanjoh

vad kul att det är att höra hur det går för alla, jag har finally fixat en fotograf, det är en sak man ska fixa tidigt om man inte gjort det har jag märkt höll på att få spader när jag ringde runt och alla sa att det var fullbokat, tydligen ett populärt datum.
    lycka till alla så kul att följas åt

ps. har ni fixat ring bör jag börja med det nu??

Svar på tråden 5 juli 2008